Fødselsdag i BHV i morgen. Hvad delte jeres barn ud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.554 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. juli 2012

cecilie1984

Bagte i går en masse muffins som skulle pyntes med glasur og slik

men men

tror de allesammen ryger i skralde spanden da de aller er faldet sammen og smager ikke særlig godt.

Er ellers normaltvis god til at bage, men brugte en ny opskrift som jeg fik herinde fra og det kunne jeg altså åbentbart ikke finde ud af.

Så nu ved jeg ik om jeg skal bage nye muffins eller jeg skal finde på noget helt andet.

Hvad havde jeres børn/barn med til fødselsdag i BHV/vuggestue/dagpleje???

Meget gerne med billeder, hvis i har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

AndreasMor84

Frosne bananer på pind (dejlig is)
Boller
Frugt på spyd

Anmeld

1. juli 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
cecilie1984 skriver:

men men

tror de allesammen ryger i skralde spanden da de aller er faldet sammen og smager ikke særlig godt.

Er ellers normaltvis god til at bage, men brugte en ny opskrift som jeg fik herinde fra og det kunne jeg altså åbentbart ikke finde ud af.

Så nu ved jeg ik om jeg skal bage nye muffins eller jeg skal finde på noget helt andet.

Min søn har haft de små rosinpakker med, et sikkert hit.. og de fleste børn elsker jo rosiner

Anmeld

1. juli 2012

cecilie1984

tak for svar

opper den lige engang

Anmeld

1. juli 2012

Hyacinth

cecilie1984 skriver:

men men

Nu har jeg kun et vuggestue barn, men forsøger at hjælpe alligevel 

Hvad med noget lækkert frugt? Eller bage en banankage? Den kan laves relativt sundt og er altid lækker - børn plejer jo at elske banan 

Pøj pøj

Anmeld

1. juli 2012

Hyacinth

cecilie1984 skriver:

men men

http://www.udeoghjemme.dk/Kage/Sund-kage/2012/02/banankage-med-citron.aspx

Nu håber jeg linket virker, men ellers må du kopiere adressen og sætte ind, hvis du ikke kan klikke dig direkte ind

Den ser i hvert fald okay uskyldig ud

Anmeld

1. juli 2012

Thalia

Jeg ville holde mig langt væk fra at dele for meget slikpyntet kage ud og i stedet holde mig til nogle sjove men sundere alternativer.

Som mor til 2 børnehavebørn bliver jeg helt ærlig lidt træt af forældre der kommer med is, kage, flødeboller og store slikposer når der skal fejres fødselsdag.

- Ikke fordi mine børn ikke må få den slags, men fordi det bare bliver rigtigt mange gange på et år at der pludseligt spises usundt i hverdagene, og det er et kæmpe skråplan.

Da jeg sad i bestyrelsen i vuggestuen i sin tid var vi faktisk nødt til at afskaffe at børnene måtte dele noget ud til fødselsdage, fordi alt for mange forældre mente at muffinkager og is var i orden til vuggestuebørn, til trods for at deres børn gik i en institution der vægtede sund sukkerfri kost i deres kostpolitik.

Når det er sagt, så forstår jeg godt at børnehavebørn går mere op i det der med at dele ud, og der kan man efter min mening godt slække lidt på den sukkerpolitikken så længe man gør det med omtanke.

Muffinkager ville jeg aldrig pynte med glasur og slik, for det er lige i overkanten, og en lækker æblemuffin eller bananmuffin fx er sød nok i sig selv.

Slikposer kan nemt laves med andet og mere end bare slik. Fx delte Sebastian sidste år poser ude der indeholdt 1 æske rosiner, 3 vingummier, 1 laber larve, et puslespil og et lille krybdyr (købt i Tiger). Børnene elskede det, og faktisk vakte legetøjsoverraskelsen mere jubel end slikket gjorde.

Og endeligt har vi adskillige gange lavet frugtpindsvin til fødselsdags - altså frugtspyd som er arrangeret så det ligner et pindsvin.

Anmeld

1. juli 2012

B&J

hvad med mini pølsehorn eller kanel snegle eller en bolle mand eller dame...

jeg vil vælge frugt spyd til den tid fordi daniel elsker frugt også ved ikke hved ellers men det kommer jo nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.