Husleje? hvad giver i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

Silke91

Lunae skriver:

Vi er begge studerende og har en husleje på 6800 kr uden forbrug. Vi kan få boligsikring og det kan i måske også - det er i hvert fald værd at overveje

Jeg tror nu sagtens at det ville kunne løbe rundt. Hvad giver i nu?

Lige nu giver vi 4800 - forbrug for en lejlighed på 60 kvm. og soveværelset er meget lille. vores 3/4 seng kan kun lige være der og det er det så vi længes efter mere plads

Har lige prøvet at regne på kommunens hjemmeside og ser ud til at vi måske kan få 400 i boligsikring så det er da værd at arbejde videre i syntes jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

Silke91

lhn89 skriver:

Vi har ca. de samme indtægter (jeg er også på SU og kæresten arbejder) nogle mdr. kan min kæreste dog godt tjene noget mere.

Min vores husleje er også 5.900,- + forbrug på 450,- og vi har også bil.

Vi er 2 voksne, 1 barn (snart 2) og 2 hunde. Vi køber stort set alt økologisk og vi kan stadig godt få det til at løbe rundt. Så er der bare nogle andre ting som vi spare på 

Det lyder jo meget som os bare uden børn og hunde Kærestens indtægt og også regnet som minimum. han har tit overarbejde men vil jo også gerne tage forbehold for en evt vinter fyring som er rimelig udbredt i hans fag desværre.

Men tak for svar det er rart at hører for folk i lignende situationer

Anmeld

5. juli 2012

Silke91

AndreasMor84 skriver:

5900 + forbrug burde ku lade sig gøre med din kærestes indtægt og en su..
Da jeg boede i Århus, gav vi 5200 + forbrug og vi var begge på SU, så det kan sagtens lade sig gøre..
Nu bor vi i kbh og giver 10000 i husleje (!!!!) og jeg er på barsel og min mand er PH.D studerende og vi har 1 barn.. Så alt kan lade sig gøre

ja du har nok ret i at det handler om vores priotering

Tak for svar

Anmeld

5. juli 2012

Lunae

Silke91 skriver:

Lige nu giver vi 4800 - forbrug for en lejlighed på 60 kvm. og soveværelset er meget lille. vores 3/4 seng kan kun lige være der og det er det så vi længes efter mere plads

Har lige prøvet at regne på kommunens hjemmeside og ser ud til at vi måske kan få 400 i boligsikring så det er da værd at arbejde videre i syntes jeg

Ja bestemt. Den stiger også når man får barn, så der er lidt mere at hente.

Hos os får vi 3000 kr og vi er som sagt begge studerende og har en datter.

Anmeld

5. juli 2012

samantha1986

Silke91 skriver:

Hej

Sagen er den at min kæreste og jeg sådan lidt tjuhej flyttede i lejlighed sammen sidste sommer Vi er dog hurtig blevet træt af mangel på plads og udeareal og har siden da ledt efter den perfekte bolig hvor vi kunne være i mange år Og nu er den her endelig. Den har perfekt beliggenhed og det hele. Men den har stue og 3 værelser hvilket vil sige en 4 værelses (vi er kun os 2). Det Skulle minimum være 3 værelses da vi planlægger første barn om et år eller 2. Lejligheden koster 5900 + forbrug. Min kæreste er håndværker og har ca 13000 udbetalt om måneden og jeg skal på su nu her. Jeg er lidt i tvivl om det kan løbe rundt da vi også har bil. Så mit spørgsmål er om der er andre med lign indtægt og hvad i giver for husleje og hvordan det løber rundt for jer? både med og uden børn?

Vi har ventet på denne lejlighed så længe og kan simpelthen ikke finde noget billigere i vores område så håber i vil hjælpe med jeres svar

MVH Silke

Jeg er på barsel og får ca. 7300 kr udbetalt, min kæreste har en svingende løn alt efter om han har overarbejde eller ej. Men 14000 kr ud når han ikke har overarbejde. Vi har bil, men det er kæresten der betaler den.

Vi lejer et hus på 110 kvm med kæmpe have til og vi giver 5000 kr i husleje plus forbrug. Og det er meget billigt her hvor vi bor. Vi kom fra et andet hus vi lejede som var 72 kvm og der gav vi det samme. Inden da boede vi i en lejlighed på 79 kvm som vi gav 5300 kr for og da vi flyttede derfra røg huslejen op på 5800 kr.

Vi har en lille datter, og det kan godt løbe rundt selv om der ikke er det vilde med penge. Men vi mangler ikke noget

Anmeld

5. juli 2012

Bellas Mor

Silke91 skriver:

Hej

Sagen er den at min kæreste og jeg sådan lidt tjuhej flyttede i lejlighed sammen sidste sommer Vi er dog hurtig blevet træt af mangel på plads og udeareal og har siden da ledt efter den perfekte bolig hvor vi kunne være i mange år Og nu er den her endelig. Den har perfekt beliggenhed og det hele. Men den har stue og 3 værelser hvilket vil sige en 4 værelses (vi er kun os 2). Det Skulle minimum være 3 værelses da vi planlægger første barn om et år eller 2. Lejligheden koster 5900 + forbrug. Min kæreste er håndværker og har ca 13000 udbetalt om måneden og jeg skal på su nu her. Jeg er lidt i tvivl om det kan løbe rundt da vi også har bil. Så mit spørgsmål er om der er andre med lign indtægt og hvad i giver for husleje og hvordan det løber rundt for jer? både med og uden børn?

Vi har ventet på denne lejlighed så længe og kan simpelthen ikke finde noget billigere i vores område så håber i vil hjælpe med jeres svar

MVH Silke

Vi bor i en lejlighed til 4900,- og har bil.

Min kæreste får udbetalt ca. 11.500,- han er elev.

Jeg er lige blevet fyret og er gået ned på dagpenge - super irriternde, når bettemanden snart kommer til verden

Men heldigvis er lejligheden ikke så dyr.

Anmeld

5. juli 2012

Mettefpigen

Silke91 skriver:

Hej

MVH Silke

Vi bor i en 3 værelses rækkehus, til 7500 kr med det hele... Min kæreste får også ca 13-14000 udbetalt, og jeg ca 9-10000.,.. Vi kan sagtens få det til at løbe rundt.....

Anmeld

5. juli 2012

Giraffen

Silke91 skriver:

Hej

MVH Silke

Vi bor pt i lejlighed og har lige fået en datter i foråret

Jeg er studerende - men havde studiejob før - ca 3500 udbetalt

han får ca 15.000 udbetalt + vi har bil

vi bor i en lejlighed til 5800 + forbrug og det løber fint rundt

men jeg tror de 3500 gør en kæmpe forskel ellers havde det ikke løbet rundt

Anmeld

5. juli 2012

Chili

Lunae skriver:

Vi er begge studerende og har en husleje på 6800 kr uden forbrug. Vi kan få boligsikring og det kan i måske også - det er i hvert fald værd at overveje

Jeg tror nu sagtens at det ville kunne løbe rundt. Hvad giver i nu?

Studerende, som SU modtager eller elev løn  ?

For jeg har prøvet at regne på hvad min mand og jeg ville kunne få når vi får vores lille mand og skal læse  

Den lander også på omkring de 3000 (som du også skriver). Men vi har et vennepar der er på kontanthjælp, begge forsørger, så de får omkring 10.000 hver om måneden og får "kun" 915 i boligsikring? Jeg tænker det måske er fordi man får så lidt i SU? Eller er jeg helt forkert ?

Haha

Anmeld

5. juli 2012

Lunae

Chili skriver:

Studerende, som SU modtager eller elev løn  ?

For jeg har prøvet at regne på hvad min mand og jeg ville kunne få når vi får vores lille mand og skal læse  

Den lander også på omkring de 3000 (som du også skriver). Men vi har et vennepar der er på kontanthjælp, begge forsørger, så de får omkring 10.000 hver om måneden og får "kun" 915 i boligsikring? Jeg tænker det måske er fordi man får så lidt i SU? Eller er jeg helt forkert ?

Haha

Vi er begge på su.

Jeg er temmelig sikker på at det gælder helt andre regler, fordi det netop er kontanthjælp, men det må du ikke hænge mig op på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.