Søvn som nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

Anonym trådstarter

Nu søger jeg lidt erfaring/gode råd til om man kan ændre min nyfødte datters søvn 'rytme' 

Det er nemlig sådan, at hun sover så fint i løbet af dagen. Spiser og falder så i søvn og sover mellem 1-3 timer. Når vi så når hen til aftenen og natten vil hun bestem ikke sove, kun hvis det bliver i den ammestilling hun faldt i søvn, kan ikke lægge hende fra uden hun vågner og det starter forfra. Og hvis hun falder i søvn i den ammestilling sover hun max 1 time. 

Hvis døgnene var omvendte var det helt perfekt, synes bare det synd for hende , at døgnene er 'omvendte' så hun er vågen om natten og sover om dagen. 

Nogle råd? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Nu søger jeg lidt erfaring/gode råd til om man kan ændre min nyfødte datters søvn 'rytme' 

Det er nemlig sådan, at hun sover så fint i løbet af dagen. Spiser og falder så i søvn og sover mellem 1-3 timer. Når vi så når hen til aftenen og natten vil hun bestem ikke sove, kun hvis det bliver i den ammestilling hun faldt i søvn, kan ikke lægge hende fra uden hun vågner og det starter forfra. Og hvis hun falder i søvn i den ammestilling sover hun max 1 time. 

Hvis døgnene var omvendte var det helt perfekt, synes bare det synd for hende , at døgnene er 'omvendte' så hun er vågen om natten og sover om dagen. 

Nogle råd? 

Jeg synes ikke man skal arbejde på at give en helt nyfødt rytme. Hvor gammel er dit barn? Det er skide hårdt og irriterende, når de bytter om på nat og dag, men det kommer først senere det med rytme og mønstre. Jeg synes i hvert fald du skal "go with the flow" her i starten, og så selv sove når hun sover om dagen. Det skal nok komme med tiden 

Anmeld

6. juli 2012

anynom

Frøken J. skriver:

Jeg synes ikke man skal arbejde på at give en helt nyfødt rytme. Hvor gammel er dit barn? Det er skide hårdt og irriterende, når de bytter om på nat og dag, men det kommer først senere det med rytme og mønstre. Jeg synes i hvert fald du skal "go with the flow" her i starten, og så selv sove når hun sover om dagen. Det skal nok komme med tiden 

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Hun er 9 dage. Det heller ikke for min skyld det skal ændres, for vi klare det skam alligevel, det var bare så man havde hyggen om dagen og ikke om natten - også fordi man jo er det nere træt og så for at ens egen rytme ikke helt skal vende  

Men bare det kommer senere hen, så jeg tilfreds

Anmeld

6. juli 2012

Nettemor

Det skal nok komme Hvis du bare sørge for at nat er nat. Altså der bliver hun ikke stimuleret en masse og der er ikke lyst osv.. Så kommer det lige så stille

Anmeld

6. juli 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Hun er 9 dage. Det heller ikke for min skyld det skal ændres, for vi klare det skam alligevel, det var bare så man havde hyggen om dagen og ikke om natten - også fordi man jo er det nere træt og så for at ens egen rytme ikke helt skal vende  

Men bare det kommer senere hen, så jeg tilfreds

Det skal nok komme! - Men du kan self. prøve at lade være at stimulere hende alt for meget om natten. ALtså ikke tænde lyset, ligge op til leg og sådan. Nu er hun self. ikke så gammel endnu Men kan godt huske hvor hårdt det var - For ens eget indre ur står jo ikke lige på den måde, men det kommer senere! Promise  

Anmeld

6. juli 2012

LR85

Du kan og skal ikke ændre på en nyfødts rytme. 

De har Ingen rytme, om et par dage, er der sikkert noget nyt med søvnen, som der vil være laaaaang tid frem. 

Lad hende sove når hun sover og lad hende være vågen når hun er vågen. Og så sov selv når hun gør!

Nyd det alligevel, der går ikke længe før man netop skal ind og koorigere, bekymre sig og lign, for det hele skal passe sammen. 

Anmeld

6. juli 2012

L&V

Frøken J. skriver:

Jeg tror heller ikke man kan gøre så frygteligt meget ved det, det ændre sig med tiden

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Lyset er ikke tændt, med mindre vi ikke kan se noget, men det går som regel hun bliver ikke stimuleret, men vil gerne holde en masse øjenkontakt, som hun selvfølgelig får - og så skal vi gå rundt med hende for ar få hende til at sove, hvor hun om dagen bare falder hen. 

Men tak for jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.