Hvad kan det her være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.721 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

S.Maria

Min datter på lidt over 1 år har haft den her røde plet/bule i ca en måned nu.

Det startede med at være en rød plet, hvor der så kom en lille lidt hård hævelse på også, samt der var tør hud på.

Har været ved lægen med det, der mente det kunne være noget svamp og fik noget creme jeg skulle smørre med, men det er ikke gået væk endnu. Den tørre hud er dog gået væk, men rødmen og den lille bule er der stadig.

Har i set noget lignende før?? Den er på størrelse med en 25 øre og sidder oppe oven på hovedet lige tæt på "den bløde plet".

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

S.Maria

Er der slet ikke nogen der har set noget lignende før??

Anmeld

2. juli 2012

Klumpe-dumpe

S.Maria skriver:

Er der slet ikke nogen der har set noget lignende før??

Ved sørme ikke hvad det er, men jeg ville bestemt opsøge lægen igen og evt. Blive henvist til en hudlæge.

Anmeld

2. juli 2012

Levi&LilysMor

Min datter på lidt over 1 år har haft den her røde plet/bule i ca en måned nu.

Det startede med at være en rød plet, hvor der så kom en lille lidt hård hævelse på også, samt der var tør hud på.

Har været ved lægen med det, der mente det kunne være noget svamp og fik noget creme jeg skulle smørre med, men det er ikke gået væk endnu. Den tørre hud er dog gået væk, men rødmen og den lille bule er der stadig.

Har i set noget lignende før?? Den er på størrelse med en 25 øre og sidder oppe oven på hovedet lige tæt på "den bløde plet".

Har ikke set det før nej, men synes da du skal ringe til lægen igen, for en alm bule vil da ikke være så tydelig efter 1 måned, så det skal han/hun lige tage et kig på igen!

Hvordan er det kommet?

Anmeld

2. juli 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Det ligner børne sår. Synes bestemt lægen skal se på det igen eller sende hende til hud lægen hvis hun ikke har forstand på det.

Anmeld

2. juli 2012

S.Maria

LevisMor skriver:

Har ikke set det før nej, men synes da du skal ringe til lægen igen, for en alm bule vil da ikke være så tydelig efter 1 måned, så det skal han/hun lige tage et kig på igen!

Hvordan er det kommet?

Jeg startede med at lægge mærke til det da der var lidt rødt og tør hud, lidt ligesom arp. Da der så begyndte at komme en lidt hård bule på også, ringede jeg til lægen. Han skrabede lidt af huden af og sendte til dyrkning. Vil først få svar sidst i juli. Synes bare der er længe til. Den creme jeg fik har kun hjulpet på at der ikke er så meget tør hud mere, men der er stadig rødt og en bule.

Tror jeg ringer til lægen imorgen, det er godt nok en anden læge da vores egen har ferie, men må se hvad han siger til det. Kan være han har en anden mening.

Anmeld

3. juli 2012

Levi&LilysMor

S.Maria skriver:

Jeg startede med at lægge mærke til det da der var lidt rødt og tør hud, lidt ligesom arp. Da der så begyndte at komme en lidt hård bule på også, ringede jeg til lægen. Han skrabede lidt af huden af og sendte til dyrkning. Vil først få svar sidst i juli. Synes bare der er længe til. Den creme jeg fik har kun hjulpet på at der ikke er så meget tør hud mere, men der er stadig rødt og en bule.

Tror jeg ringer til lægen imorgen, det er godt nok en anden læge da vores egen har ferie, men må se hvad han siger til det. Kan være han har en anden mening.

Det synes jeg er en god ide og ja læger er meget forskellige , 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.