Hvordan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

372 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

dukke

Hej piger

Hvordan fortæller vi min søn at han skal være storebror?

Han er lige knap 2 år så kan han forstå det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Solstrålebørn

dukke skriver:

Hej piger

Hvordan fortæller vi min søn at han skal være storebror?

Han er lige knap 2 år så kan han forstå det ?

Min den store var lige knap 2 år da jeg blev gravid igen... Vi valgte ikke at fortælle noget da hun ikke vil kunne forstå det... Vi ventede med at fortælle meget mere om det da man kunne se maven vokse... 

Egentlig tror jeg ikke hun har forstået det overhovedet mens jeg var gravid... Hun var med til en kontrolscanning hvor hun så sin lillesøster, ikke fordi det interessede hende. Hun var mere interesseret i det lægen gjorde ved mig med scanner dimsen på maven... 

Ja, ved egentlig ikke hvornår de sådan forstår det... 

Undervejs i graviditeten mærkede hun lillesøster sparke og puffe til hende, tror ikke hun kunne sætte sig ind i hvad det var der var i min mave før jeg fødte hende... 

Tror bestemt det er forskelligt fra barn til barn... 

Anmeld

6. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter var knap to, da jeg blev gravid med lillebror.

I starten fortalte jeg hende det ikke, da hun jo ikke kunne forstå det, men som maven voksede, talte vi om, at der var en baby derinde, og at han skulle komme ud til os.
Hun kunne også mærke ham sparke osv, og hun vidste, hun f.eks. skulle passe på med at sparke mig i maven, når vi legede pga baby, men jeg tror ikke, det gik op for hende, før han faktisk kom ud.

Vi talte den anden dag om, at han havde været inde i min mave, og om hun kunne huske det, men jeg tror ikke, hun ser baby i maven og lillebror i virkeligheden som den samme person

Anmeld

6. juli 2012

dukke

Solstrålebørn skriver:

Min den store var lige knap 2 år da jeg blev gravid igen... Vi valgte ikke at fortælle noget da hun ikke vil kunne forstå det... Vi ventede med at fortælle meget mere om det da man kunne se maven vokse... 

Egentlig tror jeg ikke hun har forstået det overhovedet mens jeg var gravid... Hun var med til en kontrolscanning hvor hun så sin lillesøster, ikke fordi det interessede hende. Hun var mere interesseret i det lægen gjorde ved mig med scanner dimsen på maven... 

Ja, ved egentlig ikke hvornår de sådan forstår det... 

Undervejs i graviditeten mærkede hun lillesøster sparke og puffe til hende, tror ikke hun kunne sætte sig ind i hvad det var der var i min mave før jeg fødte hende... 

Tror bestemt det er forskelligt fra barn til barn... 

Tak for svaret  

Hvordan tog hun det så da den lille kom til verden ?

Anmeld

6. juli 2012

Solstrålebørn

dukke skriver:

Tak for svaret  

Hvordan tog hun det så da den lille kom til verden ?

I starten var hun meget tilbageholdende.. Efterhånden kom hun hen ligeså stille og skulle mærke og røre hende... Der kom også jalousi med undervejs... Men ellers tog hun det faktisk meget pænt... 

Anmeld

6. juli 2012

dukke

Solstrålebørn skriver:

I starten var hun meget tilbageholdende.. Efterhånden kom hun hen ligeså stille og skulle mærke og røre hende... Der kom også jalousi med undervejs... Men ellers tog hun det faktisk meget pænt... 

Ja det kan man jo ikke helt komme udeom det med jalousi 

Min søn er for et tidligere forhold så vi har ham 7/7 så er jo lidt bange for at vil føle sig overset

Anmeld

6. juli 2012

Solstrålebørn

dukke skriver:

Ja det kan man jo ikke helt komme udeom det med jalousi 

Min søn er for et tidligere forhold så vi har ham 7/7 så er jo lidt bange for at vil føle sig overset

Når I har ham, så tag ham endelig med i alt med baby... Det gjorde vi... Mad, bleskift, bad osv.... 

Vi accepterede selvfølgelig når hun sagde fra når hun ikke lige havde lyst til at deltage.. 

Anmeld

6. juli 2012

dukke

Solstrålebørn skriver:

Når I har ham, så tag ham endelig med i alt med baby... Det gjorde vi... Mad, bleskift, bad osv.... 

Vi accepterede selvfølgelig når hun sagde fra når hun ikke lige havde lyst til at deltage.. 

Det lyder da som en rigtig god ide

Anmeld

6. juli 2012

Solstrålebørn

dukke skriver:

Det lyder da som en rigtig god ide

Jeps meget... Vi køre stadig sådan selvom den mindste er 9 måneder... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.