rød numse og hyppig afføring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.491 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

min dreng havde de sidste to dage meget hyppig afføring og har stadig, men ikke så ofte. Så det går den rigtige vej. Hvad kan det skyldes?

Det har så resluteret i en rød numse, så det ikke er rart for ham at blive skiftet

Bruger lidt zinksalve og synes også det hjælpet, men ikke meget. Nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

Frk.S

Kogtvandsklude skulle efter sigende være rigtig godt til røde numser. Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt flere der har haft held med det. Prøv at google det.

Ellers synes jeg det lyder fint med zink-salve, det har altid kunnet tage det hvis Freja har været lidt rød.

Er hans afføring tynd eller laver han bare ofte?
Freja har næsten konsekvent haft hyppig (men ikke tynd) affrøring og rød nume i forbindelse med tandfrembrud. Så måske det kan være det?? 

Anmeld

25. juni 2012

MissTas

mor:) skriver:

min dreng havde de sidste to dage meget hyppig afføring og har stadig, men ikke så ofte. Så det går den rigtige vej. Hvad kan det skyldes?

Det har så resluteret i en rød numse, så det ikke er rart for ham at blive skiftet

Bruger lidt zinksalve og synes også det hjælpet, men ikke meget. Nogle gode råd?

føntørring så du er sikker på at numsen er helt tør..

lad den lufttøre, nu ved jeg ikke hvor gammel han her, men hvis du stadig ammer ham, får flaske eller lign kan du ta bleen af ham og vikle en stofble omkring mens han får mad og sådan..

zinksalve sys jeg er ekstremt dårligt, da jeg sys det lukker huden inde :/ jeg foretrækker i stedet apotekets egen salve mod rød og irriteret numse..

Anmeld

25. juni 2012

Isabella_mor

en god salve vil være inotyol.. det er tjæresalve og kurrere en rød numse på no time. så det skal bare smøres på hver gang der er bleskift.

hvor gammel er dit barn. 

biver han ammet? 

der kan jo være flere frunde til hyppig afføring og rød numse.. en af dem kan være tænder. men igen, ved ikke lige hvor gammel din baby er. så den info ville måske hjælpe

Anmeld

25. juni 2012

MissTas skriver:

føntørring så du er sikker på at numsen er helt tør..

lad den lufttøre, nu ved jeg ikke hvor gammel han her, men hvis du stadig ammer ham, får flaske eller lign kan du ta bleen af ham og vikle en stofble omkring mens han får mad og sådan..

zinksalve sys jeg er ekstremt dårligt, da jeg sys det lukker huden inde :/ jeg foretrækker i stedet apotekets egen salve mod rød og irriteret numse..

glemte at skrive alder. han er 9 måneder. Får kun en putteflaske og stadig en natflaske. Ellers får han lidt af hvert: havregrød, frugt, rugbrød, hvad vi spiser, grøntsagsmos med lidt kød osv.

Anmeld

25. juni 2012

Isabella_mor skriver:

en god salve vil være inotyol.. det er tjæresalve og kurrere en rød numse på no time. så det skal bare smøres på hver gang der er bleskift.

hvor gammel er dit barn. 

biver han ammet? 

der kan jo være flere frunde til hyppig afføring og rød numse.. en af dem kan være tænder. men igen, ved ikke lige hvor gammel din baby er. så den info ville måske hjælpe

glemte at skrive alder. han er 9 måneder. Han får en putteflaske og natflaske.

vil prøve at købe den. Køber man den på apoteket?

Anmeld

25. juni 2012

Frk.S skriver:

Kogtvandsklude skulle efter sigende være rigtig godt til røde numser. Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt flere der har haft held med det. Prøv at google det.

Ellers synes jeg det lyder fint med zink-salve, det har altid kunnet tage det hvis Freja har været lidt rød.

Er hans afføring tynd eller laver han bare ofte?
Freja har næsten konsekvent haft hyppig (men ikke tynd) affrøring og rød nume i forbindelse med tandfrembrud. Så måske det kan være det?? 

det er både og. Nogle bleer er tynde andre er normale.

Anmeld

25. juni 2012

HeidiØ

William får altid rød numse i forbindelse med tandfrembrud, og har det faktisk lige NU! .. han har også hyppig afføring, men det har han altid haft.

Men kan det evt være en tand eller to? ..

Og som Isabella_mor siger.. inotyol er et hamrende godt middel mod rød numse. Kan købes i håndkøb på apoteket.

Anmeld

25. juni 2012

Isabella_mor

mor:) skriver:

glemte at skrive alder. han er 9 måneder. Han får en putteflaske og natflaske.

vil prøve at købe den. Køber man den på apoteket?

ja det er håndkøb..

jamen så kan det være at han er ved at få lidt tænder, eller måske har han bare ganske almindelig diarré ..

tror ikke det er noget alarmerende hvertfald ik så bare forebyg den røde numse med inotyol. det gør vi og villads har SJÆLDENT rød numse i mere end det lige bliver opdaget og smørre smørre smørre. når han skal have skiftet næste ble, er det væk..

dog skal du lige være obs på. at er der gået hul i huden osv. så er det ikke godt at komme det salve på. det skal helst være hulfri hud.. altså irriteret hud.. 

så det skal du lige være sikker på inden..

Anmeld

25. juni 2012

Isabella_mor

HeidiØ skriver:

William får altid rød numse i forbindelse med tandfrembrud, og har det faktisk lige NU! .. han har også hyppig afføring, men det har han altid haft.

Men kan det evt være en tand eller to? ..

Og som Isabella_mor siger.. inotyol er et hamrende godt middel mod rød numse. Kan købes i håndkøb på apoteket.

inotyol er nemlig et VIDUNDERMIDDEL.. jeg er så glad for at jeg fandt ud af det i forholdsvis god tid (villads var ca 6 mdr da min venninde viste mig det, )  .. jeg har aldrig været fan af zinksalve..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.