Til jer med flaskebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2012

samantha1986

Hyacinth skriver:

Tillykke med din datter

Altså min datter blev flaskebarn da hun var 7 uger, men startede med min udmalkede mælk og det fik hun til hun var 9 uger og så fik hun MME derfra.

Jeg mener, at hun spiste tilsvarende hendes vægt/længde osv. Men jeg vil mene, at du bare skal lade hende spise sig mæt, for hun siger selv fra, når hun ikke vil have mere

Mange tak. :-)

Jeg gjorde det i nat og her til morgen at jeg lavede i alt 200 ml til hende, for så kan hun selv sige fra hvis hun ikke vil have mere. Hun spiser noget mindre, men tænker det også mætter mere da der skal en ske mere i end hun får på 165 ml. Men må prøve mig frem. Så længe hun er mæt så er jeg glad :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Tak for rådende..
Her nævte sp ikke noget om en grøn en.. Hedder den bare allomin grøn?
I starten supplerede vi lidt med de små mælkebrikker fra allomin, og på hende lød det bare som om vi sku fortsætte med den, dog i pulverform da det andet er for dyrt...

Pakken er grøn. Det er syrnet så deres mave bliver holdt i gang. Vores pige har ikke afføring efter hvert måltid mere, men stadig nogle gange om dagen. Sp sagde at bare hun havde en gang i døgnet så var det fint.

Vi havde godt kig på de mælkebrikker. I forbindelse med at man skulle noget var de jo smarte men de er vildt dyre. Og den blå allomin holder ca. en uge, måske lidt længere. Og den grønne allomin har vi haft i tre uger. Men det er så fordi hun kun får en gang om dagen en flaske med det. Jeg lægger lige billede ind af pakken så kan du se hvordan den ser ud.

Anmeld

5. juli 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Tak for rådende..
Her nævte sp ikke noget om en grøn en.. Hedder den bare allomin grøn?
I starten supplerede vi lidt med de små mælkebrikker fra allomin, og på hende lød det bare som om vi sku fortsætte med den, dog i pulverform da det andet er for dyrt...

Her er billedet af den grønne og blå Allomin,.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. juli 2012

Koen.

samantha1986 skriver:

Jeg havde godt læst kort om det herinde nu jeg tænker mig om. men slet ikke at det kom så tidligt. Og så har vi bare siden søndag ikke vidst hvorfor hendes døgn rytme er fuldstændig ændret og hun konstant piver og pylre. Men der er jo ikke noget at sige til det nu man kender årsagen.

Kan du huske hvor lang tid det varer?

Åha nej så er det ikke særlig sjovt, for man har brug for at der lige er en der kan hjælpe en når man er allermest opgivende. Så bliver det skønt når han kommer hjem og tage over når du har brug for det.

Vores 4 ugers tigerspring varede 2 dage men bogen siger det kan.være helt op til en uge

Ja bliver lækkert når han kommer hjem og giver en hånd i morgen aften

Anmeld

5. juli 2012

Skouboe

samantha1986 skriver:

Min sagde at virker hun mere sulten så skal vi bare give hende. Men kunne da godt have brugt det råd med at spiser hun det hele så har man ikke lavet nok. Men det har jeg så fået nu. Er bare så bange for at give hende for meget. Men hun stopper jo selv. 

I starten skrev vi ned hvad hun fik og hvor mange gange så sp kunne se det. Og der står jo på pakken hvor meget de må få. Men børn er jo forskellige. Så vi skriver ikke noget ned mere. Vi har bare kørt med 165 ml men det skal jo så nok øges nu. 

Jeg kender det godt Vi gik rigtigt meget op i mængder med vores første, for de papirer vi havde fået fra hospitalet, sagde jo at hun skulle have x ml så og så mange gange i døgnet, så det gav vi hende. Da hun var 3 uger begyndte hun at blive mere og mere ked og urolig og vi forstod det ikke. Da hun var 2 måneder var hun bundulykkelig og alle sagde det var kolik. I frustration talte jeg med en sygeplejerske i vores lægehus - hun var tidligere SP - og hun spurgte ind til maden og mængder, og jeg fortalte at hun jo fik præcist hvad hun skulle have, dt påstod papiret jo. Hun foreslog at jeg lavede en helt fuld flaske og lod hende spise ndtil hun ikke kunne mere. Hun spiste 230 ml og sov 6 timer efterfølgende. Hun tog 900g på i løvet af den første uge, og der gik det virkeligt op for mig at jeg havde sultet mit barn! Det var jo ikke med vilje, og i bedste mening, men nøj hvor følte jeg mig som en luset mor lige der...

Anmeld

5. juli 2012

samantha1986

tanja. skriver:

Vores 4 ugers tigerspring varede 2 dage men bogen siger det kan.være helt op til en uge

Ja bliver lækkert når han kommer hjem og giver en hånd i morgen aften

Okay så har vi lige nogle dage endnu. Men dejligt det ikke vare længere tid. For hold op det kan være hårdt. synes dog at i dag er bedre end de andre dage. Hun pylre stadig og vil kun ligge hos mig, men det er stadig bedre end i går.

Anmeld

5. juli 2012

Moar2011

Vores datter bliver en måned på søndag og hun får allomin modermælkserstatning. Hun får på nuværende tidspunkt 165 ml (er det der er når vand og pulver er blandet sammen). men hun er de sidste par dage begyndt at ville have mere. Til at begynde med troede vi det var fordi hun manglede væske så vi gav hende kogt vand. Men det er simpelthen fordi hun er sulten.

Så mit spørgsmål til jer er hvornår I begyndte at give jeres børn mere at spise. samt hvor meget.

gav ham til han selv sagde fra - efter han lærte hvordan mæthedsfornemmelsen var

Anmeld

5. juli 2012

samantha1986

Skouboe skriver:

Jeg kender det godt Vi gik rigtigt meget op i mængder med vores første, for de papirer vi havde fået fra hospitalet, sagde jo at hun skulle have x ml så og så mange gange i døgnet, så det gav vi hende. Da hun var 3 uger begyndte hun at blive mere og mere ked og urolig og vi forstod det ikke. Da hun var 2 måneder var hun bundulykkelig og alle sagde det var kolik. I frustration talte jeg med en sygeplejerske i vores lægehus - hun var tidligere SP - og hun spurgte ind til maden og mængder, og jeg fortalte at hun jo fik præcist hvad hun skulle have, dt påstod papiret jo. Hun foreslog at jeg lavede en helt fuld flaske og lod hende spise ndtil hun ikke kunne mere. Hun spiste 230 ml og sov 6 timer efterfølgende. Hun tog 900g på i løvet af den første uge, og der gik det virkeligt op for mig at jeg havde sultet mit barn! Det var jo ikke med vilje, og i bedste mening, men nøj hvor følte jeg mig som en luset mor lige der...

Man går jo også ud fra når man får sådan at vide at det er det rigtige. Og så kan man jo ikke vide bedre. Vi har også bare virkelig gjort hvad der stod på pakken med allomin og skrev ned og målte og gjorde ved. og vi turde ikke give hende mere end det der stod. Så sagde sp en dag at hvis hun viser tegn på hun er mere sulten så giv hende mere. Men man er stadig bange for det ville blive for meget. Men efter at have læst jeres svar så har jeg det sådan at så skal hun også have mere. Hun skal ikke mangle noget og hun siger selv stop.

På 14 dage havde hun taget 600 gram på. og sp var mere end tilfreds. Vi skal til fem ugers undersøgelse tirsdag, og tror hun har taget en del på igen. Men hellere en baby der er godt i stand end en der mangler noget.

Anmeld

5. juli 2012

samantha1986

Storms-Mor skriver:

gav ham til han selv sagde fra - efter han lærte hvordan mæthedsfornemmelsen var

Det må også bare være det vi gør. Hun viser selv når hun ikke vil have mere. Så stopper hun med at sutte eller også falder hun i søvn.

Anmeld

5. juli 2012

Moar2011

samantha1986 skriver:

Det må også bare være det vi gør. Hun viser selv når hun ikke vil have mere. Så stopper hun med at sutte eller også falder hun i søvn.

lige præcis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.