Hjælp mht. kontanthjælp og blive gift!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

bobbles

ja er der nogen der har stået i den situation at blive gift og være på kontanthjælp, har jeg hørt rigtigt at man mister alt kontant hjælp og ingen penge får overhovedet hvis man bliver gift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Miin'Baby'Mus

Frøken Christiansen skriver:

ja er der nogen der har stået i den situation at blive gift og være på kontanthjælp, har jeg hørt rigtigt at man mister alt kontant hjælp og ingen penge får overhovedet hvis man bliver gift?

Ja hvis man er gift så skal ægtefællen forsørge en. Det er en MEGET gammel regel som efterhånden burde blive lavet om, men det er der ikke råd til 

Anmeld

24. juni 2012

B&J

nej du mister den ikke 100% det er noget med hvor meget din mand tjener osv... ring til dem og spør de skal jo vide det

Anmeld

24. juni 2012

TeamRocket

Man må vist max have 26000 kr tilsammen når man er gift- så tjener din kæreste 20 tusind- får du kun 6 tusind i kh. Hmm.. Eller også er det 18 tusind, hehe nu blev jeg i tvivl.

Anmeld

24. juni 2012

Miin'Baby'Mus

B&J skriver:

nej du mister den ikke 100% det er noget med hvor meget din mand tjener osv... ring til dem og spør de skal jo vide det

Nåe ja det er rigtig  Havde jeg helt glemt. Vidste bare at man i hvert fald ikke var fuldt berettiget hvis man er gift. Ups 

Anmeld

24. juni 2012

B&J

Babymamma skriver:

Nåe ja det er rigtig  Havde jeg helt glemt. Vidste bare at man i hvert fald ikke var fuldt berettiget hvis man er gift. Ups 

nej det er man ikke.... vi skal slet ikke giftes her hjemme så længe vi kæmper med at få job og vi er på KH...

Anmeld

24. juni 2012

Miin'Baby'Mus

B&J skriver:

nej det er man ikke.... vi skal slet ikke giftes her hjemme så længe vi kæmper med at få job og vi er på KH...

Nej vi skal heller ikke giftes før jeg har en A-kasse eller job. Så må det bare vente.

Men sørgeligt at man ikke må vise verdenen at man elsker hinanden uden at det kan få alvorlige konsekvenser  Man skal alligevel have en lille løn før at den anden part må få KH

Anmeld

24. juni 2012

B&J

Babymamma skriver:

Nej vi skal heller ikke giftes før jeg har en A-kasse eller job. Så må det bare vente.

Men sørgeligt at man ikke må vise verdenen at man elsker hinanden uden at det kan få alvorlige konsekvenser  Man skal alligevel have en lille løn før at den anden part må få KH

nemlig.... det er ikke okay.... men håber på et job så vi kan blive gift en dag

Anmeld

24. juni 2012

bobbles

okay tak for svar var nu mest bare nysgerrig, da jeg stopper på KH til september.  bliver sku meget rart at komme over på normal løn så man ikke har så mange kampe med systemet!

Anmeld

24. juni 2012

Kofoed.

TeamRocket skriver:

Man må vist max have 26000 kr tilsammen når man er gift- så tjener din kæreste 20 tusind- får du kun 6 tusind i kh. Hmm.. Eller også er det 18 tusind, hehe nu blev jeg i tvivl.

Det hedder knap 28000 to gange fuld KH på 13??? og noget, knap de 14000.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.