MissTas skriver:
Hej piger
Jeg er begyndt at give min datter grød i gang om dagen (frokost).
er startet ud med ganske alm. risgrød med æble. Har dog hørt at det er bedst med en neutrale risgrød da de ellers kan få for dårlige vaner med det søde 
har derfor købt neutral risgrød hvor jeg så putter lidt hjemmelavet grøntsagsmos i fx. gulerøder og blomkål.
de første to dage hun fik det ville hun ha 6-7 skefulde og så græd hun bare, men her tredje dagen spiste hun en helt portion og smilede bare bagefter 
åbnede endda selv munden når hun havde sunket
så sødt altså.
Men er der nogle der har nogle ideer til andre slags grød eller noget man kan lave til en på 4 mrd?
Jeg lavede kartoffelmos, og varierede det med fx pastinak, gulerod, ærter, pesto, (hvidløgs)flødeost osv - det røg lige ned...
Kogte også æblegrød med gulerod i. De der baby frugtmos på glas var han også vild med, så det fik han også engang imellem.
Hirsegrød nægtede han, så han fik de forskellige grødblaninger der var alderssvarende, evt med en smule vanillesukker eller kanel i.
Da han var omkring 5-6 mdr gik jeg over på alm havregrød med mme til morgenmad, og så fik han småbitte stykker rugbrød jeg havde blødt lidt op, men pålæg der kunne smøres på (smøreost, tunsalat, makrelsalat, leverpostej osv). I starten blev det ikke til så mange bidder, og der fik han grød/flaske bagefter.
I dag er han 9 mdr og spiser det samme som os andre (dog mindre krydderier i hans mad, mest pga saltet, for han ææææælsker tzazikki og whiskysauce
)