Børnetilskud eller hvad det nu hedder :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.600 visninger
29 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Maise86

Mit spørgsmål går på om når man søger det tilskud man kan få som enlig forsøger - er det så både det ordinære og ekstra ordinære børnetilskud man søger samtidig?

Jeg kan kun finde et sted man søger

Håber i er lidt klogere end mig

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Maise86 skriver:

Mit spørgsmål går på om når man søger det tilskud man kan få som enlig forsøger - er det så både det ordinære og ekstra ordinære børnetilskud man søger samtidig?

Er du blevet enlig???

Det ordinære får alle enlige forældre.
Det ekstra ordinære kan du få, hvis du studerer, er førtidspensionist eller lignende.

Du kan se det på borger.dk
https://www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-til-enli ge.aspx?NavigationTaxonomyId=9622b289-c76a-4d7f-8e 05-b2f6efe8a839

Anmeld

24. juni 2012

Pige2009

PT skriver:

Er du blevet enlig???

Det ekstra ordinære kan du få, hvis du srer, er førtidspensionist eller lignende.

https://www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-til-enli ge.aspx?NavigationTaxonomyId=9622b289-c76a-4d7f-8e 05-b2f6efe8a839

Nej, man får begge uagtet hvad man laver

Anmeld

24. juni 2012

Pige2009

Maise86 skriver:

Hvis du går ind på borger.dk, kan du se alle svar ellers ring til kommunen. Jeg mener, at jeg søgte både tillægger og det ekstraordinære tillæg på én og samme formular

Anmeld

24. juni 2012

LinLin

Er da ret sikker på jeg fik begge dele - både som studerende og uddannet med fast job....

Anmeld

24. juni 2012

Maise86

PT skriver:

Er du blevet enlig???

Det ekstra ordinære kan du få, hvis du studerer, er førtidspensionist eller lignende.

Ja desværre er manden og jeg blevet enige om at vi skal separeres. Det blev vi i sidste uge. Lidt trist, men vi er begge enige om at det er det bedste lige nu

Jeg er studerende, skal jeg så søge to gange?

Tak for dit svar

Anmeld

24. juni 2012

Maise86

Baagøe skriver:

Hvis du går ind på borger.dk, kan du se alle svar ellers ring til kommunen. Jeg mener, at jeg søgte både tillægger og det ekstraordinære tillæg på én og samme formular

Okay mange tak for svar. har kigget lidt rundt inde på borger, men synes ikke lige jeg kunne finde svar.

Kunne i hvert fald kun finde én blanket jeg skulle udfylde

Anmeld

24. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Baagøe skriver:

Nej, man får begge uagtet hvad man laver

Hvad skete der lige med den smiley midt i det hele??

Nå, my bad, jeg troede kun, det var, hvis man opfyldte nogle andre kriterier udover at være enlig.
Er det blevet lavet om, ved du det?

Anmeld

24. juni 2012

Maise86

DAs mor skriver:

Er da ret sikker på jeg fik begge dele - både som studerende og uddannet med fast job....

Søgte du så kun på en blanket?

Anmeld

24. juni 2012

LinLin

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.