Hvordan ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

314 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. juli 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg om en lille uge rejser på en 10-dages rundrejse til Indien med noget familie. Jeg har en søn på 3½, og han skal så være hjemme hos farmand. Han skal i børnehave så hverdagen fortsætter for ham, og så holder vi ferie sammen når jeg kommer hjem.

Jeg glæder mig helt vildt, men er lidt i tvivl om hvor meget jeg skal fortælle min søn og hvad jeg skal sige til ham. For meget info kan jo skade mere end gavne. Jeg har også tænkt på, om jeg skulle købe en gave til ham han kunne få, enten når jeg tog afsted, eller når der er gået et par dage, evt for at få fokus væk fra at jeg ikke er der.

Hvad ville I gøre og hvad tror du er bedst i denne situation?  (det er ikke en debat om hvorvidt man bør rejse fra sine børn, men en debat om hvordan man gør det bedst mulig)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

Maise86

Jeg taler udfra hvad jeg selv ville have gjort, hvis det var mig og det var min datter. Hun er også 3,5 år.

Jeg ville klart fortælle hende at mor skulle på en tur og det varede lidt tid inden mor kom hjem. Hvis hun så spørger hvornår jeg kommer hjem ville jeg sigeat du skal sove x antal gange inden mor er tilbage. Jeg ville give hende en lille kalender og så sætte krydser på de dage jeg var væk og så lade hende strege ud for hver dag der går.

Jeg ville svare på alle de spørgsmål hun nu havde omkring rejsen - selvfølgelig med svar på et niveau hun ville kunne forstå.

Men jeg tænker med ærlighed kommer man længst

Rigtig god tur

Hilsen en mor der pt sidder 600 km fra sin 3,5 årigedatter :-)

Anmeld

1. juli 2012

Janni.

Maise86 skriver:

Jeg taler udfra hvad jeg selv ville have gjort, hvis det var mig og det var min datter. Hun er også 3,5 år.

Jeg ville klart fortælle hende at mor skulle på en tur og det varede lidt tid inden mor kom hjem. Hvis hun så spørger hvornår jeg kommer hjem ville jeg sigeat du skal sove x antal gange inden mor er tilbage. Jeg ville give hende en lille kalender og så sætte krydser på de dage jeg var væk og så lade hende strege ud for hver dag der går.

Jeg ville svare på alle de spørgsmål hun nu havde omkring rejsen - selvfølgelig med svar på et niveau hun ville kunne forstå.

Rigtig god tur

Det lyder som en fornuftig ting at gøre. 

Anmeld

1. juli 2012

chael

Sig at du skal på en tur og snart er hjemme igen.

Giv ham en gave når du rejser og hav måske en eller 2 mere, han kan få i løbet af de uger du er væk

God tur

*C

Anmeld

1. juli 2012

tinasmor

Maise86 skriver:

Rigtig god tur

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.