Når man skifter kommune? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg er enlig og overvejer og flytte kommune, det betyder min søn skal skifte fra dagplejer til vuggestue, da der ikke er længe til han skal i børnehave. 

Kan jeg sætte mig på venteliste til den vuggestue jeg ønsker? El hvordan gør man?? 

Håber i kan hjælpe! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

MorDk

Du kan altid blive sat på en venteliste til den du ønsker... men du kan jo ikke være sikker på du får plads.

Vi flyttede kommune og anede intet om vuggerstuerne mm. Så jeg læste mig lidt frem og valgte to som vi skrev på listen.

Pga. hans alder lå han godt placeret allerede ved opskrivelsen.

Vi flyttede i april og havde plads fra 1.maj.

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Du kan altid blive sat på en venteliste til den du ønsker... men du kan jo ikke være sikker på du får plads.

Vi flyttede kommune og anede intet om vuggerstuerne mm. Så jeg læste mig lidt frem og valgte to som vi skrev på listen.

Pga. hans alder lå han godt placeret allerede ved opskrivelsen.

Vi flyttede i april og havde plads fra 1.maj.

Tak for hjælpen, skal jeg så gå ind på den nye kommunes hjemmeside? Og kan man evt se ventetiden der? 

Og mon jeg kan planlægge flytningen således at vi først flytter når der er plads.......

Anmeld

8. juli 2012

MorDk

Anonym skriver:

Tak for hjælpen, skal jeg så gå ind på den nye kommunes hjemmeside? Og kan man evt se ventetiden der? 

Og mon jeg kan planlægge flytningen således at vi først flytter når der er plads.......

Jeg kunne ikke se selve ventelisten... men jeg ringede til pladsanvisningen og fik ham skrevet op imens jeg havde dem i røret. Jeg skulle ikke nyde noget... tænk hvis jeg udfyldte noget forkert.

Det er en go' idé at ringe til dem og få en snak. Så kan du får svar på alle de spørgsmål du nu engang skulle have *S*

Held & Lykke med flytningen samt opskrivningen...

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg kunne ikke se selve ventelisten... men jeg ringede til pladsanvisningen og fik ham skrevet op imens jeg havde dem i røret. Jeg skulle ikke nyde noget... tænk hvis jeg udfyldte noget forkert.

Det er en go' idé at ringe til dem og få en snak. Så kan du får svar på alle de spørgsmål du nu engang skulle have *S*

Held & Lykke med flytningen samt opskrivningen...

Hej 

Tusind tak skal du have, jeg håber det lykkedes, faderen er ikke ret glad for vi flytter, men der er nogle omstændigheder der gør at vi er nød til det. 

Anmeld

8. juli 2012

MorDk

Anonym skriver:

Hej 

Tusind tak skal du have, jeg håber det lykkedes, faderen er ikke ret glad for vi flytter, men der er nogle omstændigheder der gør at vi er nød til det. 

Held & Lykke ihvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.