gåsele til 4 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.583 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

lukaj

først og fremmest, dette er IKKE en debat om man skal bruge gåsele eller ej..

mit problem er at min dreng på 4 år stikker af.. ikke bare lidt en gang imellem, men HVER gang. han hader at holde i hånd så det giver en masse konflikter. han er ikke bange for noget og løber bare væk og han stopper ikke selvom vi råber eller bilerne dytter. når han er med ude at handle eller vi er på tur i zoo eller legoland har vi klapvogn med, og ja folk glor når de ser en 4 årig i klapvogn men det har jeg egentlig lært at leve med. han kan ikke bare sidde i vognen da han kan finde på at springe ud af den, og jeg vil ikke jagte ham tværs gennem føtex, så når jeg er selv afsted med ham er det med klapvogn. men jeg tænker at det måske er nemmere med en gåsele.

vi skal til egypten om en mdr og der ville det være rigtig rart med en sele til de steder hvor en klapvogn måske ikke er så handy.

nogen der kender steder man kan få en sele i lidt større str eller kan han måske bruge en alm?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Sara.

lukaj skriver:

mit problem er at min dreng på 4 år stikker af.. ikke bare lidt en gang imellem, men HVER gang. han hader at holde i hånd så det giver en masse konflikter. han er ikke bange for noget og løber bare væk og han stopper ikke selvom vi råber eller bilerne dytter. når han er med ude at handle eller vi er på tur i zoo eller legoland har vi klapvogn med, og ja folk glor når de ser en 4 årig i klapvogn men det har jeg egentlig lært at leve med. han kan ikke bare sidde i vognen da han kan finde på at springe ud af den, og jeg vil ikke jagte ham tværs gennem føtex, så når jeg er selv afsted med ham er det med klapvogn. men jeg tænker at det måske er nemmere med en gåsele.

vi skal til egypten om en mdr og der ville det være rigtig rart med en sele til de steder hvor en klapvogn måske ikke er så handy.

nogen der kender steder man kan få en sele i lidt større str eller kan han måske bruge en alm?

Min mands søster bor i England, og derover er det mere normalt at bruge gåsele til sine børn...

Så tænkte om det måske er muligt at finde på en engelsk hjemmeside?

Ved desværre ikke hvor det ellers er til at finde. Men kan godt forstå at du gerne vil have en! og så må folk glo!

Ville ønske at folk kunne tænke ud over deres egen lille familie, og ikke dømme hvorfor andre familier gør som de gør. Der kan ligge alle mulige grunde til!

Anmeld

24. juni 2012

Sara.

Har lige kigget lidt på nettet og fundet frem til:

http://www.babygear.dk/gaasele-walkie-mave-baelte-tullsa.html

http://www.babygear.dk/gaasele-sunshine-kids.html

http://www.babygear.dk/gaa-sele-haandledsrem-littlelife-safety.html

http://www.babygear.dk/gaa-sele-littlelife-safety-harness.html

Ved godt der står alder på dem.... Men tænker at den til håndledet (hvor der står 0-3 år) sagtens ville kunne bruges på et større barn?

Anmeld

24. juni 2012

De3Guldklumper

lukaj skriver:

Kan han ikke passe en ganske alm gåsele - tror de er store nok til en 4 årig..

Jeg mener at ha set dem i babysam

Synes det er et super fint alternativ - vi har selv overvejet en på et tidspunkt dog var vores søn yngere

Håber han synes det er MØG kedeligt at skulle have den på så han begynder at blive hos jer når i skal nogen steder

Anmeld

24. juni 2012

Nessie

Jeg købte en til Daniel, fordi jeg egentlig havde en forventning om at han ville stikke af, men han er så høflig og spørger pænt om han må gå derover osv.

Den er desværre blevet væk, men jeg købte den hos Miamajo. Selve butikken er lukket, men hun kører stadig webshop, så kan være hun har dem dér, eller kan skaffe en hjem til dig.

www.miamajo.dk

Anmeld

24. juni 2012

DitteFisk

lukaj skriver:

Hvis jeg lige må svarelidt anderledes, så kan der jo muligvis ligge noget bag? Hvorfor stikker han af? Ved du det? Jeg har selv en 4-årig og han ville kunne give udtryk for, hvorfor han løber sin vej. Er det frustration? Eller er det muligt at han ikke har ingroede grænser? Det er alarmende når børn ikke har en grænse - hvis han feks. skulle hoppe ned fra en rippe på en væg, ville han så kunne finde på at kravle helt op i toppen og springe? Eller ville han mærke efter og vide hvilket trin han turde hoppe fra? 

Undskyld alle de spørgsmål, jeg har bare lidt erfaring indenfor netop dette. 

Anmeld

24. juni 2012

BellaT

Fandt lige denne til håndleddet:

http://www.babygear.dk/gaa-sele-haandledsrem-littlelife-safety.html

Det virker ikke så "groft" som en rigtig gåsele rundt om livet.

Min store dreng på snart 5, holder gerne i hånd og stikker ikke af, men når vi snart skal til udlandet og skal på markeder og lign. så bliver han sgi bundet fast til mig. Er egentlig ligeglad med hvad folk så tænker. Sikkerheden er vigtigere end andre folks holdninger ang. gåseler.

Jeg har ellers aldrig brugt gåseler, da mine børn er gode til at blive i nærheden, holde i hånd eller holde ved vognen eller lign. Men med en dreng der ikke gør det, kan det hurtigt blive farligt. Især i udlandet på store pladser med mange mennesker, så forstår godt at du sætter sikkerheden først. Vel også rarere for din dreng at gå "frit" fremfor at være spændt fast i en klapvogn..

Anmeld

24. juni 2012

lukaj

Gigl skriver:

Hvis jeg lige må svarelidt anderledes, så kan der jo muligvis ligge noget bag? Hvorfor stikker han af? Ved du det? Jeg har selv en 4-årig og han ville kunne give udtryk for, hvorfor han løber sin vej. Er det frustration? Eller er det muligt at han ikke har ingroede grænser? Det er alarmende når børn ikke har en grænse - hvis han feks. skulle hoppe ned fra en rippe på en væg, ville han så kunne finde på at kravle helt op i toppen og springe? Eller ville han mærke efter og vide hvilket trin han turde hoppe fra? 

Undskyld alle de spørgsmål, jeg har bare lidt erfaring indenfor netop dette. 

jeg ved godt at andre børn på hans alder er bedre verbalt, men elias er ikke god til at fortælle hvorfor han gør de ting han gør.

og ja han ville helt klart klatre op for enden af ribben, men han ville måske også kravle ned igen. men han ved ikke hvor grænsen går, hvornår det bliver farligt.

måske jeg også skulle nævne at han venter på en udredning for ADHD og autisme

Anmeld

24. juni 2012

DitteFisk

lukaj skriver:

jeg ved godt at andre børn på hans alder er bedre verbalt, men elias er ikke god til at fortælle hvorfor han gør de ting han gør.

og ja han ville helt klart klatre op for enden af ribben, men han ville måske også kravle ned igen. men han ved ikke hvor grænsen går, hvornår det bliver farligt.

måske jeg også skulle nævne at han venter på en udredning for ADHD og autisme

Aaaah, så forstår jeg Jeg tænkte NETOP ADHD ud far det med at han ingen indre grænse har. Eller i hvert fald ikke helt så tydelig en indre grænse.

Min søn har LIDT af det samme.. (det er noget kropsligt, ikke ADHD).. jeg arbejder med kropsbevidsthed med ham. Masserer ham om aftenen og 'klapper' ham på hele hans krop. For på den måde at han mærker sig selv og sine ydre 'grænser', helt bogstaveligt. Det er også det man gør med kugledyner osv, men det har du sikkert hørt om  

Nå det var et sidespring. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.