forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. juni 2012

Eliza

Vi bor i et lejet hus, som vi har boet i siden december.. Det har jo sidste måned regnet en del, hvilket har resulteret i at vi har måtte sætte potter og pander op FLERE steder i vores køkken.. Nogle dage har regnen nærmest PISKET ind i huset!!  

Kæresten snakker så med udlejer idag, og gør ham opmærksom på det..

udlejer: "Det ved jeg da godt, men jeg har da ikke tænkt mig at få nyt tag"  WOOT?? ydermere siger han sku "vil i forresten ikke have en 5 års kontrakt på huset istædet for 2?"

AMEN er det mig der er lidt sart, eller burde han ikke lige ha nævnt det inden han lejede det ud til os?? Især når han vidste jeg var højgravid..! Vi kan sku da ikke bo i et hus med et lille barn hvor det regner ind.. Der er vel fare for skimmel og andet klamt??

GRRRA!! er bare så rasende!! nogen der ved hvad vi kan stille op?? det kan da ikke være rimeligt, hverken at leje ud uden at fortælle det, eller nægte at gøre noget ved det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

ønskebørn74

Eliza skriver:

Vi bor i et lejet hus, som vi har boet i siden december.. Det har jo sidste måned regnet en del, hvilket har resulteret i at vi har måtte sætte potter og pander op FLERE steder i vores køkken.. Nogle dage har regnen nærmest PISKET ind i huset!!  

Kæresten snakker så med udlejer idag, og gør ham opmærksom på det..

udlejer: "Det ved jeg da godt, men jeg har da ikke tænkt mig at få nyt tag"  WOOT?? ydermere siger han sku "vil i forresten ikke have en 5 års kontrakt på huset istædet for 2?"

AMEN er det mig der er lidt sart, eller burde han ikke lige ha nævnt det inden han lejede det ud til os?? Især når han vidste jeg var højgravid..! Vi kan sku da ikke bo i et hus med et lille barn hvor det regner ind.. Der er vel fare for skimmel og andet klamt??

GRRRA!! er bare så rasende!! nogen der ved hvad vi kan stille op?? det kan da ikke være rimeligt, hverken at leje ud uden at fortælle det, eller nægte at gøre noget ved det??

mener faktisk i kan tvinge ham til det.. en udlejer har pligt til at holde jeres bolig ved lige.. tag fat i lejernes landsorganisation..

Anmeld

30. juni 2012

Dustmuz

gør din udlejer på dette

Dette er fra lejeloven..

§ 19. Udlejeren skal holde ejendommen og det lejede forsvarligt vedlige. Alle indretninger til afløb og til forsyning med lys, gas, vand, varme og kulde skal holdes i god og brugbar stand.

dvs at det er hans PLIGT at sørge for det kommer iorden..
Ellers skal i gå til LLO og få dem ind i sagen.
Dog skal i sørge for billed dokumentation af jeres problemer, og evt. få en tømre til at dokumentere det også..
på den måde står i meget stærkt i forhold til ham.
for så kan LLO trække ham i retten, og så bliver der afsagt en eller anden dom, den dom skal han overholde, gør han ikke det, får han endnu større bøde, og så bliver det fra rettens side sat igang at huset bliver gennemgået, og alle fejl og mangler bliver udbedret på hans regning

Anmeld

30. juni 2012

Dustmuz

jeg vil lige samtidig gøre dig opmærksom på

§ 10. Er det lejede ikke fuldført ved lejeaftalens indgåelse, og er overtagelsestidspunktet ikke aftalt, kan lejeren til enhver tid inden overtagelsen hæve aftalen.

Dette står også i lejeloven

Dog skal det siges, du kan også opsige lejemålet med 14 dages opsigelse, hvis der foreligger dokumentation på at §19 ikke er overholdt..

Anmeld

30. juni 2012

Eliza

Dustmuz skriver:

gør din udlejer på dette

Dette er fra lejeloven..

§ 19. Udlejeren skal holde ejendommen og det lejede forsvarligt vedlige. Alle indretninger til afløb og til forsyning med lys, gas, vand, varme og kulde skal holdes i god og brugbar stand.

dvs at det er hans PLIGT at sørge for det kommer iorden..
Ellers skal i gå til LLO og få dem ind i sagen.
Dog skal i sørge for billed dokumentation af jeres problemer, og evt. få en tømre til at dokumentere det også..
på den måde står i meget stærkt i forhold til ham.
for så kan LLO trække ham i retten, og så bliver der afsagt en eller anden dom, den dom skal han overholde, gør han ikke det, får han endnu større bøde, og så bliver det fra rettens side sat igang at huset bliver gennemgået, og alle fejl og mangler bliver udbedret på hans regning

Tusind tak.. Jeg må kigge på det på mandag.. lige meget hvad så skal han satme ikke ha lov at slippe.. Det var (i sin tid) konen der opdagede det, fortalte han manden min i telefonen.. Dvs det ikke er helt nyt for ham, da konen har været død de sidste 6 år.. OMG GGRRRRR

Anmeld

30. juni 2012

Dustmuz

Tusind tak.. Jeg må kigge på det på mandag.. lige meget hvad så skal han satme ikke ha lov at slippe.. Det var (i sin tid) konen der opdagede det, fortalte han manden min i telefonen.. Dvs det ikke er helt nyt for ham, da konen har været død de sidste 6 år.. OMG GGRRRRR

tja, jeg må ærligt indrømme at det undre mig et sted ikke at der ikke er blevet gjort noget ved det..

mange Private udlejere som IKKE sætter sig ind i lejeloven, er meget ligeglade, og tænker kun på at tjene penge..

Dette går i sidste ende ud over lejeren (i dette tilfælde jer)

Desværre står du og er gravid. et hus som har stået så længe, bør næsten være gennemtæret i træværkert, af mug og svamp (ville i hvert fald ikke komme bag på mig hvis det var)

Men jeg håber da i får orden på sagerne og repareret huset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.