morgen rutine, hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. juli 2012

Broberg

Hej
Hvordan forløber jeres morgen med jeres 3 til 4 årige, så I kan nå at komme af sted til tiden om morgenen?

Min 3,5årige pige er simpelthen en snøvl til ALT og har 180 undskyldninger for liiigee at skulle noget, f.eks have et glas mælk eller liiige et eller andet andet, så hun hele tiden trækker tiden. Det er dybt frustrerende og ved efterhånden ikke hvad jeg skal stille op for ikke at skrige hovedet af hende. Og det er ligegyldigt hvor lang tid vi har om morgenen til at blive færdige, om det er 1 eller 3 timer, hun kan bare ikke snøvle sig færdig. Det er også ligegyldigt hvor meget eller hvor lidt hun får hjælp til tingene, der er altid et eller andet som  hun skal nå inden. Hvad søren skal man stille op!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

MorDk

Broberg skriver:

Hej
Hvordan forløber jeres morgen med jeres 3 til 4 årige, så I kan nå at komme af sted til tiden om morgenen?

Min 3,5årige pige er simpelthen en snøvl til ALT og har 180 undskyldninger for liiigee at skulle noget, f.eks have et glas mælk eller liiige et eller andet andet, så hun hele tiden trækker tiden. Det er dybt frustrerende og ved efterhånden ikke hvad jeg skal stille op for ikke at skrige hovedet af hende. Og det er ligegyldigt hvor lang tid vi har om morgenen til at blive færdige, om det er 1 eller 3 timer, hun kan bare ikke snøvle sig færdig. Det er også ligegyldigt hvor meget eller hvor lidt hun får hjælp til tingene, der er altid et eller andet som  hun skal nå inden. Hvad søren skal man stille op!?

Sæt nogle grænser... og sige STOP. Altså hvis hun liiige skal noget så må du sige det skal du ikke.... eller hvordan du lige vil formulerer det.

Du må sætte grænserne... og tage kampen...

Held & Lykke med det...

Anmeld

5. juli 2012

Broberg

Der er grænser og vi lader ikke hende vinde og aer hende på kinden og siger nåerh lille pus det må du ikke. Uanset hvor konsekvente eller hvor pædagogiske vi er, virker det bare ikke.. Det er jo heller ikke fordi vi regner med at hver morgen køre på skinner og solen stråler.

Anmeld

5. juli 2012

Pikku Myy

Broberg skriver:

Hej

Min søn bliver 4 til oktober. Han er slet ikke i stand til at styre fx selv at tage tøj på om morgenen, så jeg hjælper ham (nok ret meget). Jeg gider simpelthen ikke rende og skynde på ham, så han og jeg sidder og tager solcreme og tøj på, og børster tænder, mens min kæreste laver morgenmad. I dette tidsrum er der ikke mulighed for at lave andre ting fordi jeg holder ham i gang... Så er der morgenmad, fortiden efterfulgt af medicin, og så har han lige lidt tid til at tulle rundt inden vi skal afsted. Vi prøver altid på at have en tidsbuffer, så hvis der nu er et eller andet der lige skal gøres, er der tid til det... Det hele tager omkring en time.

Hvordan forløber jeres morgen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.