Hvad gør man ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. juli 2012

morethanperfect

Ja .. Sommetider blir Oscar så hysterisk at han glemmer og trække vejret !! Her til morgen ville jeg tørre ham om munden , og han skreg så han blev blå i hovedet , og helt slatten  

Jeg gik jo helt i panik og begyndte at ruske i ham , så han begyndte at trække vejret igen

Hvad ville i gøre ?? Syns det utroligt han kan bli så sur !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

babymus77

Uhh ved ikke lige med så små børn :-) Validere ham, jeg kan godt forstå du synes det er træls mor skal tørre dig om munden, men det skal jeg fordi der sidder mad ..... Jeg ville nok lade ham blive sur og så håbe det hurtig går over igen:-)

Anmeld

5. juli 2012

morethanperfect

babymus77 skriver:

Uhh ved ikke lige med så små børn :-) Validere ham, jeg kan godt forstå du synes det er træls mor skal tørre dig om munden, men det skal jeg fordi der sidder mad ..... Jeg ville nok lade ham blive sur og så håbe det hurtig går over igen:-)

Jeg kan jo ikke bare lade ham stoppe med at trække vejret ...
Det var længe han ikke trak vejret syns jeg .. 10 sec. eller sådan noget

Jeg blir jo vildt bange for han stopper helt ..

Han plejer at blive blå i hovedet , men aldrig helt slatten .. :/ 

Anmeld

5. juli 2012

babymus77

morethanperfect skriver:

Jeg kan jo ikke bare lade ham stoppe med at trække vejret ...
Det var længe han ikke trak vejret syns jeg .. 10 sec. eller sådan noget

Jeg blir jo vildt bange for han stopper helt ..

Han plejer at blive blå i hovedet , men aldrig helt slatten .. :/ 

Måske hvis du afleder ham, med noget andet når han bliver så vred ..... Et sÅ lille barn vil alligevel ikke kunne forstå andet tror jeg, det er anderledes når man har en teenager som jeg:-) Og nej bogstavelig talt lader du ham jo heller ikke stå alene når han bliver sur, du anderkender blot vreden og det kan der på sigt være god grobund i..... Har du ikke en god sundhedsplejerske ,?? Der evt kunne komme med et godt råd.... :-)

Anmeld

5. juli 2012

morethanperfect

babymus77 skriver:

Måske hvis du afleder ham, med noget andet når han bliver så vred ..... Et sÅ lille barn vil alligevel ikke kunne forstå andet tror jeg, det er anderledes når man har en teenager som jeg:-) Og nej bogstavelig talt lader du ham jo heller ikke stå alene når han bliver sur, du anderkender blot vreden og det kan der på sigt være god grobund i..... Har du ikke en god sundhedsplejerske ,?? Der evt kunne komme med et godt råd.... :-)

Vi har ikke sp mere .. Det stoppede da han var 10 mdr.. 

Jeg har prøvet alt , men han slå tingene ud af hånden på mig , og kaster med dem .. Det helt umuligt

Anmeld

5. juli 2012

babymus77

morethanperfect skriver:

Vi har ikke sp mere .. Det stoppede da han var 10 mdr.. 

Jeg har prøvet alt , men han slå tingene ud af hånden på mig , og kaster med dem .. Det helt umuligt

Okay ja det nok forskelligt fra kommune til kommune, her i vores der er et nummer man kan ringe til med alt mellem himmel og jord, til de er 2..... Åhh kan godt forstå du bliver forskrækket, det er ikke rart..... Hvad hvis i prøver at lade ham selv gøre nogle ting??? Feks Oscar kan du tørre mor om munden, og så dig selv også?? Lyder måske plat? Men virkede ved min søn dengang..... Han ville ikke have sko på om morgenen, gav ham mine og så lod jeg som om det var ham der gav mig sko på, inden han blev sur:-))! Ja de ved ski godt hvad de vil;-)

Anmeld

5. juli 2012

morethanperfect

babymus77 skriver:

Okay ja det nok forskelligt fra kommune til kommune, her i vores der er et nummer man kan ringe til med alt mellem himmel og jord, til de er 2..... Åhh kan godt forstå du bliver forskrækket, det er ikke rart..... Hvad hvis i prøver at lade ham selv gøre nogle ting??? Feks Oscar kan du tørre mor om munden, og så dig selv også?? Lyder måske plat? Men virkede ved min søn dengang..... Han ville ikke have sko på om morgenen, gav ham mine og så lod jeg som om det var ham der gav mig sko på, inden han blev sur:-))! Ja de ved ski godt hvad de vil;-)

Vi har prøvet det der med at han kan tørre mig om munden , og at jeg tørre mig selv om munden først , det gør de nemlig i Dagplejen .. Men det fungere ikke .. Så stikker han bare af ... Han kan virkelig blive sur .. 

Anmeld

5. juli 2012

babymus77

morethanperfect skriver:

Vi har prøvet det der med at han kan tørre mig om munden , og at jeg tørre mig selv om munden først , det gør de nemlig i Dagplejen .. Men det fungere ikke .. Så stikker han bare af ... Han kan virkelig blive sur .. 

Sender dig en ordentlig knusser, husk at når vi engang imellem tænker om vi gør det godt nok, at det gør du self!!!! ;-) kram kram kram

Anmeld

5. juli 2012

Moar2011

Ja .. Sommetider blir Oscar så hysterisk at han glemmer og trække vejret !! Her til morgen ville jeg tørre ham om munden , og han skreg så han blev blå i hovedet , og helt slatten  

Jeg gik jo helt i panik og begyndte at ruske i ham , så han begyndte at trække vejret igen

Hvad ville i gøre ?? Syns det utroligt han kan bli så sur !!!

Storm kan os "glemme" at trække vejret (dog ikke så han bliver blå) men det virker voldsomt, og det er os tit i firbindelse med at han skal have en klud i hovedet, tørret næse eller havde bøste tænder

og har egentlig ikk nået råd - end at gør det hurtig, så det bliver overstået .. for det er jo nødventdig..

Anmeld

5. juli 2012

Fru Hansen

Hej

Min datter gjorde det samme. Hun havde det der hedder affektkramper. Det kommer ved stærk ophidselse.

Prøv at google affektanfald eller affektkramper.

Min datter blev helt slap i kroppen, stoppede vejrtrækningen og kunne falde om på gulvet, ned af stole osv .

OG NEJ det er ikke hysteri, det er når barnet bliver forskrækket, bange, gal mm
Hos min datter hjalp det vejrtrækningen igang når vi gav hende et pust direkte i ansigtet. Lidt ligesom hvis man ville puste et lys lidt hårdt ud. Det virkede som om hun blev vækket igen og lige huskede at trække vejret.

Jeg kan godt forstå dine følelser, jeg hadede når min datter slog sig, for så holdt hun også op med at trække vejret. Og de slår sig altså en del de helt små.
HVER ENESTE gang var jeg bange for at hun ikke ville begynde at trække vejret igen. Det var skrækkeligt og jeg var lykkelig da hun voksede fra det.

Snak med din læge så epilepsi kan udelukkes og få en vejledning ved lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.