Baby med stort suttebehov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.651 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. juli 2012

KM78

Min 9 dage gammel dreng har et stort suttebehov, og i dag har vi måtte kapitulere og give ham en sut. Ellers skulle jeg have ham lagt ved hele tiden.

Min amning fungerer ikke 100% optimalt og vi har været indlagt et døgn på Skejby for han tabte sig og jeg skulle have mælkeproduktionen op.

Det er blevet bedre og der kommer mere mælk, men han får stadig mme ved siden af. Først 20 min ved hvert bryst og derefter 80 ml mme. Prøver jeg at skære lidt ned på flasken, pylrer han og søger mit bryst. Som jeg så ligger til, og han sutter da fint en stykke tid og derefter bare slår over i en anden suttemetode så der ikke kommer mælk ud af brystet.

Det jeg frygter er, at hans behov for at sutte og dermed får sut af og til i stedet for at ligge hos mig, gør at han mister lysten til at amme hos mig og heller vil spise af flasken.

Har nogle af jer erfaringer til hvordan man får amningen op at køre 100% at man kan undvære flasken?

Samt hvad skal der være af grænser for hvor længe eller hvor meget han må bruge sut?

Han skal jo tage på i vægten. Jeg ammede mit første barn i halvandet år, men omstændighederne ved fødslen var anderledes. Det er to helt forskellige drenge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

modesty

Jeg kan ikke give gode råd andet end at sige at det at bruge sut og spise af flaske er to vidt forskellige ting. Min dreng har også altid haft et meget stort suttebehov (han er 8 1/2 mdr.), men han nægter at tage flaske. Sutterne er formet på forskellige måder, det ene handler om mad, det andet om tryghed o.s.v. Så jeg ville ikke bekymre mig over om for meget sut betyder favorisering af flaske fremfor bryst. Men det er klart at du skal tage det roligt med sutten hvis hans teknik ved brystet ikke fungerer helt. Jeg vil dog mene at det er oK at give sutten ind imellem. 

M.h.t. at han begynder at sutte forkert på brystet - har du prøvet at tage ham fra og så lægge ham til igen et par minutter efter?

Anmeld

1. juli 2012

Misty

Min datter er 5 mdr nu. Da hun blev født havde hun et KÆMPE sutte behov, hun suttede og suttede i 5 timer,  og så syntes sygeplejerskene på afd. at jeg skulle give hende en sut, havde heldigvis taget en med. Hun har aldrig haft problemer med at have lyst til brystet...

Jeg vil råde dig til at droppe flasken! Jo mere han spiser ved dig jo mere mælk laver du. Jeg skal såmænd ikke gøre mig ekspert på området, men jeg havde faktisk samme problem med min datter. Hun tag fint på den første uge, men ugen efter havde hun ikke tager noget på. Så jeg amme bare når hun havde lyst (helst uden tøj på så vi lå hud mod hud) . Og efter en til to dage så var der MASSER af mælk. Det er lidt farligt at give flakse efter hvert måltid, da han så vænner sig til at der kommer andet mad, og måske ikke får spist færdig ved dig. Du må huske på du LIGE har født og det kan altså godt tage et par uger før det køre helt som det skal. Læg ham til ved dig når han er sulten. Og når han så har spist det han skulle så stik ham sutten

håber mit råd giver mening. Held og lykke med det hele..

Anmeld

1. juli 2012

KM78

modesty skriver:

Jeg kan ikke give gode råd andet end at sige at det at bruge sut og spise af flaske er to vidt forskellige ting. Min dreng har også altid haft et meget stort suttebehov (han er 8 1/2 mdr.), men han nægter at tage flaske. Sutterne er formet på forskellige måder, det ene handler om mad, det andet om tryghed o.s.v. Så jeg ville ikke bekymre mig over om for meget sut betyder favorisering af flaske fremfor bryst. Men det er klart at du skal tage det roligt med sutten hvis hans teknik ved brystet ikke fungerer helt. Jeg vil dog mene at det er oK at give sutten ind imellem. 

M.h.t. at han begynder at sutte forkert på brystet - har du prøvet at tage ham fra og så lægge ham til igen et par minutter efter?

Ok... Er lettet over mht. der alligevel er forskel på flaske og så en sut.

Ja, jeg sørger for at ligge ham til hvis han ikke får ordentlig fast, men det kræver sin kvinde, da jeg har store, bløde bryster og der er begrænset antal ammestillinger der er gode til sådan en barm jeg har. Så han bliver hidsig når jeg ikke lige skynder mig til at lægge ham godt så han får ordentlig fat.

Anmeld

1. juli 2012

KM78

KM78 skriver:

Ok... Er lettet over mht. der alligevel er forskel på flaske og så en sut.

Ja, jeg sørger for at ligge ham til hvis han ikke får ordentlig fast, men det kræver sin kvinde, da jeg har store, bløde bryster og der er begrænset antal ammestillinger der er gode til sådan en barm jeg har. Så han bliver hidsig når jeg ikke lige skynder mig til at lægge ham godt så han får ordentlig fat.

Sundhedsplejersken sagde at jeg skulle skære langsomt ned fordi han netop havde tabt sig en del.

Så jeg er i tvivl om at droppe flasken helt 100% med det samme.

Jeg vil i hvertfald prøve at kun lægge ham til om natten når han er sulten, selv om det nok kommer til at koste mig nattesøvn de næste par dage. Og skære ned på mme om dagen. Så jeg håber at jeg kan få udfaset flasken.

Anmeld

1. juli 2012

KM78

Misty skriver:

Min datter er 5 mdr nu. Da hun blev født havde hun et KÆMPE sutte behov, hun suttede og suttede i 5 timer,  og så syntes sygeplejerskene på afd. at jeg skulle give hende en sut, havde heldigvis taget en med. Hun har aldrig haft problemer med at have lyst til brystet...

Jeg vil råde dig til at droppe flasken! Jo mere han spiser ved dig jo mere mælk laver du. Jeg skal såmænd ikke gøre mig ekspert på området, men jeg havde faktisk samme problem med min datter. Hun tag fint på den første uge, men ugen efter havde hun ikke tager noget på. Så jeg amme bare når hun havde lyst (helst uden tøj på så vi lå hud mod hud) . Og efter en til to dage så var der MASSER af mælk. Det er lidt farligt at give flakse efter hvert måltid, da han så vænner sig til at der kommer andet mad, og måske ikke får spist færdig ved dig. Du må huske på du LIGE har født og det kan altså godt tage et par uger før det køre helt som det skal. Læg ham til ved dig når han er sulten. Og når han så har spist det han skulle så stik ham sutten

håber mit råd giver mening. Held og lykke med det hele..

Sundhedsplejersken sagde at jeg skulle skære langsomt ned fordi han netop havde tabt sig en del.

Så jeg er i tvivl om at droppe flasken helt 100% med det samme.

Jeg vil i hvertfald prøve at kun lægge ham til om natten når han er sulten, selv om det nok kommer til at koste mig nattesøvn de næste par dage. Og skære ned på mme om dagen. Så jeg håber at jeg kan få udfaset flasken.

Anmeld

1. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Brug du bare sutten med god samvitighed, det er 2 helt forskellige ting det drejer sig om, som en anden også skriver! 

Her var thea ik mange timer gammel før hun fik en sut, og det gav ingen problemer med amningen! 

For at får mælke produktionen op, ka du evt malke ud, med det samme efter at baby har spist. På den måde ka du også se om han tømmer brystet! Vh stine

Anmeld

2. juli 2012

Tulle28

Jeg vil anbefale dig ammenet.dk - de kan give dig den bedste råd og vejledning:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.