Mit barn bider sin søster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.448 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. juni 2012

TeamRocket

Hvordan får jeg det stoppet, hun er 4år og han er 17 mdr. Hun kan ligge på gulvet og lege og så kommer han og bider hende hårdt i armen uden grund Jeg fortæller hver gang at det må man bestemt ikke! Og storesøster hun bliver ked af det både fordi det gør hammer ondt jo han har et helt tandsæt og efterlader mærker, men hun bliver også ked af at han kan finde på det, det er jo hendes søde lillebror, han virker som om han ikke forstår det gør ondt eller er noget dårligt som han har gjort. Jeg er så trist over det. Min mand har sagt at hun skal bide igen- men det vil hun ikke 'Man må altså ikke bide'- så godt har jeg dog opdraget hende ellers ville det nok være skruen uden ende!
Min søn bliver selv bidt af en pige i dagplejen- kan det være hendes 'skyld' han er begyndt på det, dagplejen fortalte han var begyndt at bide igen når hun gjorde det og at det da 'fryede hende lidt at se'(og her tænker jeg så, om det ikk er meget dårligt håndteret af dp'en? Eller hvad?) Han er en sød, kærlig og snakkende dreng så det er ikke fordi han f.eks ikke kan komme ud med sin mening.
Jeg er så frustreret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Nettemor

Storesøster er nødt til at komme med en kontant reaktion. Enten råbe højt op så han bliver forskrækket eller skubbe ham væk. Og hun skal gøre det med det samme. Så han ved at det var lige præcis det der var forkert..

Anmeld

30. juni 2012

HeXeri

Nettemor skriver:

Storesøster er nødt til at komme med en kontant reaktion. Enten råbe højt op så han bliver forskrækket eller skubbe ham væk. Og hun skal gøre det med det samme. Så han ved at det var lige præcis det der var forkert..

Ordet AV kan også have en rigtig god effekt. Uden der skal skuespil over, selvfølgeligt. Vi har en dreng i dp der bed, lige indtil en anden højt skreg av, så stoppede den der...

Anmeld

30. juni 2012

Mille82

Jeg tror godt det kan være barnet i dp der har lært ham det. Min egen søn er siden februar blevet bidt utallige gange, ugenligt, af et andet barn i dp. Nu bliver han 3 til august og han kan godt fortælle og forstå nu. Men ud af det blå, umotiveret, begyndte han at bide sin lillesøster for 3 uger siden. 2 gange på 2 dage og det var hvor han bare gik hen og bed hende i ryggen og han bed til!

Nu er min større end din, så han bider ikke mere og vi har virkelig snakket og forklaret. Men jeg tror det virkelig giver nogle frustrationer når de bliver bidt et trygt sted som dp jo er. Det er jo et overgrab at blive bidt, især hvis det er umotiveret.

Suk, bidebørn er bare ikke sjove!

På trods af utallige samtaler og henvendelser, så lykkedes det ikke bidebarnet i vores dp at holde op, men jeg tror det får problemer når det starter i børnehave på mandag, jeg tvivler på at et større barn bare lige finder sig i at blive bidt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.