Opskrift på en lækker kage søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.859 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. juni 2012

LLN

Skal have kagen med på arbejdet. Den må gerne være lidt mere lækker end en alm. chokoladekage, skal dog lige nævnes at der ikke er mulighed for at have hele kagen på køl,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

tarkoflen

Den her er mega lækker og mega nem den kan også laves med frosne eller friske bær, hvis det er de frosne, skal du dog tø dem op og dryppe dem af.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.p hp?id=20446

Anmeld

30. juni 2012

MorEllen

Hvad med en lækker gulrodkage? Du kan jo lave cremen færdig og ha den i en boks i på køl til den skal serveres.. Smager altid godt

Anmeld

30. juni 2012

LLN

tarkoflen skriver:

Den her er mega lækker og mega nem den kan også laves med frosne eller friske bær, hvis det er de frosne, skal du dog tø dem op og dryppe dem af.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.p hp?id=20446

Tak for opskriften - er den også god kold.

Har du erfaring med at bruge andet frugt?

Anmeld

30. juni 2012

LLN

MyLille skriver:

Hvad med en lækker gulrodkage? Du kan jo lave cremen færdig og ha den i en boks i på køl til den skal serveres.. Smager altid godt

Har du en god opskrift?

Anmeld

30. juni 2012

La´chrissen

LLN skriver:

Skal have kagen med på arbejdet. Den må gerne være lidt mere lækker end en alm. chokoladekage, skal dog lige nævnes at der ikke er mulighed for at have hele kagen på køl,

Hej du får lige 2 opskrifter, den med linket er i bunden af siden. rigtig lækker, kagen skal ikke være på køl hvis du først kommer cremen på inden den skal bruges. total lækker snasket kage. og så kan jeg se du søgte efter en opskrift på en gulerodskage.

Du får lige denne her, den er virkelig lækker

Gulerodskage

300 g fintrevene gulerødder
3 æg
225g sukker
1/2 dl olie
1 knsp, salt
1 tsk stødt ingefær
2 tsk kanel
revet skal af en appelsin og evt lidt af saften.
1 tsk vanilje
1 1/2 tsk bagepulver
250 g mel

Pisk æg og sukker luftigt. Rør olien i. Bland de tørre ingredienser og vend dem i æggene sammen med de revne gulerødder og appelsin skal og evt. saft.

passer til en form på 1 1/2 L.

Bag kagen i 50 min ved 175 grader på nederste ovnrille. varmluft.

3 portioner passer til en stor bradepande.

Til at komme på kagen laver jeg en glasur af appelsin saft, flormelis og lidt smør. og evt rød+gul frugt farve, så den bliver fin orange.

saft og smør varmes op og flormelis røres i til den er god tyk.

http://www.newyorkerbyheart.com/2009/05/gasgrillet-kylling-og-den-fantastiske-gunvor-kage.html

Anmeld

30. juni 2012

tarkoflen

LLN skriver:

Tak for opskriften - er den også god kold.

Har du erfaring med at bruge andet frugt?

Jeg har kun prøvet med bær og et par æbler, og det smagte godt!

Tror sagtens den kan spises kold, jeg har dog ikke prøvet, for der er altid blevet spist op

Anmeld

30. juni 2012

Pige2009

LLN skriver:

Har du en god opskrift?

Jeg bruger samme opskrift på gulerodskage som nedenstående, men som frosting, bruger jeg

3 pakker flødeost naturel

lidt flormelis

lidt citronsaft

Opskriften kan også laves som muffins med samme frosting på toppen

Anmeld

30. juni 2012

LLN

Baagøe skriver:

Jeg bruger samme opskrift på gulerodskage som nedenstående, men som frosting, bruger jeg

3 pakker flødeost naturel

lidt flormelis

lidt citronsaft

Opskriften kan også laves som muffins med samme frosting på toppen

Tak for svar. Det kunne godt være jeg skulle prøve en gulerodskage, det er en stor succes når det er den fra den lokale bager.  Skal kagen være på køl når frostingen er kommet på?

Anmeld

30. juni 2012

Pige2009

LLN skriver:

Tak for svar. Det kunne godt være jeg skulle prøve en gulerodskage, det er en stor succes når det er den fra den lokale bager.  Skal kagen være på køl når frostingen er kommet på?

Kommer an på hvor længe, det skal være på inden servering Jeg smurte muffins hjemmefra med frosting og de skulle spises 3 timer senere og der var de ikke på køl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.