Han vil ikke i bad mere.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.005 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

Anonym trådstarter

Mit hjerte græder godt nok lige nu..

Min søn på 2 år har ALTID været glad for at komme i bad, selv hentet badekarret og sat i kabinen, og så hentet mig bagefter, så der kunne komme vand i, men ikke mere desværre..

Han er panisk angst for noget han normalt plejer at være rigtig glad for, angst for noget han før kunne bruge timer på..

Han har haft en periode herhjemme hvor han ikke kom i bad fordi han ikke lige havde lyst, og fair nok, så bliver man bare vasket med klud og sæbe over det hele, for ren det skal man altså være..

Han har ydermere haft noget eksem som lægen mente havde noget at gøre med for hyppige bade, og derfor blev det skåret ned til 2 gange i ugen fremfor hver dag, og ganske rigtigt, så forsvandt eksemen..

Men nu til mit problem, da jeg hentede min søn ved hans far i søndags, nævner hans far for mig at han godt nok ikke var glad for at komme i bad mere, og jeg sagde at nej det vidste jeg godt, men så længe han gerne vil vaskes, så ser jeg det ikke som det store problem..

Farens reaktion var: nå, jamen jeg har da bare tvunget ham under bruseren, for vaskes det skulle han jo.. (sådan så jeg ca ud, da han sagde det)

For mig er det ikke noget problem bare at vaske ham, og håbe på at det vender igen en dag, hvilket det jo gerne skulle gøre, men jeg er bange for at det ikke bliver bedre hvis faren bliver ved med at tvinge ham i bad når han er angst for det..
Ydermere står han nu og skal på ferie ved sin far i 14 dage, og jeg er faktisk lidt bange for hvilket barn jeg får tilbage, hvis han bliver udsat for sådanne overgreb hver dag, for ved hans far skal man i bad hver dag selvom vores læge har sagt udtrykkeligt at det må han ikke fordi hans hud ikke kan holde til det..

Hvad gør jeg?? Hans far kan tydeligvis ikke se alvoren i nogen af tingene..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

B&J

vores dreng har i perioder ikke gide i bad og evt idag var en af dagene hvor han ikke gad... og om vi vil vaske ham eller ej jamen så skriger han som var han pisket... vi kan ikke gøre så meget ibad skal han vi skynder vaske ham med klud får ham tørt og på med nattøj også er han super glad igen...

vi vasker hver anden dag nogle gange hver 3 dag for vores dreng døjer også med det røde eksem ved lår under bukken af bene osv men vi har rimelig styr over det også længe det er rimelig nede kommer han mere i bad....

men det er så mærkeligt nogle dage vil han ikke i bad men når han er der ja så elsker han det og andre dage vil han ikke og nogle dage skriger han helt vildt håber en dag han vokser fra det

Anmeld

8. juli 2012

Jones

Jeg bor alene med min søn. Han har ligesom din altid været glad for at gå i bad (karbad), men pludselig virkede han også direkte angst og manisk for det. De første par dage vaskede jeg ham også bare med en klud, men da han blev ved med ikke at ville stillede jeg ham også ind i brusekabinen og spulede ham imod hans vilje. Jeg kunne se at hvis jeg lavede lidt sjov med ham (sagde sjove lyde osv.) og sprøjede ham hurtigt i hovedet så begyndte han faktisk at grine hvorefter han blev sur igen. Så det virkede mere som om han bevidst var på tværs. Nu her et par uger efter er alt tilbage til det normale og han går glad i karbad igen. Med hensyn til faderen som du mener er lidt for hårdhændet så tror jeg at det er hensigtsmæssigt for barnets udvikling at faderen generelt er lidt mere hård, og moderen mere blød. Så lærer barnet både de maskuline/feminine kvaliteter. Selvfølgelig inden for rimelighedens grænser 

Anmeld

8. juli 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg vil mene han SKAL i bad, lige meget om han kan li' det eller ej. 

Anmeld

8. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Aisha skriver:

Jeg vil mene han SKAL i bad, lige meget om han kan li' det eller ej. 

Enig.
En klud kan altså ikke gøre jobbet godt nok.

Min datter har også haft perioder, hvor hun ikke ville i bad, men så har jeg, som en anden også gjorde, lavet sjov med bruseren/badekarret, og det vendte igen efter et stykke tid.

Men i bad skal man altså (i hvert fald hvis man bor i mit hus)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.