koldskål opskrift søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

debbie19

jeg har en liter kærnemælk og en liter cheasy vaniljeyougurt kan man godt blande det sammen som koldskål ? har ingen æg desværre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

BellaCiinea

debbie19 skriver:

jeg har en liter kærnemælk og en liter cheasy vaniljeyougurt kan man godt blande det sammen som koldskål ? har ingen æg desværre 

Jeg bruger altid ½ liter ymer og ½ liter kærnemælk, en sjat vanillesukker, og rørsukker (mængde efter smag)

- Ingen æg i min opskrift =) Finder det unødvendigt

Anmeld

6. juli 2012

Zafir

Jeg bruger heller ikke æg i min.

1 liter kærnemælk. En god sjat enten græsk yougurt eller yougurt naturel, alt efter hvad jeg har.
En halv presset citron, eller 1 presset lime eller 1 presset appelsin. (jeg varrierer det alt efter humør. Citron= traditionel, LIme=friskere end normalt, Appelsin=hyggelig)
5-7 spiseskefulde 'hjemmelavet' vaniliesukker. (altså den der krukke, hvor sukker og brugte vaniliestænger ligger i) eller 'bare' sukker og 1 skefuld vaniliesukker

Også bare røre og lad stå lidt. Også spise NAM

Anmeld

6. juli 2012

MorDk

debbie19 skriver:

Det kan du godt! Her forleden havde jeg ikke andet i huset og havde vildt lyst til koldskål. Så blandede de to... og vupti koldskål. Smager oki... men mangler lidt citronsmag efter min mening.

Anmeld

6. juli 2012

debbie19

Bryder mig ikke ret meget om citronsmagen 

Anmeld

6. juli 2012

Snartmortil3

Det tror jeg sagtens du kan.

Jeg laver det altid af 1 liter kærne og ½ l kvark, lidt sukker og vanilie sukker. Jeg blender også tit jordbær i.. mmmh

Anmeld

6. juli 2012

MorDk

debbie19 skriver:

Bryder mig ikke ret meget om citronsmagen 

Jamen så er der jo ingen problemer *S* Go for it!!!!

Anmeld

6. juli 2012

debbie19

MorDk skriver:

Jamen så er der jo ingen problemer *S* Go for it!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.