Reagensglasbehandling, erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.832 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

**Ønskebabyen

Hej Piger

Så fik vi "dommen" og vi skal starte direkte i reagensglasbehandling - jeg må ærligt indrømme at jeg kunne give mig til at stortude lige nu

Jeg sidder på mit arbejde og kæresten ringede og fortalte det.

Så piger, lad mig vide ALT hvad I kender til den behandling og hvad jeres erfaringer er. Hvor mange forsøg var I igennem før det lykkedes??

Knus fra en som ikke aner hvilket ben hun skal stå på og slet ikke kan koncentrere sig om sit arbejde lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Brams

Tøsen* skriver:

Hej Piger

Så fik vi "dommen" og vi skal starte direkte i reagensglasbehandling - jeg må ærligt indrømme at jeg kunne give mig til at stortude lige nu

Så piger, lad mig vide ALT hvad I kender til den behandling og hvad jeres erfaringer er. Hvor mange forsøg var I igennem før det lykkedes??

Knus fra en som ikke aner hvilket ben hun skal stå på og slet ikke kan koncentrere sig om sit arbejde lige nu

Vi fik vores lille Lærkemus ved reagensglasbehandling og der var gevinst ved første rigtige forsøg (allerførste forsøg, endte ud i at der ingen æg var, og så tæller det åbenbart ikke som et forsøg)

for at det lykkedes for Jer.

Anmeld

4. juli 2012

**Ønskebabyen

Brams skriver:

Vi fik vores lille Lærkemus ved reagensglasbehandling og der var gevinst ved første rigtige forsøg (allerførste forsøg, endte ud i at der ingen æg var, og så tæller det åbenbart ikke som et forsøg)

for at det lykkedes for Jer.

Tusind tak.

Hvordan forgår det?

Anmeld

4. juli 2012

SD

Tøsen* skriver:

Hej Piger

Hejsa.

Det er en hård omgang - men når man står med resultatet i form af to streger og senere spark i maven - så er det det hele værd.

Hvis det er alm lang  IVF så foregår det sådan at du bliver nedreguleret med en næsespray i en 14 dags tid ca, når du så får mens så starter du op på hormoner som du skal tage i form af en sprøjte i maveskindet 1 gang om dagen. Det ør du i 13 dage ca - i alt - du vil blive fulgt med scanninger så de kan regulere din medicin og når der er store nok æg (og nok af dem) så skal de tages ud, hvilket bliver gjort under lokal bedøvelse og morfin lindring.

Herefter bliver æggene befrugtet og 2-3 dage efer bliver de sat tilbage i dig.

14 dage efter ved du om du er blevet gravid

(det var den korte version)

Jeg blev også gravid ved 1. rigtige forsøg. vores allerførste var der ingen befrugtede æg til oplægning, så det blev ik til noget. Men i 2. forsøg fik jeg lagt to æg op og venter nu tvillinger til november

held og lykke

Anmeld

4. juli 2012

**Ønskebabyen

SD skriver:

Hejsa.

Det er en hård omgang - men når man står med resultatet i form af to streger og senere spark i maven - så er det det hele værd.

Hvis det er alm lang  IVF så foregår det sådan at du bliver nedreguleret med en næsespray i en 14 dags tid ca, når du så får mens så starter du op på hormoner som du skal tage i form af en sprøjte i maveskindet 1 gang om dagen. Det ør du i 13 dage ca - i alt - du vil blive fulgt med scanninger så de kan regulere din medicin og når der er store nok æg (og nok af dem) så skal de tages ud, hvilket bliver gjort under lokal bedøvelse og morfin lindring.

Herefter bliver æggene befrugtet og 2-3 dage efer bliver de sat tilbage i dig.

14 dage efter ved du om du er blevet gravid

(det var den korte version)

Jeg blev også gravid ved 1. rigtige forsøg. vores allerførste var der ingen befrugtede æg til oplægning, så det blev ik til noget. Men i 2. forsøg fik jeg lagt to æg op og venter nu tvillinger til november

held og lykke

Tusind tak for svar.

Puha, det bliver hårdt INGEN ved vi prøver, så ergo, er der heller ikke nogen der ved at vi skal i behandling. Vil så gerne kunne gøre det uden nogen fik noget at vide, men tror det bliver super svært
Alle mine planer og forhåbninger er bare røget sig en tur, godt og grundigt!

Der er vel større chance for man bliver gravid hvis man får sat to æg op? Er det noget man selv bestemmer eller er det klinikken der bestemmer det?
Jeg er selv tvilling (lavet naturligt) men jeg ønsker ikke selv tvillinger

Anmeld

4. juli 2012

SD

Tøsen* skriver:

Tusind tak for svar.

Puha, det bliver hårdt INGEN ved vi prøver, så ergo, er der heller ikke nogen der ved at vi skal i behandling. Vil så gerne kunne gøre det uden nogen fik noget at vide, men tror det bliver super svært
Alle mine planer og forhåbninger er bare røget sig en tur, godt og grundigt!

Der er vel større chance for man bliver gravid hvis man får sat to æg op? Er det noget man selv bestemmer eller er det klinikken der bestemmer det?
Jeg er selv tvilling (lavet naturligt) men jeg ønsker ikke selv tvillinger

jeg skriver lige til dig privat

Anmeld

4. juli 2012

Brams

Tusind tak.

Hvordan forgår det?

Vi kom i behandling på Hvidovre og der skulle man igennem et møde først (stormøde med alle dem der skulle starte indenfor nogenlunde samme tid) inden man kunne komme igang. En eftermiddag hvor man hører alt om hvad det vil sige, hvordan det foregår, chancerne osv. osv. med mulighed for at stille spørgsmål.

Når man så starter så bestemmer de om man skal starte i en kort eller lang behandling, se denne side hvor der en forklaring.

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Fertilitetsklinikken/Behandlingstilbud/

Der er en rigtig god billedeserie som har en lille forklaring til hvert billede.

Som udgangspunkt sætter de på Hvidovre kun et æg op første gang og ser hvordan det går, og så ser man derefter hvordan det ser ud.

Spørg endelig hvis der er mere du vil vide, så skal jeg se om jeg kan huske det

Anmeld

4. juli 2012

**Ønskebabyen

Brams skriver:

Vi kom i behandling på Hvidovre og der skulle man igennem et møde først (stormøde med alle dem der skulle starte indenfor nogenlunde samme tid) inden man kunne komme igang. En eftermiddag hvor man hører alt om hvad det vil sige, hvordan det foregår, chancerne osv. osv. med mulighed for at stille spørgsmål.

Når man så starter så bestemmer de om man skal starte i en kort eller lang behandling, se denne side hvor der en forklaring.

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Fertilitetsklinikken/Behandlingstilbud/

Der er en rigtig god billedeserie som har en lille forklaring til hvert billede.

Som udgangspunkt sætter de på Hvidovre kun et æg op første gang og ser hvordan det går, og så ser man derefter hvordan det ser ud.

Spørg endelig hvis der er mere du vil vide, så skal jeg se om jeg kan huske det

Okay. Vi har fået brev idag ang. møde på klinikken, men vi er på ferie der (kommer hjem 2 dage efter) så det er pænt træls! Vil forsøge at se om ikke de kan presse os ind til den samtale i denne eller næste uge, da de går på ferie 29,30+31 og vi har ferie (og er sydpå) 32,33+34. Så det er lige pludselig 6 uger hvor der ikke kan ske noget..

VIl lige lure lidt på det link, tak

Anmeld

4. juli 2012

**Ønskebabyen

4. juli 2012

Tropez

Tøsen* skriver:

Op

Du er meget velkommen til at læse min historie på www.newyou.dk

Vi har den skønneste pige på 11 mdr i dag 

knuz og held og lykke med det hele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.