1 mdr, rutine??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.465 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

kvinde84

Jer der har eller har haft børn på 1 mdr, kørte i med nogen som helst rutine på det tidspunkt? Jeg synes det er lidt forvirrende med ingen rutine, men på den anden side, så aner jeg heller ikke hvordan jeg skal opbygge dagligdagen, når baby er så lille. Hvornår skal man egentlig forvente at der kommer struktur i dagligdagen efter man har født??

De første 4 uger var en lang kamp, om at få sønnike til at sove om dagen, han sov kun i favn, og kunne let være vågen hele dagen, hvilket selfølgelig resulterede i masser af gråd  Da han blev 4 uger, begyndte han pludselig at sove fint og sammenhængende flere gange om dagen, og humøret er nu meget bedre (hos os begge ). Nu begynder jeg derfor at spekulere på hvordan jeg best opbygger dagen, eller om jeg ikke skal forvente noget i den dur før om nogle uger???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Du kan slet ikke begynde at køre rutiner før om nogle uger/måneder vil jeg mene.  ihvertfald ikke nogen som vil give din søn en fast rutine. Det kan skifte rigtig meget de første måneder. Så nyd de lette perioder, og når de svære kommer, så husk de går over igen. Min SP sagde rutiner fra 4-6 mdr alderen. 

Anmeld

9. juli 2012

KarinaA

kvinde84 skriver:

Jer der har eller har haft børn på 1 mdr, kørte i med nogen som helst rutine på det tidspunkt? Jeg synes det er lidt forvirrende med ingen rutine, men på den anden side, så aner jeg heller ikke hvordan jeg skal opbygge dagligdagen, når baby er så lille. Hvornår skal man egentlig forvente at der kommer struktur i dagligdagen efter man har født??

De første 4 uger var en lang kamp, om at få sønnike til at sove om dagen, han sov kun i favn, og kunne let være vågen hele dagen, hvilket selfølgelig resulterede i masser af gråd  Da han blev 4 uger, begyndte han pludselig at sove fint og sammenhængende flere gange om dagen, og humøret er nu meget bedre (hos os begge ). Nu begynder jeg derfor at spekulere på hvordan jeg best opbygger dagen, eller om jeg ikke skal forvente noget i den dur før om nogle uger???

der er ikke så meget andet at gøre end at følge barnets rutine, uanset hvad når de ikke er ældre, og den vil skifte fra nu af og de næste MANGE måneder min datter er 6 måneder, og hendes rutine kan jeg ikke engang regne med.. 

Anmeld

9. juli 2012

kvinde84

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du kan slet ikke begynde at køre rutiner før om nogle uger/måneder vil jeg mene.  ihvertfald ikke nogen som vil give din søn en fast rutine. Det kan skifte rigtig meget de første måneder. Så nyd de lette perioder, og når de svære kommer, så husk de går over igen. Min SP sagde rutiner fra 4-6 mdr alderen. 

Ok så jeg skal ikke lægge mig efter at inføre nogle rutiner endnu. Det er bare fordi at jeg føler mig en lillebittesmule kikset som mor, når folk hele tiden spørger f.eks hvornår sover han, hvor mange gange spiser han, hvornår lægger i ham osv, og svaret er sådan ca 'ja jooh, altså han spiser når han er sulten og sover når han er træt, hvornår det er, det er velsagtens op til ham'

Anmeld

9. juli 2012

Levi&LilysMor

Levi ville også sove hos os i starten, og skreg mange mange gange når han lå i vognen, hvor jeg stod og vuggede ham...

• Vi stod op samme tid hver dag.
  • Lagde ham ud efter 2-3 timer, da små babyer plejer at være trætte efter den tid.
  • Han fik tilbudt måltider samme tidspunkter,
  • blev skiftet før og efter putning.

Og så vænnede han sig til det 

Vi begyndte dog først da han var 3 mdr ca mener jeg det var.  eller senere, rutiner kan du ikke rigtig gøre med så lille en baby

Anmeld

9. juli 2012

Sujan

Min datter er 3 mdr og vi er først nu begyndt at få lidt rutine.
Og synes ikke der skal noget til at bryde den, hvis der f.eks. sker lidt ekstra nogle dage sover hun lidt mere eller mindre.. og de dage det er varmt spiser hun også mere eller mindre...

Anmeld

9. juli 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

kvinde84 skriver:

Ok så jeg skal ikke lægge mig efter at inføre nogle rutiner endnu. Det er bare fordi at jeg føler mig en lillebittesmule kikset som mor, når folk hele tiden spørger f.eks hvornår sover han, hvor mange gange spiser han, hvornår lægger i ham osv, og svaret er sådan ca 'ja jooh, altså han spiser når han er sulten og sover når han er træt, hvornår det er, det er velsagtens op til ham'

Sådan kan man godt føle når folk spørger. Men så siger du bare tørt, at han er er for lille til rutine, og det ikke er aktuelt, og rytmen skifter meget i den alder. 

Anmeld

9. juli 2012

Mettefpigen

Du kan ikk forvente nogen rutiner endnu... Lukas havde slet ikk nogen rutiner det første halve år... Når vi troede han havde en rutine så skiftede han igen....

Anmeld

9. juli 2012

Maja_4000

Du kan ligeså godt opgive det med rutiner så tidligt .. Omkring 7 måneder burde I kunne begynde ligeså stille

Og det er da det helt rigtige at han sover , når han er træt osv. .. Hvornår ellers ? Hehe .. Lad være med at tage dig af andre folks meninger

Anmeld

9. juli 2012

kvinde84

LevisMor skriver:

Levi ville også sove hos os i starten, og skreg mange mange gange når han lå i vognen, hvor jeg stod og vuggede ham...

• Vi stod op samme tid hver dag.
  • Lagde ham ud efter 2-3 timer, da små babyer plejer at være trætte efter den tid.
  • Han fik tilbudt måltider samme tidspunkter,
  • blev skiftet før og efter putning.

Og så vænnede han sig til det 

Vi begyndte dog først da han var 3 mdr ca mener jeg det var.  eller senere, rutiner kan du ikke rigtig gøre med så lille en baby

Så i fik indført en smule rutine uden problemer? Indrømmet, jeg kan godt selv lide en rutinemæssig dag, og synes det er lidt forvirrende når det hele flyder sammen. Så begynder jeg straks at spekulere på om han nu har fået nok at spise om han har sovet nok, eller for længe eller...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.