En lille opdatering på lillebror Emil og Alberte :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Vidunderligeunger

Så synes jeg ligesom det var ved at være længe siden, at I har set billedet af mine vidunderlige unger Han bliver 4 mdr. d. 15. og hun blev 2 år d. 25. maj.

Emil, som de to første måneder af sit liv hed Oskar, er den mest smilende og grinende 3mdrs. baby og det er bare herligt!
Dog har han et temperament uden lige. Hvis han er sulten så er man overhovedet ikke i tvivl, det skal være NU! Jeg ammede de første 3 mdr og var virkelig glad for det. Han blev ikke mæt og jeg kunne faktisk ikke malke noget ud til sidst. Det der var var sådan noget tynd vand. Han sov ikke og skreg og skreg. Så i samråd med SP begyndte jeg at give man MME. Det var en god beslutning, selvom jeg var ked af ikke at skulle amme længere.. 

De første to måneder skreg Emil rigtig meget hver aften og det har været en udfordring af en anden verden. Han er stadig meget svær at få til at sove. Emils storesøster, som nu er 2 år, var den nemmeste lille baby som bare skulle lægges ned, så sov hun. Ham her er ud af noget helt andet
Jeg kan godt af og til blive frustreret over at han da for H*****  ik bare kan sove. Men så smiler han og alt skrigeriet er glemt
Når han endelig sover så er det max 45 minutter ad gangen, igen, lidt af en udfordring. Han er dog rigtig god til at sove om natten. Han sover fra 7-3 hvor han får 210 ml. MME og så igen fra 3-7/8 stykker. det må man sige er gode sovevaner af en på knap 4 mdr

Livet som mor til to er skønt! Jeg nyder hver eneste dag med dem begge to, også selvom jeg ikke har lige så meget tid til dem hve især som jeg havde med Alberte. Jeg er faktisk så glad for at have dem begge to sammen, at storesøster stopper i dagpleje pr. 1.8/9 og skal gå hjemme sammen med Emil og jeg, indtil hun skal i børnehave til marts og han skal i vuggestue. Bliver så skønt at have dem begge hjemme, men nok også liiidt udfordrende af og til

Alberte elsker sin lillebror overalt på jorden. Hun kysser, krammer og leger med ham dagen lang - og det varmer jo virkelig et moderhjerte
Sp var her da hun blev to år og hun fik ros hele vejen igennem! Hendes sprog er så godt at SP faktisk sammenlignede hende med en på 3 så det blev jeg ret stolt af! Motorisk er hun ikke så hurtig, men det kommer jo nok altsammen. De sidste 14 dage er hun dog blevet lidt en peter pedal. Hun rutcher, gynger(har hun aldrig rigtig villet) og kravlede sørme lige selv op i barnevognen en dag  hun er faktisk bare en værre lille bandit som hver dag giver anledning til mange smil og grin på fars og mors ansigter.. Hun er farspige og det er der bare ingen tvivl om, de to har noget helt specielt sammen. Måske det bunder i, at jeg fik KS og ikke magtede noget en hel uge efter, hvor han bare tog over, som havde han aldrig lavet andet. Lillebror er morsdreng og har hængt på min mave de første to måneder i en koalavikle
Jeg kunne blive ved og ved at skrive om dem begge to, så jeg afslutter for at alle ikke skal falde fra i læsningen. 

I skal ikke snydes for et par billeder af dem begge to 

- mor til to vidunderligeunger!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Vidunderligeunger

39 visninger men ikke en lille bitte kommentar ??

Anmeld

9. juli 2012

Dot D

sikke nogle dejlige unger du har

jeg kan da slet ikke stå for det gavtyve smil på det billede med den grønne dragt med stjerner, sådan en lækkerfis.....

Anmeld

9. juli 2012

Tullepigen90

Hvor er de dog skønne begge 2!

Anmeld

9. juli 2012

vitapigen

Hold nu op hvor er de to bare skønne

Hvad fik dig/jer til at skifte navn? Synes begge navne er lige gode

Anmeld

9. juli 2012

Vidunderligeunger

Dot D skriver:

sikke nogle dejlige unger du har

jeg kan da slet ikke stå for det gavtyve smil på det billede med den grønne dragt med stjerner, sådan en lækkerfis.....

tak hehe.. ja han er en lækkerfis.!!

Anmeld

9. juli 2012

Vidunderligeunger

Tullepigen90 skriver:

Hvor er de dog skønne begge 2!

tak 

Anmeld

9. juli 2012

Vidunderligeunger

vitapigen skriver:

Hold nu op hvor er de to bare skønne

Hvad fik dig/jer til at skifte navn? Synes begge navne er lige gode

tak

jamen jeg kunne ikke forene mig med Oskar. Synes navnet er fint og sådan, bare ikke til mit eget barn! så emil det blev  

Anmeld

9. juli 2012

Mette.

Sikke en dejlig opdate. i har virkelig nogle skønne unger! 

Anmeld

9. juli 2012

ledermus

skønne børn du har dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.