Hjælp piger, hvad er dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

RiUL

Det er kommet på min søns albue efter vi har været ude i græsset i dag, hvad kan det være?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

hende-nanna

RiUL skriver:

Det er kommet på min søns albue efter vi har været ude i græsset i dag, hvad kan det være?

Har slet ikke styr på sådan noget, men tænkte med det samme om det kunne være nældefeber? 

Anmeld

4. juli 2012

RiUL

nannafrederiksen skriver:

Har slet ikke styr på sådan noget, men tænkte med det samme om det kunne være nældefeber? 

Han har næsten ikke rørt græsset, men slog ud med det samme, det ligner små rifter, men han har ikke revet sig. 

Anmeld

4. juli 2012

Bassemor<3

Ligner dermografi, eller nældefeber. Det kan jo også sagtens være han er erlergisk overfor noget, evt. græspollen. Jeg ville lige bestille en tid ved lægen, vise ham dette billede og så bede ham lave en priktest på ham så i kan se om han er erlergisk ! Min søn har dermografi så det kan se farligt ud nogle gange :/

Anmeld

4. juli 2012

RiUL

Bassemor<3 skriver:

Ligner dermografi, eller nældefeber. Det kan jo også sagtens være han er erlergisk overfor noget, evt. græspollen. Jeg ville lige bestille en tid ved lægen, vise ham dette billede og så bede ham lave en priktest på ham så i kan se om han er erlergisk ! Min søn har dermografi så det kan se farligt ud nogle gange :/

Okay, må få bestilt tid hos lægen! 

Hvad er dermografi?

Anmeld

4. juli 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Hvad er dermografi?

Dermografi er bare rødmen som kommer i forbindelse med kløe (hvilket jeg ikke går ud fra?  .)

Nældefeber synes jeg altså heller ikke det ligner. Nu er jeg selvfølgelig ikke læge Men det ligner umiddelbart en alergisk reaktion af en slags. 

Anmeld

4. juli 2012

Aprilmor11

RiUL skriver:

Dte ligner nældefeber. Det har jeg nemlig også og det ligner mit

Klør det ?

Anmeld

4. juli 2012

Aprilmor11

Ka+Ma=Be skriver:

Dermografi er bare rødmen som kommer i forbindelse med kløe (hvilket jeg ikke går ud fra?  .)

Nældefeber synes jeg altså heller ikke det ligner. Nu er jeg selvfølgelig ikke læge Men det ligner umiddelbart en alergisk reaktion af en slags. 

Nældefeber er også en alergisk reaktion for noget

Anmeld

4. juli 2012

Ka+Ma=Be

Aprilmor11 skriver:

Nældefeber er også en alergisk reaktion for noget

Sorry dårligt formuleret! Men jeg synes ikke det ligner nældefeber. Men en anden form for alergisk reaktion!

Anmeld

4. juli 2012

Bassemor<3

RiUL skriver:

Hvad er dermografi?

Dermografi er IKKE bare rødmen. Det er når huden hæver meget op hvis man klør. det kan også komme hvis man holder godt ved, fx. når jeg løfter min søn bliver han rød og lidt hævet der hvor mine tommeltotter er. Vil umiddelbart sige at det er mind dermografi hvis det er det. Har lagt et billede med hvordan det ser ud på min arm når der er dermografi. hos mig kommer det når jeg klør.

Men synes da du skal kontakte lægen og få en prik test på ham, så i kan finde ud af om han er erlergisk overfor noget !

Som lovet et billede af min underarm.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.