Sødmælk, Vælling eller modermælks erstatning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. maj 2009

pernille-82

Jeg er begyndt at stoppe med at amme min kære datter på næsten 10 måneder. Og det er ik sjovt. For jeg nød virkelig tiden med øjenkontakten, følelsen af tryghed med hende i mine arme. Men nu har hun fået tænder og det resulterer i, at hun bider og hiver mig i brystvorterne (AAAAV)...
Men kan jeg så nøjes med at give hende sødmælk eller skal der være mere næring i? Hun får grønt og rugbrød hver dag.. Samtidig håber jeg lidt på, at hun vil sove mere end 4-5 timer om natten, inden hun vågner første gang. !0 timer ville være skønt Har nogen et godt råd til det?

Hilsen den sørgemodige mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2009

A.

hvis hun spiser alm `voksen`mad så har hun ikke brug for mme oller mm men hvis hun ikke spiser alm mad så kan du prøve med mme..hun er 10 mdr og når barn er omkring 1år så har de ikke brug for mælk mere..du kan evt.prøve nan3 den giver man kold i koppen..

Anmeld

6. maj 2009

Sweet1978

Du skulle kunne gå over til sødmælk. De skal have sødmælk indtil de er et år og så letmælk til de er 3 mener jeg.

Anmeld

6. maj 2009

fam.4xc

Sweet1978 skriver:

Du skulle kunne gå over til sødmælk. De skal have sødmælk indtil de er et år og så letmælk til de er 3 mener jeg.

nemmerlig :;-)
Sødmælk i en kop, der er ingen grund til at begynde at lære hende at tage vælling eller andet erstatning hvis blot hun spiser som du siger, for det skal du så vænne hende af med om et par måneder alligevel...

Anmeld

6. maj 2009

pernille_p87

Hvis hun ikk sover igennem endnu så prøv og give lidt grød inden sengetid. Alt mad (stort set) skal indgå i kosten nu. Både grøntsager,brød og kød, så hvis hun ikk sover igennem kunne det tyde på at hun skulle have lidt mættende inden sengetid.

Anmeld

6. maj 2009

LotteGabriella

fam.4xc skriver:

nemmerlig :;-)
Sødmælk i en kop, der er ingen grund til at begynde at lære hende at tage vælling eller andet erstatning hvis blot hun spiser som du siger, for det skal du så vænne hende af med om et par måneder alligevel...

helt enig
Da jeg stoppede med at amme (havde kun mælk til 2 måneder) der fik hun selvfølgelig modermælkserstatning og så vælling til natten, men hun er helt stoppet med at få flaske da hun var 8 mdr., og får så bare sødmælk til alle måltider og ellers vand og så det vi andre spiser

Anmeld

6. maj 2009

fam.4xc

pernille_p87 skriver:

Hvis hun ikk sover igennem endnu så prøv og give lidt grød inden sengetid. Alt mad (stort set) skal indgå i kosten nu. Både grøntsager,brød og kød, så hvis hun ikk sover igennem kunne det tyde på at hun skulle have lidt mættende inden sengetid.

mhmmm er ik helt enig - der er ingen regel om at børn skal sove igennem, selvom det ku være skønt for forældrene

Min datter på snart 4 har stadig nætter hvor hun ik sover igennem.... og hun styre jo helt selv hvad hun spiser.... og min datter på 17 mdr vågner da også jævnligt blot for at sku finde sin sut - så det behøver ik altid hænge sammen med sult.

Anmeld

6. maj 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Sødmælk er fint, at give - det skal de have frem til de er 1 år og så letmælk bagefter.

Min søn sover ikke igennem hver nat og han er 19 mdr. Nogen nætter gør han og andre ikke.

/ Katja - Lina 6 uger og Luka 19 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.