Øv... skidt nf.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.397 visninger
46 svar
1 synes godt om
28. juni 2012

FruK

Øv, nu er vi lige der hvor vi turde at begynde at tro på, at det lykkes denne gang - og så skal vi til at bekymre os igen.
Har lige været til NF og fik tallet 1:93. 

Så nu skal vi tage stilling til, om vi vil have lavet moderkage-/fostervandsprøve og løbe den risiko, der er ved det. Og hvad vi vil bruge svaret til - hvis vi gør det.

Det var blodprøven og alderen (som vi jo godt vidste) der trak ned. Nakkefolden i sig selv så helt fin ud. 

Jeg ved godt at der stadig er størst chance for at få et sundt og raskt barn, og at man heller ikke er udenfor risiko, selvom man får et højt tal... Men for pokker, så havde vi sluppet for at bekymre os så meget og for at skulle tage stilling til, om vi vil have lavet en prøve... (

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Kris89

28. juni 2012

maria_wlt

Jeg fik taget en moderkageprøve med Tristan.. Det er hurtig overstået men gør lidt ondt.

Det gav selvfølgelig det rigtige svar og jeg har aldrig fortrudt at vi gjorde det.. De 10 % kan du nemt slå 

Mon ikke du vakler fordi du faktisk er lidt bange for at skulle få et dårligt svar?

Anmeld

28. juni 2012

FruK

maria_wlt skriver:

Jeg fik taget en moderkageprøve med Tristan.. Det er hurtig overstået men gør lidt ondt.

Det gav selvfølgelig det rigtige svar og jeg har aldrig fortrudt at vi gjorde det.. De 10 % kan du nemt slå 

Mon ikke du vakler fordi du faktisk er lidt bange for at skulle få et dårligt svar?

Tak for svar.

Jeg tror mere det er tanken om, at der også er en risiko ved testen. 

Anmeld

28. juni 2012

Alexander&Lærke

Jeg fik en moderkagebiobisi med Lærke, valgte det for at få vished syntes ikke jeg kunne gå i 7 md uden af vide et svar hendes nakkefold for nemlig for stor, så regnede faktisk med at hun var en af de uheldige + hendes far syntes ikke familien holde holde til et barn med dawns, vi har en dreng i forvejen som ikke altid har det lige godt. Men heldigvis viste det sig at hun var sund og rask.

Anmeld

28. juni 2012

maria_wlt

FruK skriver:

Tak for svar.

Jeg tror mere det er tanken om, at der også er en risiko ved testen. 

Jeg skrev for meget...

Fordele og ulemper
Ved både moderkageprøve og fostervandsprøve er der en risiko på ca. ½-1% for at abortere.

Anmeld

28. juni 2012

FruK

Dejligt at høre de gode erfaringer. 

Men jer, der har fået lavet fostervands- eller moderkageprøve, var I ikke bange for det? Tænk hvis det går galt, og barnet så oven i købet var sundt og raskt... 

Vi er ikke fast besluttet på, hvad vi ville gøre, hvis der var downs, og så er det måske dumt at løbe den risiko...?!

Vidste I hvad I ville før I fik taget prøven?

Det ville jo selvfølgelig være en stor lettelse ikke at skulle gå og spekulere over det næste halve år... 

Anmeld

28. juni 2012

FruK

maria_wlt skriver:

Jeg skrev for meget...

Fordele og ulemper
Ved både moderkageprøve og fostervandsprøve er der en risiko på ca. ½-1% for at abortere.

Ja, vi har også fået at vide, at der er 1% risiko.

Anmeld

28. juni 2012

FruK

Vil meget gemen høre fra flere... Nogen der har erfaringer? Hvad gjorde I? Eller hvad ville I gøre.

Åh, troede lige at vi skulle til at slappe af og glæde os. 

Anmeld

28. juni 2012

maria_wlt

FruK skriver:

Vil meget gemen høre fra flere... Nogen der har erfaringer? Hvad gjorde I? Eller hvad ville I gøre.

Åh, troede lige at vi skulle til at slappe af og glæde os. 

Jeg havde ikke mere end 10 min til at sige ja eller nej.. Men jeg sagde ja  og det gik så hurtigt at jeg blev helt forpustet

Jeg synes at du skal gøre det og så vil jeg æde min gamle hat på at du kan se hvad jeg snakker om når du får at vide at jeres baby er rask og frisk

Beslutning skal tages.. desværre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.