Hvis man betaler su lån og begynder nyt studie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

429 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

Anonym trådstarter

Inspireret af alle de uddannelsestråde...

Jeg overvejer at læse videre, jeg har en uddannelse hvor jeg stadig betaler lidt af på et su lån jeg dengang tog..hvad nu hvis jeg vil læse videre, kan det så komme på standby eller er det bare ærgerligt og jeg skal betale 1500 hver måned ud af min su på det lån? Nu er min økonomi sådan at jeg ikke behøver at tage et su lån for at klare mig, men jeg ved virkelig ikke om jeg ville kunne klare, ud af en su på 5600, at betale 1500 om måneden som jeg pt gør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg overvejer at læse videre, jeg har en uddannelse hvor jeg stadig betaler lidt af på et su lån jeg dengang tog..hvad nu hvis jeg vil læse videre, kan det så komme på standby eller er det bare ærgerligt og jeg skal betale 1500 hver måned ud af min su på det lån? Nu er min økonomi sådan at jeg ikke behøver at tage et su lån for at klare mig, men jeg ved virkelig ikke om jeg ville kunne klare, ud af en su på 5600, at betale 1500 om måneden som jeg pt gør..

Jeg mener ikke at du kan stoppe det selvom du begynder at læse. De har lavet en plan for hvornår du skal være færdig med din afbetaling og den rykker de ikke på. Men hvis du undlader at betale i en måned (som en ansat hos su sagde man kunne) overgår den til skat hvor de så får set på din indkomst og laver en ny afbetalingsordning der er mere tilsvarende dine indtægter.

Anmeld

28. juni 2012

quindelist

Anonym skriver:

Hvis du starter på ny uddannelse bliver din tilbagebetaling på det gamle lån suspenderet, -indtil du er færdig med den nye uddannelse (den regel nyder jeg selv "godt af" )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.