Udbetalt su? Hvor meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.492 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

Zelinasmor

Hvor meget får du udbetalt i su + lån (hvis du har lån oveni)?

Jeg har en veninde som fik 13.000 udbetalt alt i alt, med lån osv.

Jeg får 11.000 da de trækker 4000  i skat. (Bruger mit hoved/frikort fordelt på 12mdr)

Jeg forstår ikke hvorfor de trækker så meget fra mig og ikke hende. Vi har valgt samme trækmetode.

Kan SU have lavet en fejl og brugt en anden trækmetode eller?

Det skal siges at jeg jo ikke betaler skat af su lånet.

Min su ligger på 12600 og så trækker de 4000 fra det beløb udelukkende i skat..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Rockertand

xoxotasha skriver:

Hvor meget får du udbetalt i su + lån (hvis du har lån oveni)?

Jeg har en veninde som fik 13.000 udbetalt alt i alt, med lån osv.

Jeg får 11.000 da de trækker 4000  i skat. (Bruger mit hoved/frikort fordelt på 12mdr)

Jeg forstår ikke hvorfor de trækker så meget fra mig og ikke hende. Vi har valgt samme trækmetode.

Kan SU have lavet en fejl og brugt en anden trækmetode eller?

Det skal siges at jeg jo ikke betaler skat af su lånet.

Min su ligger på 12600 og så trækker de 4000 fra det beløb udelukkende i skat..

Det kommer vel an på fradraget? - altså hvor megen gæld du har?

Anmeld

3. juli 2012

Zelinasmor

Rockertand skriver:

Det kommer vel an på fradraget? - altså hvor megen gæld du har?

Hmm.. Jeg skulle ikke gerne have ret meget gæld. Min veninde skylder en del til skat (fra noget ved kommunen) og har mere SU-lån gæld end jeg har.

Så det undrer mig bare at hun får mere udbetalt end mig.

Anmeld

3. juli 2012

Bassemor<3

Det kommer jo an på hvor stort dit fradrag er. Kan være hun har større fradrag. Jeg betaler 345 kr i skal om måneden pga. mit fradrag.

Anmeld

3. juli 2012

Bassemor<3

xoxotasha skriver:

Hmm.. Jeg skulle ikke gerne have ret meget gæld. Min veninde skylder en del til skat (fra noget ved kommunen) og har mere SU-lån gæld end jeg har.

Så det undrer mig bare at hun får mere udbetalt end mig.

Jo mere gæld man har jo større fradrag! og jo større fradrag jo mindre skat skal man betale. Altså hvis man nu har et fradrag på 6000 kr om måneden, og man får 12000 udbetalt, så er det kun 6000kr der skal trækkes skat fra, men har man et mindre fradrag på fx. 2000 så er det jo 10000 der skal trækkes skat af, derfor betales der mere i skat

Anmeld

3. juli 2012

SHERO

Synes det lyder ret vildt at du betaler så meget i skat. Jeg har også ca. 13000 ud med lån, og skylder altså kun 5000 kr... Tror der er sket en fejl. Jeg betalte 1000 kr for meget i skat hver månede sidste år fordi de havde lavet en fejl... Synes du skal ringe/gå ned og snakke med din SU-vejleder på studiestedet..

Anmeld

3. juli 2012

Zelinasmor

Bassemor<3 skriver:

Jo mere gæld man har jo større fradrag! og jo større fradrag jo mindre skat skal man betale. Altså hvis man nu har et fradrag på 6000 kr om måneden, og man får 12000 udbetalt, så er det kun 6000kr der skal trækkes skat fra, men har man et mindre fradrag på fx. 2000 så er det jo 10000 der skal trækkes skat af, derfor betales der mere i skat

Det kan jeg godt se. Men det der undrer mig, er at jeg kan se der er flere der får SÅ MEGET mere i su en mig

Anmeld

3. juli 2012

Zelinasmor

Tullen85 skriver:

Synes det lyder ret vildt at du betaler så meget i skat. Jeg har også ca. 13000 ud med lån, og skylder altså kun 5000 kr... Tror der er sket en fejl. Jeg betalte 1000 kr for meget i skat hver månede sidste år fordi de havde lavet en fejl... Synes du skal ringe/gå ned og snakke med din SU-vejleder på studiestedet..

Det vil jeg prøve. For jeg synes goddt nok også 4000 i skat er mange penge når man tænker på at det udelukkende er su'en de trækker fra og ikke SU-lånet også..

Anmeld

3. juli 2012

Bassemor<3

xoxotasha skriver:

Det kan jeg godt se. Men det der undrer mig, er at jeg kan se der er flere der får SÅ MEGET mere i su en mig

hvis du ingen gæld har så synes jeg det giver fin mening at du betaler det i skat, dem der får mere udbetalt har jo også gæld de skal betale af på, så tror forbrugsbeløbet er nogenlunde det samme alt efter ydelsessatser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.