Har lige opdaget ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

MortilElias2010

at vi ikke har været til læge med Elias i hans nummer to leveår og han er 2 1/2 år d. 13 - han har alle sine vacciner så det er bare et check-up.. det kan vel i grunden nåes endnu?  

For vil da egentligt gerne have et checkup på ham af ren nysgerrighed 

Der har intet været med ham i den tid, han har været syg tre gange af 2-3 dages varighed maks og kun feber og slaphed, så der har ikke været noget alarmerende hor vi har tænkt at det må vi have kigget på. 

Skriver egentligt bare fordi jeg blev sådan lidt HOVSA 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Tona

MortilElias2010 skriver:

at vi ikke har været til læge med Elias i hans nummer to leveår og han er 2 1/2 år d. 13 - han har alle sine vacciner så det er bare et check-up.. det kan vel i grunden nåes endnu?  

For vil da egentligt gerne have et checkup på ham af ren nysgerrighed 

Der har intet været med ham i den tid, han har været syg tre gange af 2-3 dages varighed maks og kun feber og slaphed, så der har ikke været noget alarmerende hor vi har tænkt at det må vi have kigget på. 

Skriver egentligt bare fordi jeg blev sådan lidt HOVSA 

Jeg ville da tro at du bare kan ringe ned til lægen og få en tid til det

Anmeld

3. juli 2012

spj

Det kan du helt sikkert nå endnu. Der sker jo ikke andet end, at de ser om han trives (det lyder det jo som han gør) også tjekker de hans vægt og højde.
Som min læge sagde da min datter vare til 2 års tjek, at det er bare for de skal se lægen og vide at det ikke altid behøver gøre ondt og være skræmmende, at være hos lægen.

Anmeld

3. juli 2012

MortilElias2010

Amandas-mor skriver:

Jeg ville da tro at du bare kan ringe ned til lægen og få en tid til det

Ja tænker heller ikke der skulle være noget i vejen for det  Ja glæder mig helt til at få ham set på, vores læge er så rar så det er en sand fornøjelse. Problemet kunne så være at det nu her er sommerferie og han så ikke er der  Men det kan nu sagtens vente 

Anmeld

3. juli 2012

MortilElias2010

spj skriver:

Det kan du helt sikkert nå endnu. Der sker jo ikke andet end, at de ser om han trives (det lyder det jo som han gør) også tjekker de hans vægt og højde.
Som min læge sagde da min datter vare til 2 års tjek, at det er bare for de skal se lægen og vide at det ikke altid behøver gøre ondt og være skræmmende, at være hos lægen.

Det er så rart at få lægmands ord på at han trives  Og forventer ikke andet ved besøget  Og så har vi været ret dårlige til at måle og veje ham og når vi har så er det på vilkårlige dage med og uden tøj og isov med at han ikke fulgte de generelle kurver, men hans egen i hans spæde begyndelse så er det altid med en form for spænding og en smule angst at få det gjort, selvom det i grunden ingen betydning har for han stortrives både motorisk og socialt og som sig selv. Det er bare ikke nemt at få banket den tanke HELT på plads, den spøger altid i baggrunden - det er tosset, det ved jeg 

Anmeld

3. juli 2012

spj

MortilElias2010 skriver:

Det er så rart at få lægmands ord på at han trives  Og forventer ikke andet ved besøget  Og så har vi været ret dårlige til at måle og veje ham og når vi har så er det på vilkårlige dage med og uden tøj og isov med at han ikke fulgte de generelle kurver, men hans egen i hans spæde begyndelse så er det altid med en form for spænding og en smule angst at få det gjort, selvom det i grunden ingen betydning har for han stortrives både motorisk og socialt og som sig selv. Det er bare ikke nemt at få banket den tanke HELT på plads, den spøger altid i baggrunden - det er tosset, det ved jeg 

Ja, man kan desværre ikke lade være med at lytte til hvad andre siger, i forhold til at se på dem i dagligdagen.
Da vi var til 2 års undersøgelse sagde læge, at min datter lå lidt over gennemsnittet vægtmæssigt. Det har jeg også tænkt meget over. Men synes absolut ikke hun er tyk og hendes vægt passer meget godt med vores venners børns på samme alder.
Nu vejede hun lige under 4 kg ved fødslen, så hun har jo altid ligget over gennemsnittet. Men derfor bliver man lidt sorget alligevel som mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.