Ængstlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. juni 2012

Stivdie

Hej

Jeg er 27 og har dannet par med kæresten i 8 år. Jeg færdiggjorde min uddannelse sidste år, og nu har vi snakket om, at det er ved at være tiden med børn.

Mit problem er, at han virker klar og afklaret, hvor jeg er ved at gå til af nervøsitet! Er det normalt at have tanker om, hvorvidt man kan "klare opgaven", blive en god mor, holde til belastningen psykisk osv allerede inden man er gravid? Eller er det et tegn på, at jeg trods min alder, ikke er klar endnu.

Jeg har ikke rigtig haft så megen omgang med børn før. Passer min nevø engang imellem, men kæresten lader mig som regel ikke rigtig komme til, så jeg har fx aldrig prøvet at skifte en ble. Jeg har meget svært ved det, når han græder og kan næsten selv begynde at græde, så jeg kan være i tvivl om jeg er psykisk stærk nok selv. Jeg synes ikke rigtig andre folks børn er søde (babyer er næsten altid søde - og min nevø er også undtaget, han er jo familie) og er virkelig meget i tvivl om det er fornuftigt at få et barn, når man nu ikke er mere skruk end jeg er. 

Jeg har ikke rigtig nogle veninder der er "der" i deres liv endnu, så derfor henvender jeg mig her, selvom spørgsmålet nok ligger lidt udenfor kategori.

Mvh. Stivdie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

komodo

ja det er helt naturligt, og tror faktisk aldrig frygten helt slipper  ..

Måske skal du ikke se de tanker som om du ikke er klar, måske viser de at du netop er klar og er indstillet på at det ikke altid er en dans på roser og at man ikke ved ALT inden man får det her lille væsen, sandheden er at man ikke kan forberede sig ret meget på det, men man klare det fordi der også er nogle instinkter der hjælper lidt.

Synes du skal kaste dig ud i det, man bliver aldrig "klar" men det lyder som om du har en rigtig god base, en uddannelse og et meget fast forhold, er sikker på at din mand er så afklaret og afslappet fordi han er sikker på at du bliver en fantastisk mor, og efter 8 år må han jo kende dig lidt ..

Der er forøvrigt forskel på at passe andres børn og så sit eget, man er lidt mere tryg og selvsikker med sit eget barn fordi man bare kender det bedre

Anmeld

25. juni 2012

Karo

Stivdie skriver:

Hej

Jeg er 27 og har dannet par med kæresten i 8 år. Jeg færdiggjorde min uddannelse sidste år, og nu har vi snakket om, at det er ved at være tiden med børn.

Mit problem er, at han virker klar og afklaret, hvor jeg er ved at gå til af nervøsitet! Er det normalt at have tanker om, hvorvidt man kan "klare opgaven", blive en god mor, holde til belastningen psykisk osv allerede inden man er gravid? Eller er det et tegn på, at jeg trods min alder, ikke er klar endnu.

Jeg har ikke rigtig haft så megen omgang med børn før. Passer min nevø engang imellem, men kæresten lader mig som regel ikke rigtig komme til, så jeg har fx aldrig prøvet at skifte en ble. Jeg har meget svært ved det, når han græder og kan næsten selv begynde at græde, så jeg kan være i tvivl om jeg er psykisk stærk nok selv. Jeg synes ikke rigtig andre folks børn er søde (babyer er næsten altid søde - og min nevø er også undtaget, han er jo familie) og er virkelig meget i tvivl om det er fornuftigt at få et barn, når man nu ikke er mere skruk end jeg er. 

Jeg har ikke rigtig nogle veninder der er "der" i deres liv endnu, så derfor henvender jeg mig her, selvom spørgsmålet nok ligger lidt udenfor kategori.

Mvh. Stivdie

Det er ganske normalt.

Jeg havde aldrig rigtig haft med små børn at gøre før jeg blev graivd og jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv når jeg var sammen med små børn. Da jeg fik min søn i armene første gang forsvandt alt nervøsiteten. Selvfølgelig har man brug for hjælp af og til og så har man heldigvis sundhedsplejerser og læger der gerne vil hjælpe.

Anmeld

26. juni 2012

Stivdie

Tak!

Det er dejligt at vide, at jeg ikke er helt fra den ved at bekymre mig over noget, som ikke er der 

Jeg regner med at tage den pakke p-piller jeg er i gang med færdig, og så må vi se om kæresten stadig er med på den, når det pludselig "gælder"!

Nu har jeg efterhånden været på p-piller i rigtig mange år, tror 12 år (fik dem som teenager grundet uregelmæssig mens). Hvad har I af erfaringer med, hvor lang tid der går fra man stopper til man bliver gravid? Bare så jeg kan få en idé om, hvor meget tålmodighed jeg skal have, når vi først går i gang. Har hørt ca. 1 år.

En anden ting, jeg kan se der er flere debatter herinde om graviditetstest, hvor der bliver snakket om testdag og at teste flere gange. Er testdagen den dag man forventer mens? Og hvis man fx tester når man er 14 dage over tid, er testen så mere præcis, eller virker den slet ikke? Der er så meget jeg endnu ikke forstår i den her verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.