Fladt baghoved - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

CaWi

Min søn er begyndt at få fladt baghoved. Vi leger på maven og sover på ryggen - som de siger man skal. Problemet er bare at han stort set hele tiden ligger med hovet lige. Det er ikke meget det falder til siden når han sover. Har prøvet at vende det for ham. Men det ryger hele tiden tilbage på sin oprindelige plads.
Prøver også at ligge ham på siden, når han sover i dagtimerne. Men han bliver så stik hamrende tosset over det, og falder først til ro når han igen ligger på ryggen. Vender ham så om på siden igen når han sover, men enten får han møvet sig ned på ryggen igen, eller også vågner han ti min senere fordi han ikke kan ligge med armene over hovedet som han plejer.

Så piger... Jeg har VIRKELIG brug for nogle gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

L&V

CAWI skriver:

Min søn er begyndt at få fladt baghoved. Vi leger på maven og sover på ryggen - som de siger man skal. Problemet er bare at han stort set hele tiden ligger med hovet lige. Det er ikke meget det falder til siden når han sover. Har prøvet at vende det for ham. Men det ryger hele tiden tilbage på sin oprindelige plads.
Prøver også at ligge ham på siden, når han sover i dagtimerne. Men han bliver så stik hamrende tosset over det, og falder først til ro når han igen ligger på ryggen. Vender ham så om på siden igen når han sover, men enten får han møvet sig ned på ryggen igen, eller også vågner han ti min senere fordi han ikke kan ligge med armene over hovedet som han plejer.

Jeg ville smutte i babysam og købe en hjertepude til ham så det ikke bliver værre og så ville jeg ta ham til noget kranio sakral så der kan rettes op på det der er kommet

Anmeld

6. juli 2012

CaWi

Månsson skriver:

Jeg ville smutte i babysam og købe en hjertepude til ham så det ikke bliver værre og så ville jeg ta ham til noget kranio sakral så der kan rettes op på det der er kommet

Hvad er en kranio sakral??

Anmeld

6. juli 2012

L&V

CAWI skriver:

Hvad er en kranio sakral??

Det er en alternativ behandlingsform som er meget skånsom og som går gennem kranie og central nerve systemet.. Har selv brugt det til Laura og jeg, da jeg ikke går ind for at tage børn til kiropraktor

Anmeld

6. juli 2012

birthee

CAWI skriver:

Mine børn har været til kiropraktor som små - det har hjulpet dem til at undgå det flade baghoved... min søn er flad i det der hedder grad 4, men det kan ikke ses mere efter han har fået hår (han er 5 år nu)... Min datter har ikke flad hoved overhovedet, men der var vi jo også blevet klar over det, i forhold til vores søn...

Hvis du ikke er tryg ved at lade en kiropraktor behandle dit barn, så synes jeg du skal tage kontakt til din sundhedsplejerske, som måske kan tage kontakt til kommunens ergoterapuet, som kan hjælpe med kranio-sakral-terapi??? Sådan en mulighed er der i hvert fald i den kommune jeg kommer fra...

Knus

Anmeld

6. juli 2012

Sujan

Ville give SP et kald..

Hun kender dig og din søn og kan give gode råd.. Det er det de er der for.

og ellers tror jeg også hjertepuden kunne være en løsning

Anmeld

6. juli 2012

Vivian87

Vi har brugt en baby sleep pude til Aviaja og været meget glade for den!

http://www.babyudstyr.dk/shop/babysleep-341p.html? gclid=CMba8-LIhbECFQQhtAodcVgz-g

Anmeld

6. juli 2012

CaWi

Mange tak for svar. Tror jeg prøver at ringe til SP'en på mandag og høre hvad hun siger

Anmeld

7. juli 2012

chael

Køb hjertepuden NU!!! Før end det er for sent. Den har gjort underværker her

Den kan købes i ønskebørn

*C

Anmeld

7. juli 2012

jeanne-skat

Har en hjerte pude du kan købe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.