Protein og ømme muskler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

2børn2

Hejsa

Har en dreng på 9.5 år som er ret tynd, og hvis han rører sig alt for meget om dagen får han ømme muskler om natten. Det er især ankelen/akillesene og bag på knæet han klager over.

Nogen der har nogle erfaringer/oplevelser??

Kan det hjælpe at give ham ekstra protein??

Andre ideer??

Og hvis man skal have en e-mail konsultation ved sin læge skriver man så bare problemet og lægen svarer eller hvordan fungerer det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Dinna88

jeg ved ikke om det kan være mangel på protein - når du får ømme muskler, er det jo fordi de er overanstrengt, som regel grundet mangel på træning. Altså, hvis du starter i fitness i morgen efter aldrig at have rørt dig, så vil du med sikkerhed have ømme muskler, ligemeget hvor meget du strækker ud inden træning og hvor meget du opvarmer. 

Men uden protein kan du ikke opbygge dine muskler. Meeeen - det lyder underligt, at han skulle mangle protein, hvis han spiser normalt. 

får han proteinholdig mad? - Eller får han bare nok proteiner?

Anmeld

3. juli 2012

fairlady

man anbefaler proteinrig kost til undervægtige. For når du er undervægtig mister du ikke bare fedt men ogmuskelmasse og protein skal bruges for at opbygge musklerne.

Anmeld

4. juli 2012

2børn2

fairlady skriver:

man anbefaler proteinrig kost til undervægtige. For når du er undervægtig mister du ikke bare fedt men ogmuskelmasse og protein skal bruges for at opbygge musklerne.

Men min dreng er meget undervægtig... Han er 145cm høj og vejer knap 25kg... Han ligner en fra en kz lejr....

Og han er jo i gang hele tiden...

Har prøvet at købe en drik til ham og vil prøve at give ham det et stykke tid...

Anmeld

4. juli 2012

fairlady

god ide. Cacao er også SUPER!

Anmeld

4. juli 2012

2børn2

fairlady skriver:

god ide. Cacao er også SUPER!

Jep... har jeg også hørt..

Tusind tak for svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.