Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Hej.
Jeg mødte her til morgen en, jeg kendte, da jeg var teenager, dvs jeg har ikke set hende i måske 15 år (er snart 30), så der er naturligvis sket en masse, siden vi sidst sås.
Hun spurgte, hvor mange børn jeg har, og om jeg var gift. Jeg svarede, at det har jeg været, men ikke er det mere, og hun reagerede ved at sige noget á la det var da træls og synd osv.
Jeg sagde, at jeg havde det fint med det, og at sådan går det bare nogle gange, men hun blev ved med at have det medlidende blik i øjnene, og jeg kunne slet ikke få fortalt, at jeg faktisk har været gift to gange og har børn med to forskellige mænd, da hun fik mig til at føle mig dårligt tilpas med at være skilt.
Det er ikke første gang, jeg oplever denne reaktion, og jeg hader, at andre kan få mig til at føle mig flov over at have to fædre til mine børn.
Oplever I andre også dette, og i så fald er der nogen af jer, der har nogle gode svar/fif til, når man står i situationen ikke at lade dem få jer til at føle sådan.
Jeg har det virkelig fint med at være alene.
Selvfølgelig var det ikke min barndomsdrøm at være fraskilt x2 og have børn med to forskellige mænd, men det er nu en gang sådan, mit liv er, og jeg går ikke og græder over det, og jeg ønsker heller ikke medlidenhed fra andre over, hvordan mit liv har udviklet sig.
Der er mulighed for at svare anonymt, hvis der er andre, der også står med disse følelser/oplevelser og vil fortælle om det.
Knus

Anmeld