baby 11måneder- meget meget hård mave :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

Anonym trådstarter

Søger alverdens råd , min lille skat har nu haft et stykke tid hård mave og det bliver værre. Har prøvet forskellige opskrifter men det hjælper ikke helt. Det meste af hans mad bliver stadig most før han kan spise det. Men kom gerne med nogle opskrifter/ råd til om hvad jeg kan gøre mod den lille stakkel ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Hvor længe har det stået på?

Jeg vil råde dig til at søge lægehjælp. Det er synd for dit barn at rende rundt med ondt i maven.

Anmeld

9. juli 2012

FrkLarsen

Anonym skriver:

Søger alverdens råd , min lille skat har nu haft et stykke tid hård mave og det bliver værre. Har prøvet forskellige opskrifter men det hjælper ikke helt. Det meste af hans mad bliver stadig most før han kan spise det. Men kom gerne med nogle opskrifter/ råd til om hvad jeg kan gøre mod den lille stakkel ..

Hejsa.

Min datter har altid haft problemer med hård afføring.

Vi brugte svesker, lidt rosiner eller fignestænger som snacks midt på dagen. Det afhjalp problemet meget.

Ellers er lactolose jo også en mulighed, men den ville jeg tage med lægen inden start.

-Kamilla 

Anmeld

9. juli 2012

Turtles

Anonym skriver:

Her hjemme brugte vi sveske mos mod hård mave.. Kog nogle svesker og mos dem, frys det så ned i en isterning bakke, så kan du altid lige tage en terning op og varme i micro ovnen )

Håber det hjælper

Anmeld

9. juli 2012

Elgaard73

Her får han lige et par skefulde sveskemos efter hvert måltid, i de perioder han er lidt hård i maven. Abrikosmos virker også for os. Og ellers altid rigeligt med vand at drikke.

Anmeld

9. juli 2012

Natascha

Freya døjer også med hård mave, men vi har fundet ud af at det er fordi hun ikke får væske nok ned til tarmen så herhjemme begyndte vi og give en hende flaske med vand som hun kunne gå og drikke af hele tiden. vi kan tydeligt se når hun ikke har drukket nok i løbet af dagen.

MVH Natascha

Anmeld

11. juli 2012

modesty

Drop stivelse (kartofler, pasta, ris, hvidt brød) og bananer. Giv masser af grønsager, gerne kål, broccoli, blomkål og den slags. Og masser af vand. Frugt er også fint, blommer, vindruer, æbler, ferskner og den slags sætter også gang i tarmen.

Det kan faktisk også være et problem for nogle babyer at maden er moset. Deres tarm får ikke arbejdet nok med maden og "går i stå". Og det er jo en ret høj alder stadig at få moset mad.

Har du snakket med din SP?

Anmeld

11. juli 2012

L&V

Anonym skriver:

Masser af vand, væskefyldte frugter som pære, melon osv. Gerne kiwi da det kan sætte gang i maven og så hold ham fra svesker og banan Hvis det er meget slemt og han har ondt ville jeg søge læge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.