Whale Wars på Færøerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

TeamRocket

kitty skriver:

Det blev optaget sidste sommer.

Okay så er det jo rimelig up to date som de unge siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

otlitrom

Baagøe skriver:

Så er det jo stadig yderst troværdigt eftersom jeg lige har læst, at man på Færøerne dræber ca. 1500-2000 hvaler hvert år

Præcis. Faktisk siger den færøsk mand, jeg lige har forstyrret i fodboldkampen () at der dræbes omkring 1000 om året. Jeg vil sætte 2000 som et rigtig, rigtig godt grinde-år!

Det siges, at omkring 10.000 hvaler dør "naturlig død" årligt, så det er jo ikke mange der dræbes af mennesker..

Anmeld

28. juni 2012

Madam Blå

Baagøe skriver:

Tænk på, at Sea Shepards har viet deres liv til det. Jeg har set flere udsendelser og japanerne er simpelthen for sindssyge og har beskudt deres skibe osv. 

Jeg kan se sagen fra begge sider, men når det kommer til Færøerne har jeg stor forståelse for traditionen...

Jeg har fuld forståelse over for Sea Shepard, når det kommer til japanerne. Det er jo grotesk, synes jeg.

Men måske er det fordi, det er mit "folkefærd", at jeg er farvet af det - men synes virkelig at de skal have lov til det. De har altid fanget grinden, og den bliver jo spist rub og stub. Så godt som i hvert fald. Og jeg synes, lidt som dig, at et sådan samfund skal have lov til at have traditionen. Så længe der er grind nok, så kan jeg ikke se problemet

Anmeld

28. juni 2012

Jeia

Baagøe skriver:

Jeg ser et program, der hedder Whale Wars på Animal Planet, hvor organisationen Sea Shepard sejler verden rundt og prøver at forhindre de forskellige befolkninger i at dræbe hvalerne. Denne gang er de ved Færøerne, for at forhindre drab på grindehvaler. 

Vildt spændende program! 

Øv, har ikke animal planet, ville gerne have set den. Var der oppe mens de var der, der var ikke noget grindedrab, det mest dramatiske var da de troede en regatta var et grindedrab, så det må være nogle gamle film de viser, hvis de viser grindedrab.

Anmeld

29. juni 2012

Pige2009

TeamRocket skriver:

Seashepherd: Hvalen er truet

Seashepherd kører kampagnen, fordi de mener, at grindehvalen er truet af udryddelse. På hjemmesiden forklarer organisationen, at Danmark forbryder sig mod ’Konvention om beskyttelse af Europas vilde dyr og planter samt naturlige levesteder’.

Det mener Seashepherd er tilfældet, fordi grindehvalen optræder i ’Appendix II of Convention on Migratory Species (CMS)’. Dyr på den liste kan ikke udelukkes fra at være truet af udryddelse, og så er det forbudt at jagte den ukontrolleret, skriver Seashepherd.

Alle EU-lande har underskrevet konventionen. Nu er det bare sådan, at Færøerne er et selvstyre uden for EU. Men det bør altså ingen betydning have, mener Seashepherd

Kan ikke kopier linket- men læste det på dyrevelfærd/EUZOO

Tak. Jeg mener dog ikke, at den er truet pga. det store antal Desuden er jagten jo kontrolleret og man jager samme antal år efter år omkring Færøerne.

Jeg synes dog ikke, det er i orden at gøre som japanerne, der jager tl kommercielt formål

Anmeld

29. juni 2012

Pige2009

kitty skriver:

Præcis. Faktisk siger den færøsk mand, jeg lige har forstyrret i fodboldkampen () at der dræbes omkring 1000 om året. Jeg vil sætte 2000 som et rigtig, rigtig godt grinde-år!

Det siges, at omkring 10.000 hvaler dør "naturlig død" årligt, så det er jo ikke mange der dræbes af mennesker..

Nej, det må man sige

Anmeld

29. juni 2012

Pige2009

Madam Blå skriver:

Jeg har fuld forståelse over for Sea Shepard, når det kommer til japanerne. Det er jo grotesk, synes jeg.

Men måske er det fordi, det er mit "folkefærd", at jeg er farvet af det - men synes virkelig at de skal have lov til det. De har altid fanget grinden, og den bliver jo spist rub og stub. Så godt som i hvert fald. Og jeg synes, lidt som dig, at et sådan samfund skal have lov til at have traditionen. Så længe der er grind nok, så kan jeg ikke se problemet

Nej, men jeg mener også, det skal være humant

Anmeld

29. juni 2012

Pige2009

Jeia skriver:

Øv, har ikke animal planet, ville gerne have set den. Var der oppe mens de var der, der var ikke noget grindedrab, det mest dramatiske var da de troede en regatta var et grindedrab, så det må være nogle gamle film de viser, hvis de viser grindedrab.

Det har de ikke vist fordi, de netop forhindrede jagten

Anmeld

30. juni 2012

Jeia

Baagøe skriver:

Det har de ikke vist fordi, de netop forhindrede jagten

Nå, så det var forklaringen Ja udsendelsen ville nok ikke være så spændende, hvis de fortalte, at de bare lå på fjorden ud for Thorshavn det meste af tiden, til min søns store glæde. De har et piratflag, så det måtte være et piratskib

Anmeld

30. juni 2012

Pige2009

Jeia skriver:

Nå, så det var forklaringen Ja udsendelsen ville nok ikke være så spændende, hvis de fortalte, at de bare lå på fjorden ud for Thorshavn det meste af tiden, til min søns store glæde. De har et piratflag, så det måtte være et piratskib

Hvor sødt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.