At købe "brugt" hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.506 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

PernilleogLouis

Vi overvejer at får os en ny hund og overvejer at købe en "brugt"(lyder lidt grimt ikk??) 

Nå men ved ikke rigtig hvad vi skal kigge efter hos hunden? Og ikke mindst menneskerne som sælger den?? Så søger gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

helle85

kicha skriver:

Vi overvejer at får os en ny hund og overvejer at købe en "brugt"(lyder lidt grimt ikk??) 

Nå men ved ikke rigtig hvad vi skal kigge efter hos hunden? Og ikke mindst menneskerne som sælger den?? Så søger gode råd

følger lige med, da jeg også overvejer det

Anmeld

9. juli 2012

Princesspigen

kicha skriver:

det kan jo være et vidt begreb at købe "brugt" hund..

skal det være fra internat ?

fra en anden familie ?

fra nettet ? hvad skal det være der..

desuden skal i kikke på jeres familie, er der børn, hvad er børnenes alder, er i en meget aktiv familie, gider i ikke gå for lange ture, skal hunden være en lille eller stor hund osv...

Anmeld

9. juli 2012

PernilleogLouis

Princesspigen skriver:

det kan jo være et vidt begreb at købe "brugt" hund..

skal det være fra internat ?

fra en anden familie ?

fra nettet ? hvad skal det være der..

desuden skal i kikke på jeres familie, er der børn, hvad er børnenes alder, er i en meget aktiv familie, gider i ikke gå for lange ture, skal hunden være en lille eller stor hund osv...

det er lidt ligemeget om det er fra en famile eller internat - søger derfor erfaringer med begge dele da jeg ikke helt ved hvad er bedst.

Anmeld

9. juli 2012

PernilleogLouis

helle85 skriver:

følger lige med, da jeg også overvejer det

du er meget velkommen

Anmeld

9. juli 2012

Princesspigen

kicha skriver:

det er lidt ligemeget om det er fra en famile eller internat - søger derfor erfaringer med begge dele da jeg ikke helt ved hvad er bedst.

vores franske bulldog har vi fra et dyerinternat..

hun er jordens skønneste hund syndes vi..

men vi oplevede også at dyreinternatet ikke vidste ret meget om vores hunds personlighed..

derimod har jeg som frivillig på dyreinternatet set eksempler på at de faktis havde mange info om andre hunde, deres baggrund osv..

så det kan både være en fordel og en ulempe at købe på et internat..

klart en fordel at du ved hunden er vaccineret, chippet, og hvad er ellers skal til når dne er fra internat..

hvor du ikke altid kan vide om du kan stole på folk privat..

der ud over er der tit adfærds experter på internatet der kan se om hunden egner sig til din familie, energi messigt, sinds mæssigt osv..

mange fordelen og ulemper ved begge..

Anmeld

9. juli 2012

come2

kicha skriver:

Jeg har kun haft hund fra hvalp.

Men har stor erfaring inde for hunde.

Mine råd er:

Mød hunden nogle gange (Meget vigtigt)

Gå nogle ture med den

Få en lang snak med sælgers oplevelse af hunden.

Jeg har mødt rigtig mange som har fået en "brugt" hund, og som virkelig har taget munden for fuld. (b.l.a. problemer med agressiv adfærd, ikke socialiceret, eller alene hjemme problemer)

Min oplevelse af internater er faktisk okay, de sælger ikke til hvem som helst. De finder en ejer der matcher hundens behov. (ihvertfald det internat jeg har hørt om i Nordjylland)

Anmeld

7. september 2012

julandreasen

Jeg overvejer det samme. 

Hvad skal man give en ny hund af hundefoder? Hvis hunden har været vant til at få en slags foder, skal man så blive ved med det samme eller kan man vælge noget nyt?

Anmeld

7. september 2012

HeXeri

kicha skriver:

Langt de fleste af mine dyr har været brugte. Det er kun hunkatten der har været med mig siden hun var killing, 11 års tid siden.

Kan kun tale godt om at genbruge dyr

Hvis det er hos en privat ville jeg især se på hundens omgivelser. Trisser den rundt i huset med de andre familiemedlemmer eller holdes den primært for den selv. Jeg ville spørge ind til rutiner, hvorfor de skulle af med den. Og jeg ville kigge rigtigt godt på om den tog kontakt til mennesker eller om den var passiv i kontakten.

Hos et internat er du lidt mere sikret, du kan få hjælp til at finde den helt rigtige hund til jeres familie, de er sikret sunde og raske, chippet og adfærdstestet.

Jeg ved ikke hvad for en af dem er bedst, jeg har købt af både private og på internat, der er fordele og ulemper ved begge

Anmeld

7. september 2012

Princesspigen

julandreasen skriver:

Jeg overvejer det samme. 

Hvad skal man give en ny hund af hundefoder? Hvis hunden har været vant til at få en slags foder, skal man så blive ved med det samme eller kan man vælge noget nyt?

jeg ville køre med samme fodder som den får i forvejen, bare ind til den er faldet til hos jer..

stort set alle hunde, ja alle dyr, får dårlig mave så snart du skifter deres fodder, og det er ikke rart med så mange nye ting og så os sku være små-syg i mavsen..

når den så har vænnet sig til jer ville jeg købe det nye fodder jeg syndes den skal have og så blande med det "gamle" over en tid så dens mave ikke får lige så stort et chok over det nye mad.. og så selvfølgelig gå over til ren det nye fodder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.