Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.995 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

Mig24

Jeg har haft min lille killing i næsten 2 uger nu, fik hentet hende hos en privat person der havde kat i forvejen, som gav ungerne ud gratis uden noget. Den har ingen vaccine fået, eller andre ting.

Den er blevet passet godt af mig i de 2 uger ca, og spist tørfor, drukket vand og har haft det super. Men i de sidste 2 dage er den blevet så underlig at den kommer og miav'er hele tiden. Den har mistet meget hår på hovedet ved ørene, den har lige fået øremider som behandles. Hvad kan årsagen være til den mister hår?

Er bange for det er ringeorm, det kan jo smitte....Hvad skal jeg gøre? nogen der kan komme med forslag? nogen der kender til det? nogen der har oplevet det samme hos Katte/Hunde.

Dyrelægen er ikke sikker på noget i nu, hjælp...
Kan evt tage et billede tæt fra hvor man kan se det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Mig24

Ingen Svar...  årh Come on er der ingen der kender noget til det?

Anmeld

3. juli 2012

JanetBJ

Hvor gammel er den lille mis ?

Har ikke nogen mirakelkur, men dyrlægen burde måske kigge lidt nærmere på den ..

Anmeld

3. juli 2012

Mig24

JanetBJ skriver:

Hvor gammel er den lille mis ?

Har ikke nogen mirakelkur, men dyrlægen burde måske kigge lidt nærmere på den ..

Den har intet fået, kur, vaccine eller noget. Den er 14 uger

Anmeld

4. juli 2012

hmg86

har du tjekket afføringen?? Hvis det er orm, vil det kunne ses i afføringen..

Anmeld

4. juli 2012

hmg86

fandt lige dette:

"Mennesker kan smittes med kattens spolorm. Da dyrenes orm er afhængige af deres specielle vært, vil de ikke kunne færdigudvikle sig i mennesker og vil derfor normalt ikke give anledning til sygdom. Mennesker smittes ved tæt kontakt med katte eller via kattens efterladenskaber. Sandkasser bør dækkes til, når de ikke bliver brugt, da små børn er særligt udsatte - bl.a. fordi de putter fingrene i munden"

Så god hygiejne, så burde der ikke være nogen fare, men få nu fat i noget ormekur..

Anmeld

4. juli 2012

butterflyPhoto

Mig24 skriver:

Jeg har haft min lille killing i næsten 2 uger nu, fik hentet hende hos en privat person der havde kat i forvejen, som gav ungerne ud gratis uden noget. Den har ingen vaccine fået, eller andre ting.

Den er blevet passet godt af mig i de 2 uger ca, og spist tørfor, drukket vand og har haft det super. Men i de sidste 2 dage er den blevet så underlig at den kommer og miav'er hele tiden. Den har mistet meget hår på hovedet ved ørene, den har lige fået øremider som behandles. Hvad kan årsagen være til den mister hår?

Er bange for det er ringeorm, det kan jo smitte....Hvad skal jeg gøre? nogen der kan komme med forslag? nogen der kender til det? nogen der har oplevet det samme hos Katte/Hunde.

Ja det kan smitte og så kan du købe en creme til ca 85 kroner og smøre på og så er det ude af verden.

Jeg kunne godt være slemt bange for at det er dig der har oprettet en lignende tråd som anonym og skriver at du ikke har råd til at få den behandlet.. I så fald, tag et kig på alle de svar du har fået der!

Det er ikke farligt hverken for en kat eller et menneske at få ringorm, det er blot træls og skal behandles.

Håber den lille mis har det godt og bliver taget sig kærligt af!

/Christina

Anmeld

4. juli 2012

KarinaA

altså, du skal vel elligevel til dyrlæge og få den vacc chippet/øremærket ormekur loppekur osv ? så kan han jo se på den lille mis imens.. 

det lyder ikke godt, men øremider kan altså godt være syndren til mangel på hår, da den klør sig meget ved ørene, hvad med lopper ?? det kan desværre også være en alergisk reaktion på fodderet du giver den, får de bla. af wiskass og alle de der trælse mærker.. 

men synes bestemt du skal få den tjekket, for hvis den slet ikke kan tåle tørfodder mere, så skal den jo have noget andet føde, det lyder desværre ligesom min svogers hund som ikke kan tåle tørfodder.. 

den lever af kartofler og hestekød hehe 

Anmeld

4. juli 2012

Isabella_mor

KarinaA skriver:

altså, du skal vel elligevel til dyrlæge og få den vacc chippet/øremærket ormekur loppekur osv ? så kan han jo se på den lille mis imens.. 

det lyder ikke godt, men øremider kan altså godt være syndren til mangel på hår, da den klør sig meget ved ørene, hvad med lopper ?? det kan desværre også være en alergisk reaktion på fodderet du giver den, får de bla. af wiskass og alle de der trælse mærker.. 

men synes bestemt du skal få den tjekket, for hvis den slet ikke kan tåle tørfodder mere, så skal den jo have noget andet føde, det lyder desværre ligesom min svogers hund som ikke kan tåle tørfodder.. 

den lever af kartofler og hestekød hehe 

bare lige en sidebemærkning..

hunde må ikke få kartofler, det er giftigt for dem.. 

kødet skulle der ikke være noget galt i. men kartofler er altså ikke godt at give til hunde..

Anmeld

4. juli 2012

Aprilmor11

Mig24 skriver:

Hmm, denne tråd ligner en som er blevet oprettet af en anonym. Den er også 14 uger gammel, og har fået orm og har mistet hår bag ørerne ?

Meget underligt.

Men hvis dyrelægen ikke er sikker, så har hun vel ikke kigget ordenlig på den ? Håber at i finder ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.