I min familie har vi et par voksne som er ekstremt kræsne, faktisk begrænser deres indtag af mad sig til hakket svinkød og kogte kartofler, ingen krydderier, grøntsager eller ligende.
Egentlig har det ikke tidligere gået mig på, jeg inviterer dem dog aldrig til spisning, da jeg ikke gider lave frikadeller eller karbonader til mine gæster, og slet ikke når de får det hver dag der hjemme.
Nu skal vi så på ferie med disse mennesker, og vi har i dag lavet en madplan, og allerede nu synes jeg faktisk at ferien er halvvejs ødelagt af, for det mad vi skal have bliver simpelthen så kedeligt og ligegyldigt... 
De er desværre ikke af den type mennesker der så siger, jamen i laver da bare noget lækkert mad, og så tager vi noget andet vi kan lide, de VIL have serveret mad, som også de kan lide... SUK.
Jeg er i øvrigt helt sikker på at det hele er hysteri, da de sagtens kan lide boller i karry, men ikke lide karrysuppe...? Smagen er jo i bund og grund den samme...
Et andet dilemma er, at de er meget over mine børn når vi er sammen med dem, mine børn er stort set alt spisende, men når de vil til at putte noget i munden, kan disse her mennesker finde på at sige "Nej nej det skal du da ikke spise, puuuhaa smager det ikke grimt", jeg var rystet første gang jeg hørte den kommentar, om gansek almindeligt mad!
Men ja ekstremt kræsne voksne, de findes der ude, og kan godt nok være en udfordring...