Rækkefølge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.795 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

twinny

Hej tøser.

Mine drenge har fået de to tænder i undermunden.

Også har den ene fået en tand i overmunden den i midten.

Men Men Men den anden har ikke fået den i midten, men er begyndt med den ved siden af dem i midten af overmunden. (forståeligt?)

Er der nogen der har prøvet det? Håber da ikke det er fordi den sidder helt vildt til siden.  Hvornår skal de egentlig til deres første tandlæge besøg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

twinny

Også har jeg læst at enæggede tvillinger bryder tandsættet frem i samme rækkefølge???

Anmeld

10. juli 2012

forår

Jeg kan ikke svare på det med rækkefølgen, men i min kommune er første tandlæge besøg når de er 2 1/2 år.

Anmeld

10. juli 2012

twinny

forår skriver:

Jeg kan ikke svare på det med rækkefølgen, men i min kommune er første tandlæge besøg når de er 2 1/2 år.

OKay. Så blev jeg så meget klogere.

Anmeld

11. juli 2012

twinny

Ingen?

Anmeld

11. juli 2012

serinasmor

twinny skriver:

Hej tøser.

Men Men Men den anden har ikke fået den i midten, men er begyndt med den ved siden af dem i midten af overmunden. (forståeligt?)

Er der nogen der har prøvet det? Håber da ikke det er fordi den sidder helt vildt til siden.  Hvornår skal de egentlig til deres første tandlæge besøg?

hmmm ... om enæggede tvillinger og rækkefølge ved jeg ikke meget  

men serina fik først de 4 i undermunden og derefter de 4 i overmunden ... har også set babyer hvor det var vampyrtænderne der kom først

Anmeld

11. juli 2012

Wimmie

twinny skriver:

Hej tøser.

Haha, jeg har netop postet det samme i min terminsgruppe i dag
Mila er ved at få sin 3. tand - den ved siden af fortænderne i overmunden...hun har bare ikke fået disse fortænder - kun dem i undermunden

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. juli 2012

twinny

Wimmie skriver:

Haha, jeg har netop postet det samme i min terminsgruppe i dag
Mila er ved at få sin 3. tand - den ved siden af fortænderne i overmunden...hun har bare ikke fået disse fortænder - kun dem i undermunden

sådan ser min søn også ud. Vi får vampyr børn.

Anmeld

12. juli 2012

Koen.

Det er vist meget forskelligt om de kommer i rækkefølge, har det ikke gjort her det med tvillinger ved jeg ikke, men her i esbjerg komune skal de til deres første tandlæge besøg når de er 8 måneder

Anmeld

12. juli 2012

Frk.S

Freja fik først de to midterste i undermunden, så de 2 ved siden af dem, så de 2 midterste i overmunden, og så de 2 ved siden af dem.

Det er er vist meget forskelligt. Jeg eller en af mine søstre (kunne min mor ikke lige huske) fik de 2 ved siden af de midterste før de andre.

Freja var til tandlæge 1. gang da hun var omkring 7-8 mdr. Dette var dog bare en lille snak om tandbørstning osv. Førte reelle tandlægebesøg, hvor de skal kigge tænderne efter er når hun fylder 3 år. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.