Rødt smertefuldt udslet på måsen efter bad!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. juli 2012

Mutti2

Hurtig hjælp søges.

Min datter har lige været i badekar hos min far, og begynder efter 10 min at græde over at det gør ondt på bagdelen.

Jeg vasker hendes hår og får hende ud. Efterfølgemde opdager jeg et rødt udslet på ballerne, og hun kan nu ikke holde til at sidde på det. Hun græder meget, især hvis man rører ved det.

Hun er 4 og bruger ikke ble, så det er ikke bleudslet eller lign. ......

Nogle der har en anelse om hvad det kan være???

Help....

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Rikke S

Arme pige.. Ved desværre ikke hvad det kan være (udover et udslæt eller en allergisk reaktion), men ville nok prøve at smørre det med en parfumefri fedtcreme eller en barrieresalve a la Bituminol (selvom det selvfølgelig gør ondt i det øjeblik det smørres på) .

Er det ikke væk i morgen tidlig, ville jeg nok ringe til læge/vagtlæge og høre hvad man bør gøre.

Er ked af jeg først ser dit indlæg nu, og håber I har fundet en løsning

Anmeld

7. juli 2012

ano14316

Milla-Victoria's mor skriver:

Hurtig hjælp søges.

Min datter har lige været i badekar hos min far, og begynder efter 10 min at græde over at det gør ondt på bagdelen.

Jeg vasker hendes hår og får hende ud. Efterfølgemde opdager jeg et rødt udslet på ballerne, og hun kan nu ikke holde til at sidde på det. Hun græder meget, især hvis man rører ved det.

Help....

Knus

Hvornår er badekaret sidst afkalket?

Hvis der sidder kalk i badekaret, så virker det ligesom sandpapir.

Jeg har selv prøvet det da jeg var barn.. det gjorde mega nas og sveg rigtig meget..

Anmeld

7. juli 2012

Maria.

Jeg tænker også enten kalk eller friktion? Håber det er blevet bedre!!

Anmeld

8. juli 2012

Mor til Frederic og Freya

Milla-Victoria's mor skriver:

Hurtig hjælp søges.

Help....

Knus

Tænker lidt på om der er en skridsikker måtte i det badekar?

Vi havde købt et billig et og havde lagt i frederic's badekar og da han kom derfra ligned han også jeg ved ikke hvad og ville slet ikke side ned på stol eller lign.

Anmeld

9. juli 2012

Mutti2

Hej Piger.

1000 tak for jeres svar. Er ked af at jeg ikke lige fik svaret jer tilbage, men det blev værre, og jeg havde hænderne fulde med en meget ulykkelig lille pige.

Jeg ved stadig ikke hvad det har været. Udslettet blev værre i løbet af aftenen og natten. Dog var smerterne væk efter knap en times tid.

Udslettet forsvandt stille og roligt dagen efter. I kan sagtens have ret i at det kan have været kalk, har ærligt talt ikke forstand på den slags, men den var blevet afkalket en mdr forinden.

Udslettet var indskrænket til ballerne. Så det kunne tyde på at det var kommet af at sidde deri. Jeg sad hele tiden ude ved hende, så jeg ved at det ikke skyldtes et fald. Men jeg holder øje med hendes bagdel, og der har ikke været noget siden, så må vi se hvordan det går de følgende gange hun skal i bad.

Men igen tak for jeres svar :-)

Knus Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.