Min datter fylder 3 år til august og kan allerede nu blive tilbudt en børnehaveplads.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at hun allerede nu er klar til at komme i børnehave, da hun er begyndt at kede sig i vuggestuen sammen med de små børn.
Mange har så sagt til mig, at jeg skal passe på ikke at få et chok, når hun kommer i børnehave, fordi der forventes hun kan og gør alting selv, samt der ikke er lige så megen opsyn med børnene.
Er det korrekt??
Hun kan sagtens tage alt sit tøj af og på selv, hun bruger dog stadig ble.
Hun er en følsom pige og er lidt for flink, hvis de andre børn skubber eller lign. Hun svarer ikke igen osv. - jo, herhjemme er hun hele tiden efter lillebror, men ikke ude blandt andre børn. Det er dog noget både vuggestuen og vi selv hele tiden støtter hende i, at hun skal gøre. Så jeg håber hun lærer det, så hun er rustet lidt mere til børnehaven. Jeg er jo lidt bange for hun skal blive tromlet ned i børnehaven...!
Nå, men hvorfor får så mange forældre et chok, når deres børn starter i børnehave?? - der må da stadig være megen opsyn med, det er jo stadig små børn...!!
Lone - som både er nervøs og spændt!
Anmeld