baby mos hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

wmillapigenw

hej, jeg er lige startet på grød & mos til malte, så ville gerne lige høre jer af hvad i giver/gav jeres børn på 4 måneder af mos.

& vil meget gerne have nogle gode opskrifter på mos som jeres børn elskede - det bliver nemlig for dyrt i længden at købe mos hver gang

forsat god dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Mussen2

Der er alverdens muligheder.
Hvis det kun er mos du manglerinspiration til, så er der jo kartoffelmos, med ex.gulerod, broccoli, pastinak, persillerod, jordskok etc.
Ellers er der jo grød, af diverse meler eller flager, som kan bruges senere hen

Anmeld

4. juli 2012

Janni.

Denne bog er god:

http://www.sst.dk/publ/Publ2012/BOFO/Boern/MadSkeFam13udg.pdf

Der står alt mulig om maden, og gode opskrifter fra side 43. 

Anmeld

4. juli 2012

Mor til Ella

wmillapigenw skriver:

hej, jeg er lige startet på grød & mos til malte, så ville gerne lige høre jer af hvad i giver/gav jeres børn på 4 måneder af mos.

& vil meget gerne have nogle gode opskrifter på mos som jeres børn elskede - det bliver nemlig for dyrt i længden at købe mos hver gang

forsat god dag!

Vi er også næsten lige begyndt...

Her bruger vi svesker: ca 150g og en dl vand i en gryde, koges til det er godt udkogt, og presses så gennem si.

Eller frosne frugter, tilberedes på samme måde. melon, jordbær, har købt nogle smootie blandinger, dem kan hun også godt lide.

Frugtmosen blander jeg så i grøden enten hirse, boghvede, rismel eller majsmel. Og så gerne lidt frugtmos ved siden af også. 

Hvis det er for surt kommer jeg lidt frisk most banan sammen med.

Til aften får hun kartoffelmos med gulerødder, broccoli, blomkål.

125 g kartoffel+ 75 gram andet grønt, dækkes med vand. udkoges, moses sammen med fedtstof 1 tsk og jeg bruger ca 1 dl mme ellers bliver det for tykt her. til slut sigter jeg gennem si

Anmeld

4. juli 2012

Pige2009

Janni. skriver:

Denne bog er god:

http://www.sst.dk/publ/Publ2012/BOFO/Boern/MadSkeFam13udg.pdf

Der står alt mulig om maden, og gode opskrifter fra side 43. 

Ja, den er super. Vi bruger den stadig til opskrifter, selvom Laura nu er 2 år og 8 mdr.

Anmeld

4. juli 2012

Janni.

Baagøe skriver:

Ja, den er super. Vi bruger den stadig til opskrifter, selvom Laura nu er 2 år og 8 mdr.

Vi bruger den også ind imellem endnu.

Anmeld

5. juli 2012

Pige2009

Janni. skriver:

Vi bruger den også ind imellem endnu.

Dejligt hæfte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.