Drømmeflaske eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.148 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. juni 2012

FrkAnnette

Oliver har længe sovet fra 20 til plus/minus 3. Ved 3-tiden er han så begyndt at hoppe rundt i sengen, kaster hovedet til siderne imens øjnene stadig er lukket - så går ud fra athan sover. Sådan kan han ligge i halvanden time, indtil han vågner rigtigt. Når vi så giver ham flasken vil han MAKS spise 150 ml, og gerne mindre. Han sidder og falder i søvn i maden og så snart vi så lægger ham op i sengen igen, vågner han og begynder at grynte højt og sparke med benene. Så kan der gå 20 minutter før han falder i søvn igen og maks sover 1 time mere.

Jeg ved godt at jeg ikke kan forvente at han sover til kl. 9, som jeg ville elske hvis han gjorde, men det er alligevel mega irriterende. Udover det spiser han ikke så meget i løbet af dagen, og kommer absolut ikke op på 1/6 af hans vægt. Men indtil videre har han taget fint på, er glad og frisk og bleerne er somde skal være.

Han får den sidste flaske omkring 19-19:30, inden han kommer i seng, og sover derefter mindst 7 timer. Og derfor er det jo også mystisk at han ikke vil spise så meget, efter så mange timer. Har fået anbefalet at give ham en flaske når vi gåri seng,i håb om at det hjælper på han urolighed om morgen og så vi er sikrepå at han får nok at spise.

Ville i give ham sådan en drømmeflaske?
Har i haft erfaringer med at det har hjulpet på søvnen?
Kan man risikere at barnetbliver afhængig af den, og kun vil sove hvis han får den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

anynom

Oliver har længe sovet fra 20 til plus/minus 3. Ved 3-tiden er han så begyndt at hoppe rundt i sengen, kaster hovedet til siderne imens øjnene stadig er lukket - så går ud fra athan sover. Sådan kan han ligge i halvanden time, indtil han vågner rigtigt. Når vi så giver ham flasken vil han MAKS spise 150 ml, og gerne mindre. Han sidder og falder i søvn i maden og så snart vi så lægger ham op i sengen igen, vågner han og begynder at grynte højt og sparke med benene. Så kan der gå 20 minutter før han falder i søvn igen og maks sover 1 time mere.

Jeg ved godt at jeg ikke kan forvente at han sover til kl. 9, som jeg ville elske hvis han gjorde, men det er alligevel mega irriterende. Udover det spiser han ikke så meget i løbet af dagen, og kommer absolut ikke op på 1/6 af hans vægt. Men indtil videre har han taget fint på, er glad og frisk og bleerne er somde skal være.

Han får den sidste flaske omkring 19-19:30, inden han kommer i seng, og sover derefter mindst 7 timer. Og derfor er det jo også mystisk at han ikke vil spise så meget, efter så mange timer. Har fået anbefalet at give ham en flaske når vi gåri seng,i håb om at det hjælper på han urolighed om morgen og så vi er sikrepå at han får nok at spise.

Ville i give ham sådan en drømmeflaske?
Har i haft erfaringer med at det har hjulpet på søvnen?
Kan man risikere at barnetbliver afhængig af den, og kun vil sove hvis han får den?

Vi giver Isabel en drømmeflaske hver aften når vi går i seng - omkring klokken 23 - og så hører vi ikke noget til hende før 7 næste morgen. Hun er også noget ældre, umiddelbart vil jeg sige at du ikke kan forvente andet end at han vil spise om natten for maven kan simpelthen ikke indeholde nok mad til at han sover mere.
Og med babyer er "at sove igennem" faktisk kun 5-6 timer.

Der sker jo ikke noget ved at prøve at give den flaske, men tror umiddelbart du skal nyde at han sover så godt som han gør. Jeg tror vi var oppe 3-4 gange hver nat på det tidspunkt

Det eneste der er at "rette ind" er så han var længere tid vågen om aftenen og så sov længere om morgenen, men hvordan det skal lade sig gøre kan jeg ikke hjælpe med.

Anmeld

30. juni 2012

Mettefpigen

Da lukas var i den alder havde vi slet ikk nogle rutiner..... Jeg synes det lyder rigtig lækkert at han sover sådan :-) lukas sov max 6-8 timer i døgnet og det var ca 2-3 timer om natten... I kan prøve med flasken og se hvordan det går :-)

Anmeld

30. juni 2012

Mother-love

Du kan prøve at give en flaske. Men enten hjælper det ellers gør detikke. Det er meget forskelligt hvordan børn er. Isabella har sovet igennem siden hun varen mdrgammel. ( er nu 13 mdr)
Men hun havde en utrolig underlig rytme frahun var en mdr til omkring 7,5 mdr.
Hunsov fra 21.30 - ca. 7 og så fik hun en flaske og den var på ca. 230ml og så faldt hun i søvn igen sov til kl 10 fik endnu en flaske 210 ml og faldte i søvn igen og vågnede så igen ved 12-13 tiden og var så ellers vågen indtil kl 21.30 og spiste hver 3. Time.
En utrolig underlig rytme. Og selvom vi prøvede at ændre den så kunne vi ikke. Det var faktisk først da hun var 8 mdr da hun kom i vuggestue at hun har fået en normal rytme, selvom de lod hende sove og spise når hun ville. Men det vendte hurtigt så det passede ind i deres rytme. For sov hun om dagen så var det maks en halv time overhovedet ikke mere.
Hun sover for det meste 1.5 time om formiddagen og ellers nupper hun en halv time omkring 16.30
Men ellers kommer hun nu i seng kl 19-19.30 og skal somregel vækkes kl 8 i hverdagene. I weekenderne vågner hun som regel kl 7.
Så slet ikke nogen beklagelser herfra hehehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.