Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Ja som overskriften siger er der nogen der har det?Jeg skal lave en kage og de har ønsket jordbær mousse og jeg har aldrig lavet med jordbær fordi jeg synes at have læst et sted at det er for "vådt et bær".. Så har aldrig sprunget ud i det, men skal jeg altså nu så nogen der har en god opskrift?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Slet ingen??
jeg laver jordbærmoussen nøjagtigt, som jeg laver hindbærmousse.
koger bærene til en grød, lader det køle helt af. pisker fløde helt stift med en anelse flormelis og deri vender jeg den kolde grød...
det fungere fint
Dot D skriver: jeg laver jordbærmoussen nøjagtigt, som jeg laver hindbærmousse. koger bærene til en grød, lader det køle helt af. pisker fløde helt stift med en anelse flormelis og deri vender jeg den kolde grød... det fungere fint
Ej perfekt! Tak..
Bruger du frosne?
Den lykkelige skriver: Bruger du frosne?
Ja, har brugt frosne bær indtil nu...
Hvor meget fløde i forhold til bær, for at det giver en god konsistens??
Frk.S skriver: Hvor meget fløde i forhold til bær, for at det giver en god konsistens??
jeg bruger 1/2 ltr fløde og 300-400 g bær... husk at fløden skal være meget stiv - lige før smør for så får den en god konsistens, når grøden kommer i....
Dot D skriver: jeg bruger 1/2 ltr fløde og 300-400 g bær... husk at fløden skal være meget stiv - lige før smør for så får den en god konsistens, når grøden kommer i....
Ok - tak for svar.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128