Hvad hvis det er ægkvaliteten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. juni 2012

SRP

Hej piger

Jeg har PCO og begynder at tænke på om det mon også er galt med min ægkvalitet selvom jeg kun er 23 år?  Vi har prøvet næsten et år uden held heraf 5 mdr i behandling med hormoner... Jeg har så mange tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Miin'Baby'Mus

SRP skriver:

Hej piger

Jeg har PCO og begynder at tænke på om det mon også er galt med min ægkvalitet selvom jeg kun er 23 år?  Vi har prøvet næsten et år uden held heraf 5 mdr i behandling med hormoner... Jeg har så mange tanker

Har selv været i behandling med pergotime og pregnyl og jeg har også PCO. Alle ens tanker flyver afsted og man hader det bare 

Jeg var nu godt nok så heldig at blive gravid allerede efter første omgang med pergotime og pregnyl, mine æg var så fine sagde de.

Ved de ingenting om dine? Aner ikke en dyt om det, men tænker da at de kan se på en scanning (det var på scanningen at de kunne se at mine var så fine) eller du kan spørge dem om de ikke vil undersøge det? 

Anmeld

26. juni 2012

sus73

Der findes nogen forskellige blodprøver der kan fortælle lidt om kvalitet og ægreserven - bl.a. blodprøve af FSH og AMH.

Nu ved jeg ikke hvor mange forsøg du har været igennem - om det kun er IUI - eller om det også er IVF. Har din kæreste fået tjekket hans sædkvalitet?

Anmeld

26. juni 2012

SRP

sus73 skriver:

Der findes nogen forskellige blodprøver der kan fortælle lidt om kvalitet og ægreserven - bl.a. blodprøve af FSH og AMH.

Nu ved jeg ikke hvor mange forsøg du har været igennem - om det kun er IUI - eller om det også er IVF. Har din kæreste fået tjekket hans sædkvalitet?

Har kun været igennem hjemmeforsøg med hormoner og nu 2. IUI. Mit FSH er målt til 6 for fire måneder siden? Er det normalt ved du det? Mit AMH har jeg ikk fået taget.

Anmeld

26. juni 2012

sus73

SRP skriver:

Har kun været igennem hjemmeforsøg med hormoner og nu 2. IUI. Mit FSH er målt til 6 for fire måneder siden? Er det normalt ved du det? Mit AMH har jeg ikk fået taget.

FSH på 6 er da rigtig fint

Man måler normalt først AMH når man har en mistanke om at ægreserven er meget lille - og det er den normalt ikke hos sådan en ung pige som dig

Er din kæreste også blevet tjekket?

Anmeld

26. juni 2012

SRP

Tusind tak for svar ja det er han og alt er fint hos ham hmm underer mig bare over vi efter 5 mdr. i behandling ikke har fået et positivt resultat. Har prøvet selv et halvt år forinden også. Øv håber snart det er min tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.