Flytte sammen med sin nye kæreste - hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
1 svar
0 synes godt om
26. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg er alene med min søn på 2, som er hos sin far flere dage hver anden uge. Vi har boet alene i snart et år, og jeg har fået en ny kæreste, som det bare går supergodt med.

Vi har kendt hinanden i 15 år som fortrolige venner, men først blevet kærester nu, og kender derfor hinanden rigtig rigtig godt. Han er 29 som mig, pædagog og på alle måder en dejlig voksen mand med styr på sit liv, økonomien og sit følelsesliv - ingen skeletter i skabet. Vi har nu været kærester i to måneder. 

Min søn er HELT forgabt i ham, spørger efter ham hver eneste dag når jeg henter ham i vuggestuen, og render ham i hælene herhjemme. Min kæreste forguder min søn, elsker at tumle, hygge, læse højt og deltager i de alle daglige praktiske ting, på nær bleskift, bad og putning som jeg insisterer på at gøre selv lidt endnu. Hvis min søn vågner om natten og vil ind til mig og min kæreste sover hos os, rykker kæresten ind på en madras i børneværelset så vi kan sove i dobbeltsengen som ikke er stor nok til os alle tre. 

På en uge er min kæreste der nok 3-4 aftener, de andre aftener har vi "alenetid", og så kommer kæresten når den lille er puttet. 

Den anden dag pegede min søn op på vores vinduer nede fra gaden og sagde "der bor mor, mig og (min kærestes navn)" og det satte nogle tanker i gang. Vi gjorde det at vi tog over og besøgte min kæreste i hans lejlighed så min søn kunne se at han bor et andet sted. 

Mit spørgsmål er - hvornår er det forsvarligt at begynde at overveje at flytte sammen? Vi har hele tiden sagt at det lå langt ude i fremtiden - eller når det ikke ængere giver mening at have to huslejer.

Men hvornår er min søn så knyttet til min kæreste at han "lider" mere under at han kommer og går, end at han er der hele tiden? 

Og hvordan forklarer man en toårig at der nu bor en til i hjemmet?

Kh ano

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

FruK

Sådan som du beskriver jeres forhold nu, synes jeg ikke, at der er det store spring til at flytte sammen.

For mig var det store spring at præsentere min søn for kæresten. Og at han pludselig skulle vænne sig til, at kæresten sov hos os osv. Det er du jo allerede ude over.

Gør det, når I synes det føles rigtigt.

Jeg havde kendt min mand i 3 måneder, tror jeg, før han blev præsenteret for min søn, og i 10 mdr. før vi flyttede rigtigt sammen. Da vi flyttede sammen kendte de jo allerede hinanden godt, så det var ikke den store omvæltning.

Husk at der er noget med enlig forsørgerbidrag - og hvor meget man må "have fælles husholdning". Grænsen er lidt svær, da det vist varierer fra kommunen til kommune og fra medarbejder til medarbejder (og måske også dennes humør den pågældende dag). Men man KAN risikerere, at nogen får ondt bagi, hvis kæresten er meget hos dig. Også selvom man har to huslejer osv.
Jeg gjorde det, så snart vi havde skrevet under på fælles hus, at jeg meldte til kommunen med det samme, at vi flyttede sammen om x antal måneder - for at indikere, at det ikke var min hensigt at snyde.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.