Græspollen allergi??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.201 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. juni 2012

stine_olesen

Hej

Ville høre om der er nogen med babyer/børn med græs pollen allergi som kan fortælle mere om symptomerne og hvad der gøres ved det??

MVH Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

Lone Jakobsen

stine_olesen skriver:

Hej

Ville høre om der er nogen med babyer/børn med græs pollen allergi som kan fortælle mere om symptomerne og hvad der gøres ved det??

MVH Stine

hejsa

jeg har 2 børn med allergi overfor græs.

så vidt jeg ved gør man ikke ret meget når børnene er under 2 år. men mine børn (7 og 13) får henholdsvis astma medicin og alm.. håndkøbs medicin mod høfeber (alnok)

Anmeld

2. juli 2012

lenemor77

stine_olesen skriver:

Hej

MVH Stine

Vores 4-årige har astmatisk bronkitis og græs-pollen allergi. Heldigvis slår det igennem i hver sæson, så vinteren er een type medicin, sommeren er en anden. Datteren får øjendråber, næsespray og hormoncreme mod kløe i huden. Det virker heldigvis....

Lægen påstår, at hun stadig kan vokse fra begge dele (da de hænger sammen), så

Anmeld

2. juli 2012

Dustmuz

Du har flere muligheder..

Som de andre skriver du kan læde være med at gøre noget
Du kan også tage kontakt til din læge..

Du kan nemlig få noget medicin som "ligner" alnok men som kun er på 5mg og ikke 10mg.

det må babyer gerne få, så længe det er i samråd med din læge..

nu lider jeg selv af en slem form for pollen allergi, og indtager et sted mellem 80 og 240mg antihistamin om dagen (i alnok er det 8-24 piller)

jeg har haft det siden jeg var helt lille, så for mig er det ganske normalt.

symptomerne er
Røde øjne
kløe i øje
stoppet/løbende næse (jo værre allergien er, jo mere løber næsen, ved en "mild" allergi, er den bare stoppet)
vejrtræknings problemer (forekommer kun hvis det er en meget slem grad af allergi, som den jeg har desværre, hvis jeg ikke tager mit medicin hver dag, så kan jeg ikke få ret meget luft, de dage, hvor der er meget pollen)

Det er de mest almindelige symptomer der er.
Det er rigtigt nok at man kan vokse fra det, men det er faktisk de færreste som vokser 100% fra det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.