Jeg er student!!! (studenter prale tråden )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

Pige2009

AnnaKJ skriver:

Idag hedder det 5 fag på A-niveau eller til den klassisk sproglige, Latin A og Græsk A
Har en veninde der fik den sidste år, da hun havde gennemført 5 fag på A-niveau

På gymnasiet?  Der er kommet helt ny ordning siden jeg blev snt i 2001

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Bassemor<3

Kamulla skriver:

Så laver jeg en tråd for studenterne (nægter at tro jeg er den eneste )

blev student idag, men et 7 tal i Filosofi... havde VIRKELIG ikke troet at jeg kunne bestå denne eksamen.. det var den værste af dem alle.. og så fik jeg sku 7 en lettelse...

Sønnen kom og gav mig huen på, og overleverede en flot tegning, og så var min mor + 2 veninder dukket op med asti og smukke blomster 

STORT TILLYKKE !! Kan tydeligt huske da jeg fik min hue på sidste år, også hf !! Må man spørge hvorfor huen er sort ?

Anmeld

27. juni 2012

Kamulla

Bassemor<3 skriver:

STORT TILLYKKE !! Kan tydeligt huske da jeg fik min hue på sidste år, også hf !! Må man spørge hvorfor huen er sort ?

fordi jeg har valgt den sorte som er den originale studenterhue farve ;-)

gider ikke ind i de der selvskrevne regler for hvem der må bære den og ikke.. for nogle siger 5 A fag og jeg + dem jeg kender siger 3 A fag eller gennemsnit over landsgennemsnittet så skidt pyt.. 

sandheden er der ingen regler er for den, det er nogle studenter selv har lavet

Anmeld

27. juni 2012

AnnaK89

Kamulla skriver:

jeg tager det skam ikke som et angreb.. men hvis du søger om regler om den sorte studenterhue finder du svar.. har bare fået afvide at jeg ikke har "ret" til den hue, og den har jeg da mere end ret til.. for de eneste der laver de regler om huen er studenter selv

hapset fra nyhederne.tv2.dk

Den sorte studenterhue blev indført i Danmark i 1850 som den første studenterhue. I dag er den mere sjælden, men alle kan bestille den. Dog har traditionen lydt at det var klassisksproglige studenter med latin og græsk, der fik sort hue. I dag fører flere gymnasier en tradition, hvor studenter med mange fag på A-niveau får en sort hue på hovedet.

Jeg gik på VUC, der hed reglen at man skulle have over landsgennemsnittet eller 3 A fag jeg opfylder begge.. så det er bare det jeg forklarer angriber bestemt ikke.. 

Men igen, det var ikke henvendt til dig. Blot ren information.
Stiller ikke spørgsmål ved om du har ret til den eller ej.

Jeg gør selv på nøjagtig samme måde som dig ved at opbygge en fuld HF med enkeltfag på VUC.

Anmeld

27. juni 2012

Bassemor<3

Kamulla skriver:

fordi jeg har valgt den sorte som er den originale studenterhue farve ;-)

gider ikke ind i de der selvskrevne regler for hvem der må bære den og ikke.. for nogle siger 5 A fag og jeg + dem jeg kender siger 3 A fag eller gennemsnit over landsgennemsnittet så skidt pyt.. 

sandheden er der ingen regler er for den, det er nogle studenter selv har lavet

kendte ikke de regler troede egentlig det var fordi man var den første i familien der fik en hue Men kæmpe tillykke med den alligevel !

Anmeld

27. juni 2012

Savannah

Tillykke til dig og alle andre studenter her på siden!

Anmeld

27. juni 2012

Dinna88

Kamulla skriver:

jeg tager det skam ikke som et angreb.. men hvis du søger om regler om den sorte studenterhue finder du svar.. har bare fået afvide at jeg ikke har "ret" til den hue, og den har jeg da mere end ret til.. for de eneste der laver de regler om huen er studenter selv

hapset fra nyhederne.tv2.dk

Den sorte studenterhue blev indført i Danmark i 1850 som den første studenterhue. I dag er den mere sjælden, men alle kan bestille den. Dog har traditionen lydt at det var klassisksproglige studenter med latin og græsk, der fik sort hue. I dag fører flere gymnasier en tradition, hvor studenter med mange fag på A-niveau får en sort hue på hovedet.

Jeg gik på VUC, der hed reglen at man skulle have over landsgennemsnittet eller 3 A fag jeg opfylder begge.. så det er bare det jeg forklarer angriber bestemt ikke.. 

Stort tillykke!
jeg blev student sidste år - STX - og der overvejede jeg den sorte hue af den årsag, at det er den originale, så at sige. Jeg valgte dog den røde fordi jeg fik en del kritik for at ville have den sorte. Der blev set skævt på det fordi den, på mit gym var, egentlig var til dem med 5 A-niveau fag. Hvilket for mig er komplet ligegyldigt Men jeg endte jo så med den røde. Og "reglerne på skolerne" er jo ligegyldigt - det er eleven selv der bestiller, betaler og henterh huen jo; skolen har INTET med det at gøre

Anmeld

27. juni 2012

Dinna88

Baagøe skriver:

På gymnasiet?  Der er kommet helt ny ordning siden jeg blev snt i 2001

Der er altså ingen ordninger - man bestemmer selv som elev, men nogle skoler har måske visse traditioner 

Anmeld

27. juni 2012

Mille A

T I L L Y K K E 

Anmeld

27. juni 2012

Kamulla

AnnaKJ skriver:

Men igen, det var ikke henvendt til dig. Blot ren information.
Stiller ikke spørgsmål ved om du har ret til den eller ej.

Jeg gør selv på nøjagtig samme måde som dig ved at opbygge en fuld HF med enkeltfag på VUC.

hehe det er ok.. giver jo også blot info

men puha man bliver spurgt 50 gange på én dag hvad den sorte hue står for.. haha... 

2 ud af 20 kendte til at det var den originale gamle hue.. et ældre ægtepar gik og diskuterede om det bag mig, hvor konen så spørg om det ikke er den gamle hue, hvor jeg jo svarer ja.. og hun er helt vild, for det er jo så sjældent man ser den idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.