Overtøj til vuggestuestart i august.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

maryjane

... Hvad har I købt af overtøj til vuggestuestart, hun starter pr. 1 august og vil gerne være sikker på ikke at glemme et eller andet dumt. 

?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Kay

regn tøj og en sommer jakke...

senere også termo tøj... men det er først til efteråret

Anmeld

28. juni 2012

maria_wlt

En helt almindelig sommer jakke eller en trøje.. August er varm.. Forhåbentlig..

Kan godt huske det med at man gerne vil huske det hele, men det er slet intet problem.. Pædogogerne fortælle hvad de mangler

Anmeld

28. juni 2012

maryjane

Kay skriver:

regn tøj og en sommer jakke...

senere også termo tøj... men det er først til efteråret

Tak (:

Anmeld

28. juni 2012

AnneL

maryjane skriver:

... Hvad har I købt af overtøj til vuggestuestart, hun starter pr. 1 august og vil gerne være sikker på ikke at glemme et eller andet dumt. 

?

Spørg dem når hun starter.

I min søns vuggestue kommer de helt små fx ikke ud når det regner - dvs regntøj er ikke nødvendigt.
Hvis de kun kan kravle, og vejret er godt, får de termobukser / kravlebukser på, også kravler de rundt på legepladsen.
Hvis de kun kan kravle, og vejret er dårligt, sidder de i en barnevogn og følger med iført fx. fleece dragt. De vil nemlig blive for kolde, hvis de kravler rundt på den kolde jord.

Det er meget forskelligt fra sted til sted hvordan de gør det, og lært af egen erfaringer ville jeg spørge inden jeg købte en masse unødvendigt.

Anmeld

28. juni 2012

Kay

maryjane skriver:

Tak (:

velbekomme håber ik der bliver for meget brug for det der regntøj... men oplever så tit (er selv pæd i vuggestue) at forældre ikke tror deres små poder kommer ud når det regner... men de syntes ofte det er så sjovt især om sommeren når de ikke kommer til at fryse så let

Anmeld

28. juni 2012

maryjane

Tak for jeres fine svar, svarer ikke såååå meget individuelt luge nu da jeg er på fra mobil... Meeeen hvad ville i bruge på fødderne så? Hun vil nok ikke gå fra start i hvert fald 

Anmeld

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
maryjane skriver:

Tak for jeres fine svar, svarer ikke såååå meget individuelt luge nu da jeg er på fra mobil... Meeeen hvad ville i bruge på fødderne så? Hun vil nok ikke gå fra start i hvert fald 

min går heller ikke (står op af ting og går langs dem) men vi skulle alligevel købe sutsko til indendørs og sandaler til udendørs eller nogle sommersko.

Anmeld

28. juni 2012

otlitrom

Kay skriver:

velbekomme håber ik der bliver for meget brug for det der regntøj... men oplever så tit (er selv pæd i vuggestue) at forældre ikke tror deres små poder kommer ud når det regner... men de syntes ofte det er så sjovt især om sommeren når de ikke kommer til at fryse så let

Boas er fuldstændig syg med at komme ud i regnvejr, med regntøj og futter på. Han kravler kun, og rejser sig/går langs ting, men det er virkelig toppen. Så det gør de altså i hans DP, og jeg synes det er herligt

Som en anden skriver, så spørg, når dit barn starter. Vores søn er i DP, og hun siger bare til, hvis hun kom i tanke om at en tynd trøje til at sove i vil være bedre end den han har, etc.. August er jo ikke bare august herhjemme.. Den kan være varm eller kold. Jeg synes det er mega svært at vurdere, hvad de skal have på.. Jeg lader mig vejlede af DP og af min mavefornemmelse! Hos os har regntøj og overtræksfutter dog været et must!!

Anmeld

28. juni 2012

otlitrom

maryjane skriver:

Overtræks-futter. Det har Boas haft, og de har været fine. Så har han sine Melton-futter på indenunder. De dage hvor det har været rigtig varmt, da har han haft et par gamle slidt Meltons på, som vi har sagt han kan bruge til udendørs. Igår kom jeg så og hentede ham, hvor han havde sin helt nye skindsko på... De er ikke pæne længere... øv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.