Ekstremt kræsne voksne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

Anonym trådstarter

I min familie har vi et par voksne som er ekstremt kræsne, faktisk begrænser deres indtag af mad sig til hakket svinkød og kogte kartofler, ingen krydderier, grøntsager eller ligende.

Egentlig har det ikke tidligere gået mig på, jeg inviterer dem dog aldrig til spisning, da jeg ikke gider lave frikadeller eller karbonader til mine gæster, og slet ikke når de får det hver dag der hjemme.

Nu skal vi så på ferie med disse mennesker, og vi har i dag lavet en madplan, og allerede nu synes jeg faktisk at ferien er halvvejs ødelagt af, for det mad vi skal have bliver simpelthen så kedeligt og ligegyldigt...

De er desværre ikke af den type mennesker der så siger, jamen i laver da bare noget lækkert mad, og så tager vi noget andet vi kan lide, de VIL have serveret mad, som også de kan lide... SUK.

Jeg er i øvrigt helt sikker på at det hele er hysteri, da de sagtens kan lide boller i karry, men ikke lide karrysuppe...? Smagen er jo i bund og grund den samme...

Et andet dilemma er, at de er meget over mine børn når vi er sammen med dem, mine børn er stort set alt spisende, men når de vil til at putte noget i munden, kan disse her mennesker finde på at sige "Nej nej det skal du da ikke spise, puuuhaa smager det ikke grimt", jeg var rystet første gang jeg hørte den kommentar, om gansek almindeligt mad!

Men ja ekstremt kræsne voksne, de findes der ude, og kan godt nok være en udfordring...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

hvis de kun spiser hakket svinekød, ja så måtte de jo leve af det. Jeg ville ikke acceptere sådan en kedelig madplan, slet ikke i ferien, hvor der skal hygges og være noget lækkert.

Jeg ville bede dem holde op med at tale grimt om mad når børnene hørte det.

Anmeld

28. juni 2012

MorEllen

Hold da op! Sådan noget kan jeg slet ikke forholde mig til. Hvis voksne mennesker ikke kan spise det der bliver serveret, kan de bare ha det så godt. Det er da voksne mennesker for pokker De må spise rugbrød eller være sultne. Jeg havde aldri lavet særkost til to voksne der er så kræsne. Og hvis de sagde noget i den stil til mine børn, havde jeg sagt til dem at det ikke var iorden.. man kan jo si det på en pen men dirækte måde Synes bare du skal tage mod til dig og si den oprigtige mening!!

Anmeld

28. juni 2012

MorDk

Én ting er at DE er kræsne... og fred være med det , selvom det kan være ret irriterende at have sådan nogle mennesker til middag. MEN at De direkte siger til jeres børn at maden ikke skal spises da det smager grimt... det er HELT hen i vejret!!! De burde skamme sig!! Og jeg havde talt med STORE bogstaver det er helt sikkert!

Med hensyn til jeres ferie... så sys jeg I skal melde ud at I altså ikke har tænkt jer at spise KEDELIGT hele ugen fordi de er så kræsne... SLUT FÆRDIG! Så må I lave mad hver for sig! Hvis ikke de kan forstå det så sys jeg ærligt talt de er nogle "Pattebørn"

Anmeld

28. juni 2012

Tulle28

I guder, hvorfor dog i alverden skal I på ferie sammen??? Det gad jeg simpelthen ikke stå model til, ferie for mig er også at spise lækker mad. Og at kommentere på den måde når dine børn spiser.... Hvad bilder de sig ind?!!! Ej jeg bliver virkelig rasende over sådan noget. Magen til barnlig opførsel!!!:-(

Anmeld

28. juni 2012

jydeinden

Anonym skriver:

I min familie har vi et par voksne som er ekstremt kræsne, faktisk begrænser deres indtag af mad sig til hakket svinkød og kogte kartofler, ingen krydderier, grøntsager eller ligende.

Egentlig har det ikke tidligere gået mig på, jeg inviterer dem dog aldrig til spisning, da jeg ikke gider lave frikadeller eller karbonader til mine gæster, og slet ikke når de får det hver dag der hjemme.

Nu skal vi så på ferie med disse mennesker, og vi har i dag lavet en madplan, og allerede nu synes jeg faktisk at ferien er halvvejs ødelagt af, for det mad vi skal have bliver simpelthen så kedeligt og ligegyldigt...

De er desværre ikke af den type mennesker der så siger, jamen i laver da bare noget lækkert mad, og så tager vi noget andet vi kan lide, de VIL have serveret mad, som også de kan lide... SUK.

Jeg er i øvrigt helt sikker på at det hele er hysteri, da de sagtens kan lide boller i karry, men ikke lide karrysuppe...? Smagen er jo i bund og grund den samme...

Et andet dilemma er, at de er meget over mine børn når vi er sammen med dem, mine børn er stort set alt spisende, men når de vil til at putte noget i munden, kan disse her mennesker finde på at sige "Nej nej det skal du da ikke spise, puuuhaa smager det ikke grimt", jeg var rystet første gang jeg hørte den kommentar, om gansek almindeligt mad!

Men ja ekstremt kræsne voksne, de findes der ude, og kan godt nok være en udfordring...

jeg har før inviteret en tidligere ven som var uhyr kræsen ( der kunne skrives tykke bøger om hvad han IKKE kunne lide)

ogder gjorde jeg ganske simpelt det at jeg sagde til ham, hvis ikke du kan lide maden, så må du gå ud og smøre dig en rugbrød, for jeg gider ikke stå og lave 2 forskellig slags mad.

og det samme tror jeg enligt jeg ville gøre i jeres sted, sige vi spiser det VI har lyst til, og vil i ikke have det samme, jamen så må i enten leve af rugbrød, eller selv lave jeres mad.

og jeg ville absolut IKKE finde mig i at man sidder og fortæller mine børn hvad man mener smager dårligt, og hvad de ikke kan lide, for det er lige præcis dét der kan gøre at man ender med at stå med kræsne børn.

Anmeld

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

altså der venner man rejser med og venner man ikke rejser med. Jeg ville ikke rejse med dem, da det simpelthen ville ødelægge noget for mig. Jeg går op i at man får dejlig mad når man er på ferie.

Jeg forsår så ikke at der skal laves mad de kan lide men hvad med mad i kan lide?

Anmeld

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

altså der venner man rejser med og venner man ikke rejser med. Jeg ville ikke rejse med dem, da det simpelthen ville ødelægge noget for mig. Jeg går op i at man får dejlig mad når man er på ferie.

Jeg forsår så ikke at der skal laves mad de kan lide men hvad med mad i kan lide?

glemte lige at tilføje:

Det er vigtigt at der på forhånd bliver lavet klare aftaler om hvad man forventer af ferien og hvilke præmisser man rejser på.

Anmeld

28. juni 2012

dpb

Anonym skriver:

Undskyld mig, men jeg kan ikke helt se hvorfor i vælger at tage på ferie med dem 

Det skal siges at jeg selv er temmelig kræsen, men er vokset op med at der ikke var nogen særkost, så det er det jeg har lært at leve med, og det jeg videreføre. Er det der bliver serveret ikke lige noget jeg er vild med, så går jeg uden om... og hvis det er grelt så må jeg spise en rugbrødsmad på et andet tidspunkt. Dog vil jeg sige, at jeg så vidt jeg kan læse mig til, er langt fra ligeså kræsen som jeres venner... Og jeg ville aldrig sidde og sige til andres børn (eller mine egne for den sags skyld) at det skal de ikke spise for det smager grimt!! Sådan siger man bare ikke... vores drenge er næsten altspisende, og det tror jeg på er fordi vi opfordrer dem til at smage og det samme i børnehaven (madordning)... og vi acceptere det hvis de siger de ikke bryder sig om det, så længe de har smagt er det fint

Syntes det lyder helt ude i skoven at det kun er deres madønsker der skal opfyldes i det her tilfælde Det var jeg ganske enkelt ikke gået med til, og syntes absolut heller ikke i skal finde jer i det

Qnuz
Diana som hverken kan lide "boller i Karry" eller "karrysuppe")

Anmeld

28. juni 2012

.....

Guuud godt det ikke er mig . Jeg har også selv en veninde som er en del kræsen, og det er ikke til at holde ud at hører på, de få gange vi har været ude at spise sammen, om alle de ting hun LIGE skal remse op som hun ikke kan lide ved det hun lige har bestilt og sure miner over det hele ved hendes ret. Derfor har jeg fravalgt at tage ud at spise med hende fremover, for jeg gider simpelthen ikke lægge øre til alt det brok, hårdt sagt

Jeg ville aldrig kunne holde ud at være på ferie med SÅ kræsne personer, og synes at det er forkert at de ytrer deres mening om mad til børn . I bliver nødt til at få nogen madforslag igennem som I har lyst til at spise, ellers bliver det en laaang ferie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.